Page 15 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 15

Dejavniki zadovoljstva zaposlenih za različne generacije  1.1

            pomembni, saj milenijci cenijo odprtost in iskrenost. Prav tako je po-
            membno, da milenijci čutijo, da njihovo delo pripomore k večjemu do-
            bremu in da podjetje, za katero delajo, deluje etično ter trajnostno.
              Te značilnosti skupaj tvorijo temelj za strategije managementa člo-
            veških virov, ki so usmerjene v pridobivanje, motiviranje in zadrževa-
            nje talentiranih milenijcev. Podjetja, ki uspejo nasloviti te ključne de-
            javnike, bodo verjetno imela bolj motivirane, zadovoljnejše in produk-
            tivnejše zaposlene iz generacije milenijcev. Zavzemanje za te vrednote
            ne samo da izboljša delovno atmosfero, ampak lahko pomembno pri-
            speva tudi k splošni uspešnosti in inovativnosti podjetja.

            Generacija Z in zadovoljstvo na delovnem mestu
            Zadovoljstvo na delovnem mestu pripadnikov generacije Z je komple-
            ksen pojem, ki zahteva večplasten pristop. Za to generacijo ni dovolj
            zgolj dobra plača; prav tako cenijo druge elemente, kot so fleksibilnost,
            kultura podjetja, možnosti za rast in razvoj ter delo, ki ima smisel (Rebel
            in Willekes MacDonald, 2023).
              Fleksibilnost je za generacijo Z izredno pomembna. Njeni pripadniki
            si želijo možnosti, kot so prilagodljiv delovni čas in možnost dela od
            doma, kar jim omogoča boljše ravnotežje med delom in zasebnim življe-
            njem. Kultura podjetja, ki spodbuja sodelovanje, inovativnost in vklju-
            čenost, močno vpliva na njihovo zadovoljstvo. Podjetja, ki vlagajo v gra-
            dnjo pozitivne delovne kulture, lažje pritegnejo in obdržijo mlade ta-
            lente. Generacija Z daje velik pomen možnostim za karierni razvoj in
            stalno učenje. Cenijo delodajalce, ki jim ponujajo raznovrstne izobra-
            ževalne programe, mentorstvo in možnosti za napredovanje. Zavzetost
            za trajnost in družbeno odgovornost je še en ključni dejavnik. Mladi de-
            lavci želijo delati za podjetja, ki izvajajo jasne in aktivne politike glede
            trajnosti ter pozitivnega družbenega učinka. Transparentnost v komu-
            nikacijiinodločanjuznotrajpodjetja ješeenpomembenelement. Gene-
            racija Z želi biti informirana in vključena v procese, ki vplivajo na njeno
            delo in karierno pot (Gerhardt idr., 2023).
              Generacija Z ceni tudi priložnosti za osebno izražanje na delovnem
            mestu. Podjetja, ki dovoljujejo individualnost in kreativnost, lahko iz-
            boljšajo zadovoljstvo in zavzetost svojih zaposlenih iz te generacije (Pi-
            chler idr., 2021). Poudarek na zdravju in dobrobiti zaposlenih je bistven.
            Programi, ki spodbujajo fizično, mentalno in čustveno zdravje, so med
            mladimi delavci izredno cenjeni. Sodobna tehnologija in orodja so za
            generacijo Z samoumevna. Podjetja, ki investirajo v najnovejše tehnolo-


                                                            15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20