Page 12 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 12
1 Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu
podjetja vseh velikosti, saj lahko tudi majhna in nova podjetja z notra-
njim podjetništvom znatno pospešijo svojo rast ali izboljšajo možnosti
za preživetje ter uspeh. To dosežejo z razvojem izdelkov, storitev ali po-
slovnih modelov, ki so bolj usklajeni z vizijo in cilji podjetniške ekipe
kot prejšnji pristopi.
1.1 Dejavniki zadovoljstva zaposlenih za različne generacije
Ključni dejavniki, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih na delovnem
mestu, obsegajo plačo, bonitete in pohvale, možnosti za napredovanje,
izobraževalne priložnosti, odnose s sodelavci, letne razgovore, delovne
pogoje, delovni čas, stalnost zaposlitve, ugled poklica, pripadnost pod-
jetju, organizacijskovzdušjeinorganizacijskokulturo. Tielementisobi-
stvenega pomena tako za zaposlene kot za delodajalce ter vse druge, ki
so vključeni v delovanje organizacije, kot so timi in notranji podjetniki.
Ljudje podjetje ocenjujejo glede na to, kako njegovo delovanje ustreza
njihovim osebnim interesom, ki izhajajo iz njihovih specifičnih potreb.
Če organizacija uspe zadovoljiti te interese, se to odraža v večjem zado-
voljstvu zaposlenih, kar neposredno vpliva na uspešnost podjetja. Vod-
stvo, ki se zavzema za izboljšanje teh dejavnikov, lahko pričakuje večjo
zavzetost zaposlenih in posledično rast podjetja. Medtem ko je plača
osnovni dejavnik preživetja in pomemben za zadovoljstvo, sama po sebi
ni zadostna; pri celostnem zadovoljstvu zaposlenih igrajo ključno vlogo
drugi dejavniki, kot so kvaliteta delovnega okolja, medosebni odnosi in
organizacijska kultura. Ti so podrobneje razloženi v nadaljnjem bese-
dilu.
Značilnosti različnih generacij
Generacije »baby boomers«, X, Y (milenijci), Z in alfa so vsaka na svoj
način oblikovale in spreminjale družbeno ter delovno okolje, v katerem
živijo. Vsaka generacija ima svoje lastnosti, ki jih je oblikovala kombi-
nacija tehnološkega napredka, ekonomskih razmer in kulturnih spre-
memb v času odraščanja njenih pripadnikov.
Generacija »baby boomers«, rojena med letoma 1946 in 1964, je znana
po svoji delovni etiki, lojalnosti do delodajalcev in optimizmu. Zazna-
movala jo je povojna gospodarska rast, zaradi česar imajo njeni pripa-
dniki pogosto mentaliteto »lahko naredimo vse«. Cenijo varnost, stabil-
nost in so pripravljeni trdo delati za svoje cilje (Stiehr in Vandermause,
2017).
12