Page 115 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 115
Pomen izobraževanja vzgojiteljev
o medpodročnem povezovanju:
razlike v razumevanju medpodročnega
povezovanja med rednimi
in izrednimi študenti
Nastja Cotič Sanela Hudovernik
Univerza na Primorskem Univerza na Primorskem
nastja.cotic@pef.upr.si sanela.hudovernik@pef.upr.si
Petra Furlan
Univerza na Primorskem
petra.furlan@pef.upr.si
Medpodročno povezovanje matematike in naravoslovja je v predšolskem ob-
dobju bistveno za razvoj kritičnega mišljenja ter logičnega sklepanja. Za uspe-
šno izvedbo takega načina poučevanja je pomembna dobra pripravljenost
vzgojitelja. Ta mora dobro poznati tako matematiko kot naravoslovje ter ju
znati smiselno povezati. Hkrati pa mora paziti, da povezave ne osiromašijo ka-
terega od omenjenih področij. V obstoječem Kurikulu za vrtce moramo pove-
zave poiskati sami, izhajajoč iz predloga novega kurikula pa je poudarjeno tudi
načelo vključevanja medpodročnih dejavnosti. Namen raziskave je bil ugo-
toviti, ali na področju medpodročnega povezovanja obstajajo statistično po-
membne razlike med rednimi in izrednimi študenti. V ta namen smo oblikovali
vprašalnik, ki je zajemal trditve, ki so se nanašale na izkušanje, stališča, pred-
nosti in poznavanje konkretnih primerov medpodročnega povezovanja. Ana-
liza odgovorov je pokazala, da imajo redni študenti po svoji oceni nekoliko več
znanja o zgodnjem učenju matematike in naravoslovja, se čutijo kompeten-
tnejši za medpodročno povezovanje, obenem pa so tudi konkretne primere v
primerjavi z izrednimi študenti ocenili bolje.
Ključnebesede: medpodročno povezovanje, kurikulum za vrtce, redni in izredni
študenti, predšolska vzgoja
Teoretična izhodišča
Medpodročno povezovanje otroke pripravlja na družbo 21. stoletja, ki od po-
sameznikazahtevačrpanjeznanjazrazličnihpodročijterreševanjekompleks-
nih problemov, ki prepletajo različne discipline (Dake 2012). Z omenjenim
pristopom lahko zagotovimo kakovosten vzgojno-izobraževalni proces, ki je
v skladu z značilnostmi otrokovega razvoja in učenja.
Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
Koper: Založba Univerze na Primorskem. https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.115-130