Page 117 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 117

Pomen izobraževanja vzgojiteljev o medpodročnem povezovanju


             Namen in cilji raziskave
             Za učinkovito izvajanje medpodročnega povezovanja sta potrebna opre-
             mljenost vzgojiteljev z vsebinskim znanjem posameznega področja ter do-
             bro poznavanje omenjenega načina izvajanja dejavnosti v predšolskem ob-
             dobju. Za doseganje visokokakovostnih povezav pa morajo vzgojitelji zau-
             pati tudi v svoje lastne sposobnosti. Glede na pomembnost medpodročnega
             povezovanja in Izhodišč zaprenovokurikulumazavrtce (Zavod Republike Slo-
             venije za šolstvo 2022) smo v raziskavi prvotno želeli ugotoviti, kakšno je
             poznavanje medpodročnega povezovanja med rednimi študenti predšolske
             vzgoje ter izrednimi študenti, ki imajo vsaj pet let delovnih izkušenj.
               Z raziskavo smo želeli ugotoviti, ali na področju medpodročnega pove-
             zovanja obstajajo razlike med rednimi in izrednimi študenti, kar je vključe-
             valo izkušnje z medpodročnim povezovanjem, poznavanje prednosti med-
             področnega povezovanja, stališča do medpodročnega povezovanja in po-
             znavanje primerov medpodročnega povezovanja.

             Metodologija
             Opis vzorca
             V raziskavi, ki temelji na neslučajnostnem namenskem vzorcu, je sodelovalo
             78 študentov tretjega letnika študijskega programa Predšolska vzgoja prve
             stopnje na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem. Vključeni so bili iz-
             redni (n =38) in redni (n = 40) študenti. Izredni študenti so imeli vsaj pet let
             delovnih izkušenj iz vrtca.
               Vsi študenti, vključeni v raziskavo, so uspešno opravili izpit pri obveznem
             predmetu Zgodnje učenje naravoslovja, ki se izvaja v drugem letniku, in izpit
             pri obveznem predmetu Zgodnje učenje matematike, ki se izvaja v tretjem
             letniku dodiplomskega študijskega programa.
               Večina respondentov je bila ženskega spola (74), moški so bili le štirje. Pov-
             prečna starost rednih študentov je bila 21,58 leta (Min = 21, Max = 25), izrednih
             pa 35,26 leta (Min = 22, Max = 53). Medtem ko redni študenti nimajo delov-
             nih izkušenj iz vrtca, je povprečna delovna doba izrednih študentov 9,47 leta
             (Min = 5, Max = 27).


             Potek raziskave in zbiranje podatkov
             Raziskava je potekala v študijskem letu 2022/2023. Vsi študentje so v 3. letniku
             reševali vprašalnik, ki je preverjal poznavanje medpodročnega povezovanja
             na splošno ter tudi poznavanje medpodročnega povezovanja matematike in
             naravoslovja. Za reševanje vprašalnika so potrebovali 20 minut. Študentom
             je bila zagotovljena anonimnost.
                                                                            117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122