Page 119 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 119

Pomen izobraževanja vzgojiteljev o medpodročnem povezovanju


             Preglednica 1  Rezultati Mann-Whitneyjevega U-testa razlik med rednimi in izrednimi študenti
                         o znanju matematike ter naravoslovja
             Trditev                                 Vrsta   n   Povpr.    U-test
                                                     študija      rangi     U      p
             Imam znanje o zgodnjem učenju matematike.  Izredni    ,  ,  ,
                                                     Redni  ,
             Imam znanje o zgodnjem učenju naravoslovja.  Izredni    ,  ,  ,
                                                     Redni  ,


             izrednega pomena tudi za učinkovito medpodročno povezovanje. Po pre-
             gledu raziskav (Greenfield idr. 2009; Plevnik 2021) lahko vidimo, da vzgoji-
             telji v primerjavi s preostalimi kurikularnimi področji svoje kompetence naj-
             nižje ocenjujejo prav na področju matematike. Poleg tega poročajo, da so v
             primerjavi s preostalimi kurikularnimi področji pogosto manj samozavestni
             pri izvajanju dejavnosti s področja matematike pa tudi naravoslovja (Hudo-
             vernik in Cotič 2022). Posledično večjo pomembnost namenjajo spodbuja-
             nju socio-čustvenih in jezikovnih spretnosti predšolskih otrok kot matema-
             tičnih ter drugih kognitivnih veščin (Simpson in Lider 2014; Hudovernik in Co-
             tič 2022). Za doseganje višjih matematičnih in naravoslovnih kompetenc je že
             v času šolanja učencem treba dati uporabno znanje, s katerim bodo lažje is-
             kali rešitve za probleme, s katerimi se soočajo v vsakdanjem življenju (Millar,
             Osborne in Nott 1998). Pozitivne izkušnje s predmetom dajejo študentom in
             vzgojiteljem tudi večjo samozavest pri izvajanju dejavnosti s področij mate-
             matike ter naravoslovja.

             Izkušnje z medpodročnim povezovanjem
             V nadaljevanju nas je zanimalo, ali se med rednimi in izrednimi študenti po-
             javljajo statistično pomembne razlike glede izkušenj z medpodročnim pove-
             zovanjem (preglednica 2).
               Z Mann-Whitneyjevim U-testom smo ugotovili, da razlike med rednimi in
             izrednimi študenti niso statistično pomembne v postavkah, ki se nanašajo na
             izkušnje z medpodročnim povezovanjem. Kot pričakovano, povprečni rangi
             vseh štirih postavk nakazujejo, da izredni študenti v primerjavi z rednimi oce-
             njujejo, da imajo nekoliko več izkušenj z medpodročnim povezovanjem. Iz-
             redni študenti, ki so sodelovali v raziskavi, imajo več kot pet let delovnih izku-
             šenj v vrtcu, kar posledično pomeni, da imajo tudi več izkušenj z medpodroč-
             nim povezovanjem ter tudi s povezovanjem matematike in naravoslovja.
               Izrednega pomena pri izvajanju določenih vsebin so tudi vzgojiteljeva sta-


                                                                            119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124