Page 14 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 14

1  Dejavniki zadovoljstva zaposlenih v podjetništvu

                lagajanju vodstvenih stilov, motivacijskih strategij in razvoja politik za
                privabljanje ter zadržanje talentov iz različnih generacij. Razumevanje
                teh generacijskih značilnosti je ključno za delodajalce, tržnike in po-
                litične odločevalce, ki morajo oblikovati strategije, ki so relevantne in
                učinkovite za vsako generacijo posebej.

                Milenijci in zadovoljstvo zaposlenih
                Zadovoljstvo zaposlenih milenijcev je v veliki meri odvisno od več ključ-
                nih dejavnikov, ki so se izkazali za pomembne v raziskavah v zadnjem
                času. Fleksibilnost delovnega časa in možnost dela na daljavo sta po-
                stala ključna za milenijce, ki iščejo bolj uravnoteženo delovno ter za-
                sebno življenje (Mack, 2022). Vključenost v odločanje in transparen-
                tnost podjetniških procesov sta prav tako visoko cenjeni, saj milenijci
                želijo biti aktivni udeleženci v organizaciji. Razvojne in izobraževalne
                priložnosti so nujne, saj ta generacija ceni stalno učenje in osebni razvoj.
                Prav tako je za milenijce pomembno, da ima delo, ki ga opravljajo, višji
                smisel in je družbeno odgovorno (Ali idr., 2022). Zanje je ključno ustvar-
                janje pozitivnega delovnega okolja, ki spodbuja sodelovanje in inovativ-
                nost (Martínez-Carreras idr., 2013). Te dejavnike je treba upoštevati pri
                oblikovanju strategij za zadržanje talentov in izboljšanje zadovoljstva
                zaposlenih iz generacije milenijcev.
                  Zadovoljstvo zaposlenih milenijcev v sodobnem delovnem okolju je
                odvisno od več dinamičnih in specifičnih dejavnikov, ki odsevajo nji-
                hove edinstvene vrednote in pričakovanja. Milenijci velik poudarek na-
                menjajo delu z namenom in iščejo zaposlitev, kjer lahko prispevajo k
                družbenim in okoljskim ciljem. Radi imajo uravnotežene vnaprejšnje
                psihološke pogodbe, tako za obveznosti zaposlenega kot za obvezno-
                sti delodajalca, sledijo pa jim relacijski in transakcijski tipi psiholoških
                pogodb (Zupan idr., 2018). Pomembnost prilagodljivih delovnih raz-
                mer, ki omogočajo delo od doma ali izmenično delo v pisarni, je po-
                stala še posebej izrazita v luči globalnih sprememb (Wilson, 2023). Mož-
                nosti za profesionalni razvoj in nenehno izobraževanje so ključne za
                milenijce, ki stremijo k stalnemu napredku v svojih karierah. Korpo-
                rativna kultura, ki spodbuja vključenost in medsebojno spoštovanje, je
                pomemben dejavnik, ki milenijcem omogoča, da se počutijo vredni in
                spoštovani. Možnosti za napredovanje znotraj organizacije in občutek,
                da lahkovplivajona strateškeodločitve,pravtakomočno vplivajo na
                njihovo zadovoljstvo na delovnem mestu. Transparentnost vodstva in
                jasna komunikacija o ciljih podjetja ter prihodnjih načrtih sta izredno


                            14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19