Page 115 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 115

Pomen izobraževanja vzgojiteljev

                  o medpodročnem povezovanju:
                  razlike v razumevanju medpodročnega

                  povezovanja med rednimi
                  in izrednimi študenti


                  Nastja Cotič                   Sanela Hudovernik
                  Univerza na Primorskem         Univerza na Primorskem
                  nastja.cotic@pef.upr.si        sanela.hudovernik@pef.upr.si
                  Petra Furlan
                  Univerza na Primorskem
                  petra.furlan@pef.upr.si

                  Medpodročno povezovanje matematike in naravoslovja je v predšolskem ob-
                  dobju bistveno za razvoj kritičnega mišljenja ter logičnega sklepanja. Za uspe-
                  šno izvedbo takega načina poučevanja je pomembna dobra pripravljenost
                  vzgojitelja. Ta mora dobro poznati tako matematiko kot naravoslovje ter ju
                  znati smiselno povezati. Hkrati pa mora paziti, da povezave ne osiromašijo ka-
                  terega od omenjenih področij. V obstoječem Kurikulu za vrtce moramo pove-
                  zave poiskati sami, izhajajoč iz predloga novega kurikula pa je poudarjeno tudi
                  načelo vključevanja medpodročnih dejavnosti. Namen raziskave je bil ugo-
                  toviti, ali na področju medpodročnega povezovanja obstajajo statistično po-
                  membne razlike med rednimi in izrednimi študenti. V ta namen smo oblikovali
                  vprašalnik, ki je zajemal trditve, ki so se nanašale na izkušanje, stališča, pred-
                  nosti in poznavanje konkretnih primerov medpodročnega povezovanja. Ana-
                  liza odgovorov je pokazala, da imajo redni študenti po svoji oceni nekoliko več
                  znanja o zgodnjem učenju matematike in naravoslovja, se čutijo kompeten-
                  tnejši za medpodročno povezovanje, obenem pa so tudi konkretne primere v
                  primerjavi z izrednimi študenti ocenili bolje.
                  Ključnebesede: medpodročno povezovanje, kurikulum za vrtce, redni in izredni
                  študenti, predšolska vzgoja



             Teoretična izhodišča
             Medpodročno povezovanje otroke pripravlja na družbo 21. stoletja, ki od po-
             sameznikazahtevačrpanjeznanjazrazličnihpodročijterreševanjekompleks-
             nih problemov, ki prepletajo različne discipline (Dake 2012). Z omenjenim
             pristopom lahko zagotovimo kakovosten vzgojno-izobraževalni proces, ki je
             v skladu z značilnostmi otrokovega razvoja in učenja.


             Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
             Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
             Koper: Založba Univerze na Primorskem.  https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.115-130
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120