Page 60 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 60

2  Podjetniško delovanje obstoječih podjetij

                spontano, kot rezultat pobud posameznih managerjev. Za vzpostavitev
                notranjega podjetništva v organizaciji so potrebni naslednji pogoji (An-
                tončič idr., 2002, str. 73–75):
                  • opredelitev splošnih področij, časovnega okvira in vsote tveganega
                    denarja, ki bo na voljo za nadaljnji razvoj koncepta,
                  • povečanje fleksibilnosti s pomočjo tehnologije,
                  • usposabljanje zainteresiranih managerjev, interna objava informa-
                    cij o uvajanju notranjega podjetništva, priprava poslovnega načrta,
                  • razvijanje profesionalnega odnosa do dela in strank, vzpostavitev
                    baz podatkov,
                  • povečanje produktivnosti dela,
                  • vzpostavitev (močne) podporne strukture notranjemu podjetni-
                    štvu,
                  • fleksibilno in inovativno upravljanje ter avtonomnost notranjega
                    podjetnika v odnosu do sredstev,
                  • povezovanje nagrajevanja z uspešnostjo enote notranjega podje-
                    tništva,
                  • razvoj sistema vrednotenja, ki omogoča, da se uspešne enote no-
                    tranjega podjetništva širijo, neuspešne pa ukinejo.
                  Ključno je, da podjetje prepozna posameznike z notranjepodjetni-
                škim duhom, jih podpre pri delovanju in jih usmerja pri razvoju po-
                slovnih idej ter načrtov. Treba je vzpostaviti vodstveno okolje, ki no-
                tranjepodjetniške aktivnosti ne le podpira, ampak tudi spodbuja uspo-
                sabljanje mentorjev in razvijanje sposobnosti notranjih podjetnikov.
                Pri spodbujanju in vzdrževanju notranjega podjetništva je pomembno
                upoštevati strateška ter taktična vprašanja, kot je nagrajevanje notra-
                njih podjetnikov (Duncan idr., 1988, str. 16–21). V zvezi s strategijo mo-
                rajo vodilni jasno izražati pomen inovacij in kreativnosti za podjetje,
                dajati prednost inovativnosti iz tako konkretnih kot simboličnih razlo-
                gov ter razumeti, kaj motivira kreativne zaposlene. V taktičnem smislu
                je ključno ustrezno nagrajevanje notranjih podjetnikov, ki lahko temelji
                na kapitalu, ustvarjenem z dobičkom. Brez sprememb v rigidnem vod-
                stvu ali med lastniki podjetij notranjepodjetniške iniciative ne morejo
                uspešno napredovati. Značilnosti podjetja, kjer obstajajo ustrezni po-
                goji za razvoj inovacijske kulture, so (Oden 1997, 5–9):

                  • dolgoročna naravnanost managementa za razvoj inovacijske kul-
                    ture podjetja,


                            60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65