Page 15 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 15
Dejavniki zadovoljstva zaposlenih za različne generacije 1.1
pomembni, saj milenijci cenijo odprtost in iskrenost. Prav tako je po-
membno, da milenijci čutijo, da njihovo delo pripomore k večjemu do-
bremu in da podjetje, za katero delajo, deluje etično ter trajnostno.
Te značilnosti skupaj tvorijo temelj za strategije managementa člo-
veških virov, ki so usmerjene v pridobivanje, motiviranje in zadrževa-
nje talentiranih milenijcev. Podjetja, ki uspejo nasloviti te ključne de-
javnike, bodo verjetno imela bolj motivirane, zadovoljnejše in produk-
tivnejše zaposlene iz generacije milenijcev. Zavzemanje za te vrednote
ne samo da izboljša delovno atmosfero, ampak lahko pomembno pri-
speva tudi k splošni uspešnosti in inovativnosti podjetja.
Generacija Z in zadovoljstvo na delovnem mestu
Zadovoljstvo na delovnem mestu pripadnikov generacije Z je komple-
ksen pojem, ki zahteva večplasten pristop. Za to generacijo ni dovolj
zgolj dobra plača; prav tako cenijo druge elemente, kot so fleksibilnost,
kultura podjetja, možnosti za rast in razvoj ter delo, ki ima smisel (Rebel
in Willekes MacDonald, 2023).
Fleksibilnost je za generacijo Z izredno pomembna. Njeni pripadniki
si želijo možnosti, kot so prilagodljiv delovni čas in možnost dela od
doma, kar jim omogoča boljše ravnotežje med delom in zasebnim življe-
njem. Kultura podjetja, ki spodbuja sodelovanje, inovativnost in vklju-
čenost, močno vpliva na njihovo zadovoljstvo. Podjetja, ki vlagajo v gra-
dnjo pozitivne delovne kulture, lažje pritegnejo in obdržijo mlade ta-
lente. Generacija Z daje velik pomen možnostim za karierni razvoj in
stalno učenje. Cenijo delodajalce, ki jim ponujajo raznovrstne izobra-
ževalne programe, mentorstvo in možnosti za napredovanje. Zavzetost
za trajnost in družbeno odgovornost je še en ključni dejavnik. Mladi de-
lavci želijo delati za podjetja, ki izvajajo jasne in aktivne politike glede
trajnosti ter pozitivnega družbenega učinka. Transparentnost v komu-
nikacijiinodločanjuznotrajpodjetja ješeenpomembenelement. Gene-
racija Z želi biti informirana in vključena v procese, ki vplivajo na njeno
delo in karierno pot (Gerhardt idr., 2023).
Generacija Z ceni tudi priložnosti za osebno izražanje na delovnem
mestu. Podjetja, ki dovoljujejo individualnost in kreativnost, lahko iz-
boljšajo zadovoljstvo in zavzetost svojih zaposlenih iz te generacije (Pi-
chler idr., 2021). Poudarek na zdravju in dobrobiti zaposlenih je bistven.
Programi, ki spodbujajo fizično, mentalno in čustveno zdravje, so med
mladimi delavci izredno cenjeni. Sodobna tehnologija in orodja so za
generacijo Z samoumevna. Podjetja, ki investirajo v najnovejše tehnolo-
15