Page 60 - Zadovoljstvo zaposlenih v podjetništvu
P. 60
2 Podjetniško delovanje obstoječih podjetij
spontano, kot rezultat pobud posameznih managerjev. Za vzpostavitev
notranjega podjetništva v organizaciji so potrebni naslednji pogoji (An-
tončič idr., 2002, str. 73–75):
• opredelitev splošnih področij, časovnega okvira in vsote tveganega
denarja, ki bo na voljo za nadaljnji razvoj koncepta,
• povečanje fleksibilnosti s pomočjo tehnologije,
• usposabljanje zainteresiranih managerjev, interna objava informa-
cij o uvajanju notranjega podjetništva, priprava poslovnega načrta,
• razvijanje profesionalnega odnosa do dela in strank, vzpostavitev
baz podatkov,
• povečanje produktivnosti dela,
• vzpostavitev (močne) podporne strukture notranjemu podjetni-
štvu,
• fleksibilno in inovativno upravljanje ter avtonomnost notranjega
podjetnika v odnosu do sredstev,
• povezovanje nagrajevanja z uspešnostjo enote notranjega podje-
tništva,
• razvoj sistema vrednotenja, ki omogoča, da se uspešne enote no-
tranjega podjetništva širijo, neuspešne pa ukinejo.
Ključno je, da podjetje prepozna posameznike z notranjepodjetni-
škim duhom, jih podpre pri delovanju in jih usmerja pri razvoju po-
slovnih idej ter načrtov. Treba je vzpostaviti vodstveno okolje, ki no-
tranjepodjetniške aktivnosti ne le podpira, ampak tudi spodbuja uspo-
sabljanje mentorjev in razvijanje sposobnosti notranjih podjetnikov.
Pri spodbujanju in vzdrževanju notranjega podjetništva je pomembno
upoštevati strateška ter taktična vprašanja, kot je nagrajevanje notra-
njih podjetnikov (Duncan idr., 1988, str. 16–21). V zvezi s strategijo mo-
rajo vodilni jasno izražati pomen inovacij in kreativnosti za podjetje,
dajati prednost inovativnosti iz tako konkretnih kot simboličnih razlo-
gov ter razumeti, kaj motivira kreativne zaposlene. V taktičnem smislu
je ključno ustrezno nagrajevanje notranjih podjetnikov, ki lahko temelji
na kapitalu, ustvarjenem z dobičkom. Brez sprememb v rigidnem vod-
stvu ali med lastniki podjetij notranjepodjetniške iniciative ne morejo
uspešno napredovati. Značilnosti podjetja, kjer obstajajo ustrezni po-
goji za razvoj inovacijske kulture, so (Oden 1997, 5–9):
• dolgoročna naravnanost managementa za razvoj inovacijske kul-
ture podjetja,
60