Page 118 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 118
Nastja Cotič, Petra Furlan in Sanela Hudovernik
V prvem delu vprašalnika smo zbirali demografske podatke (spol, delovne
izkušnje v vrtcu, starost in izobrazba). V drugem delu je bilo pet sklopov
postavk, ki so se nanašale na poznavanje zgodnjega učenja matematike in
naravoslovja ter povezovanje teh disciplin s preostalimi kurikularnimi pod-
ročji (štiri postavke), kompetentnost za povezovanje matematike in naravo-
slovja (štiri postavke), stališča študentov do medpodročnega povezovanja
(osem postavk), poznavanje prednosti medpodročnega povezovanja (šest
postavk) in ocenjevanje ustreznosti primerov medpodročnih dejavnosti (dve
postavki). Trditve smo merili na petstopenjski Likertovi lestvici strinjanja.
Vsebinsko veljavnost smo potrdili tako, da so vprašalnik predhodno pre-
gledali štirje vzgojitelji in dva kompetentna didaktika. Vprašalnik ustreza kri-
teriju zanesljivosti, saj Cronbachov α-koeficient (α =0,827) kaže, da gre za
zanesljiv vprašalnik. Objektivnost vprašalnika je bila zagotovljena z uporabo
ocenjevalnih lestvic. V času zbiranja podatkov je bila objektivnost dodatno
zagotovljena z enopomenskimi pisnimi navodili za izpolnjevanje ter z nevo-
denim zbiranjem podatkov.
Obdelava podatkov
Podatke smo obdelali in analizirali s programsko opremo Statistical Pac-
kage for Social Sciences (SPSS 28.0.0). Podatke smo obdelali na ravni osnov-
nih deskriptivnih statistik (frekvence, srednje vrednosti) in inferenčne sta-
tistike (Mann-Whitneyjev U-test), kajti predhodno je bilo ugotovljeno sta-
tistično značilno odstopanje porazdelitve spremenljivk od normalne (test
Kolmogorov-Smirnov).
Rezultati in interpretacija
Samoocena poznavanja zgodnjega učenja matematike in naravoslovja
V prvem sklopu postavk smo študente prosili, da ocenijo svoje znanje o zgo-
dnjem učenju matematike in naravoslovja. Rezultate predstavljamo v pre-
glednici 1.
Povprečni rangi nakazujejo, da imajo redni študenti po svoji oceni neko-
¯
liko več znanja o zgodnjem učenju matematike (R =40,25) v primerjavi ziz-
¯
rednimi študenti (R = 38,71) ter tudi nekoliko več znanja o zgodnjem učenju
¯
¯
naravoslovja (R rš =43, R =35,11 (rš – redni študenti, iš – izredni študenti)).
iš
Pri obeh postavkah se med izrednimi in rednimi študenti niso pojavile statis-
tično pomembne razlike. Odgovori vseh respondentov v raziskavi so pričako-
vani, saj so v času reševanja vprašalnika vsi obiskovali 3. letnik smeri Predšol-
ska vzgoja ter poslušali vsebine predmetov Zgodnje učenje naravoslovja in
Zgodnje učenje matematike. Znanje z obeh omenjenih področij je namreč
118