Page 119 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 119
Pomen izobraževanja vzgojiteljev o medpodročnem povezovanju
Preglednica 1 Rezultati Mann-Whitneyjevega U-testa razlik med rednimi in izrednimi študenti
o znanju matematike ter naravoslovja
Trditev Vrsta n Povpr. U-test
študija rangi U p
Imam znanje o zgodnjem učenju matematike. Izredni , , ,
Redni ,
Imam znanje o zgodnjem učenju naravoslovja. Izredni , , ,
Redni ,
izrednega pomena tudi za učinkovito medpodročno povezovanje. Po pre-
gledu raziskav (Greenfield idr. 2009; Plevnik 2021) lahko vidimo, da vzgoji-
telji v primerjavi s preostalimi kurikularnimi področji svoje kompetence naj-
nižje ocenjujejo prav na področju matematike. Poleg tega poročajo, da so v
primerjavi s preostalimi kurikularnimi področji pogosto manj samozavestni
pri izvajanju dejavnosti s področja matematike pa tudi naravoslovja (Hudo-
vernik in Cotič 2022). Posledično večjo pomembnost namenjajo spodbuja-
nju socio-čustvenih in jezikovnih spretnosti predšolskih otrok kot matema-
tičnih ter drugih kognitivnih veščin (Simpson in Lider 2014; Hudovernik in Co-
tič 2022). Za doseganje višjih matematičnih in naravoslovnih kompetenc je že
v času šolanja učencem treba dati uporabno znanje, s katerim bodo lažje is-
kali rešitve za probleme, s katerimi se soočajo v vsakdanjem življenju (Millar,
Osborne in Nott 1998). Pozitivne izkušnje s predmetom dajejo študentom in
vzgojiteljem tudi večjo samozavest pri izvajanju dejavnosti s področij mate-
matike ter naravoslovja.
Izkušnje z medpodročnim povezovanjem
V nadaljevanju nas je zanimalo, ali se med rednimi in izrednimi študenti po-
javljajo statistično pomembne razlike glede izkušenj z medpodročnim pove-
zovanjem (preglednica 2).
Z Mann-Whitneyjevim U-testom smo ugotovili, da razlike med rednimi in
izrednimi študenti niso statistično pomembne v postavkah, ki se nanašajo na
izkušnje z medpodročnim povezovanjem. Kot pričakovano, povprečni rangi
vseh štirih postavk nakazujejo, da izredni študenti v primerjavi z rednimi oce-
njujejo, da imajo nekoliko več izkušenj z medpodročnim povezovanjem. Iz-
redni študenti, ki so sodelovali v raziskavi, imajo več kot pet let delovnih izku-
šenj v vrtcu, kar posledično pomeni, da imajo tudi več izkušenj z medpodroč-
nim povezovanjem ter tudi s povezovanjem matematike in naravoslovja.
Izrednega pomena pri izvajanju določenih vsebin so tudi vzgojiteljeva sta-
119