Page 12 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 12

1  Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu

                podjetja vseh velikosti, saj lahko tudi majhna in nova podjetja z notra-
                njim podjetništvom znatno pospešijo svojo rast ali izboljšajo možnosti
                za preživetje ter uspeh. To dosežejo z razvojem izdelkov, storitev ali po-
                slovnih modelov, ki so bolj usklajeni z vizijo in cilji podjetniške ekipe
                kot prejšnji pristopi.

                1.1  Dejavniki zadovoljstva zaposlenih za različne generacije

                Ključni dejavniki, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih na delovnem
                mestu, obsegajo plačo, bonitete in pohvale, možnosti za napredovanje,
                izobraževalne priložnosti, odnose s sodelavci, letne razgovore, delovne
                pogoje, delovni čas, stalnost zaposlitve, ugled poklica, pripadnost pod-
                jetju, organizacijskovzdušjeinorganizacijskokulturo. Tielementisobi-
                stvenega pomena tako za zaposlene kot za delodajalce ter vse druge, ki
                so vključeni v delovanje organizacije, kot so timi in notranji podjetniki.
                Ljudje podjetje ocenjujejo glede na to, kako njegovo delovanje ustreza
                njihovim osebnim interesom, ki izhajajo iz njihovih specifičnih potreb.
                Če organizacija uspe zadovoljiti te interese, se to odraža v večjem zado-
                voljstvu zaposlenih, kar neposredno vpliva na uspešnost podjetja. Vod-
                stvo, ki se zavzema za izboljšanje teh dejavnikov, lahko pričakuje večjo
                zavzetost zaposlenih in posledično rast podjetja. Medtem ko je plača
                osnovni dejavnik preživetja in pomemben za zadovoljstvo, sama po sebi
                ni zadostna; pri celostnem zadovoljstvu zaposlenih igrajo ključno vlogo
                drugi dejavniki, kot so kvaliteta delovnega okolja, medosebni odnosi in
                organizacijska kultura. Ti so podrobneje razloženi v nadaljnjem bese-
                dilu.


                Značilnosti različnih generacij
                Generacije »baby boomers«, X, Y (milenijci), Z in alfa so vsaka na svoj
                način oblikovale in spreminjale družbeno ter delovno okolje, v katerem
                živijo. Vsaka generacija ima svoje lastnosti, ki jih je oblikovala kombi-
                nacija tehnološkega napredka, ekonomskih razmer in kulturnih spre-
                memb v času odraščanja njenih pripadnikov.
                  Generacija »baby boomers«, rojena med letoma 1946 in 1964, je znana
                po svoji delovni etiki, lojalnosti do delodajalcev in optimizmu. Zazna-
                movala jo je povojna gospodarska rast, zaradi česar imajo njeni pripa-
                dniki pogosto mentaliteto »lahko naredimo vse«. Cenijo varnost, stabil-
                nost in so pripravljeni trdo delati za svoje cilje (Stiehr in Vandermause,
                2017).


                            12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17