Page 117 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 117
Pomen izobraževanja vzgojiteljev o medpodročnem povezovanju
Namen in cilji raziskave
Za učinkovito izvajanje medpodročnega povezovanja sta potrebna opre-
mljenost vzgojiteljev z vsebinskim znanjem posameznega področja ter do-
bro poznavanje omenjenega načina izvajanja dejavnosti v predšolskem ob-
dobju. Za doseganje visokokakovostnih povezav pa morajo vzgojitelji zau-
pati tudi v svoje lastne sposobnosti. Glede na pomembnost medpodročnega
povezovanja in Izhodišč zaprenovokurikulumazavrtce (Zavod Republike Slo-
venije za šolstvo 2022) smo v raziskavi prvotno želeli ugotoviti, kakšno je
poznavanje medpodročnega povezovanja med rednimi študenti predšolske
vzgoje ter izrednimi študenti, ki imajo vsaj pet let delovnih izkušenj.
Z raziskavo smo želeli ugotoviti, ali na področju medpodročnega pove-
zovanja obstajajo razlike med rednimi in izrednimi študenti, kar je vključe-
valo izkušnje z medpodročnim povezovanjem, poznavanje prednosti med-
področnega povezovanja, stališča do medpodročnega povezovanja in po-
znavanje primerov medpodročnega povezovanja.
Metodologija
Opis vzorca
V raziskavi, ki temelji na neslučajnostnem namenskem vzorcu, je sodelovalo
78 študentov tretjega letnika študijskega programa Predšolska vzgoja prve
stopnje na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem. Vključeni so bili iz-
redni (n =38) in redni (n = 40) študenti. Izredni študenti so imeli vsaj pet let
delovnih izkušenj iz vrtca.
Vsi študenti, vključeni v raziskavo, so uspešno opravili izpit pri obveznem
predmetu Zgodnje učenje naravoslovja, ki se izvaja v drugem letniku, in izpit
pri obveznem predmetu Zgodnje učenje matematike, ki se izvaja v tretjem
letniku dodiplomskega študijskega programa.
Večina respondentov je bila ženskega spola (74), moški so bili le štirje. Pov-
prečna starost rednih študentov je bila 21,58 leta (Min = 21, Max = 25), izrednih
pa 35,26 leta (Min = 22, Max = 53). Medtem ko redni študenti nimajo delov-
nih izkušenj iz vrtca, je povprečna delovna doba izrednih študentov 9,47 leta
(Min = 5, Max = 27).
Potek raziskave in zbiranje podatkov
Raziskava je potekala v študijskem letu 2022/2023. Vsi študentje so v 3. letniku
reševali vprašalnik, ki je preverjal poznavanje medpodročnega povezovanja
na splošno ter tudi poznavanje medpodročnega povezovanja matematike in
naravoslovja. Za reševanje vprašalnika so potrebovali 20 minut. Študentom
je bila zagotovljena anonimnost.
117