Page 118 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 118

Nastja Cotič, Petra Furlan in Sanela Hudovernik


                    V prvem delu vprašalnika smo zbirali demografske podatke (spol, delovne
                  izkušnje v vrtcu, starost in izobrazba). V drugem delu je bilo pet sklopov
                  postavk, ki so se nanašale na poznavanje zgodnjega učenja matematike in
                  naravoslovja ter povezovanje teh disciplin s preostalimi kurikularnimi pod-
                  ročji (štiri postavke), kompetentnost za povezovanje matematike in naravo-
                  slovja (štiri postavke), stališča študentov do medpodročnega povezovanja
                  (osem postavk), poznavanje prednosti medpodročnega povezovanja (šest
                  postavk) in ocenjevanje ustreznosti primerov medpodročnih dejavnosti (dve
                  postavki). Trditve smo merili na petstopenjski Likertovi lestvici strinjanja.
                    Vsebinsko veljavnost smo potrdili tako, da so vprašalnik predhodno pre-
                  gledali štirje vzgojitelji in dva kompetentna didaktika. Vprašalnik ustreza kri-
                  teriju zanesljivosti, saj Cronbachov α-koeficient (α =0,827) kaže, da gre za
                  zanesljiv vprašalnik. Objektivnost vprašalnika je bila zagotovljena z uporabo
                  ocenjevalnih lestvic. V času zbiranja podatkov je bila objektivnost dodatno
                  zagotovljena z enopomenskimi pisnimi navodili za izpolnjevanje ter z nevo-
                  denim zbiranjem podatkov.

                  Obdelava podatkov
                  Podatke smo obdelali in analizirali s programsko opremo Statistical Pac-
                  kage for Social Sciences (SPSS 28.0.0). Podatke smo obdelali na ravni osnov-
                  nih deskriptivnih statistik (frekvence, srednje vrednosti) in inferenčne sta-
                  tistike (Mann-Whitneyjev U-test), kajti predhodno je bilo ugotovljeno sta-
                  tistično značilno odstopanje porazdelitve spremenljivk od normalne (test
                  Kolmogorov-Smirnov).

                  Rezultati in interpretacija
                  Samoocena poznavanja zgodnjega učenja matematike in naravoslovja
                  V prvem sklopu postavk smo študente prosili, da ocenijo svoje znanje o zgo-
                  dnjem učenju matematike in naravoslovja. Rezultate predstavljamo v pre-
                  glednici 1.
                    Povprečni rangi nakazujejo, da imajo redni študenti po svoji oceni neko-
                                                            ¯
                  liko več znanja o zgodnjem učenju matematike (R =40,25) v primerjavi ziz-
                                 ¯
                  rednimi študenti (R = 38,71) ter tudi nekoliko več znanja o zgodnjem učenju
                                      ¯
                              ¯
                  naravoslovja (R rš  =43, R =35,11 (rš – redni študenti, iš – izredni študenti)).
                                       iš
                  Pri obeh postavkah se med izrednimi in rednimi študenti niso pojavile statis-
                  tično pomembne razlike. Odgovori vseh respondentov v raziskavi so pričako-
                  vani, saj so v času reševanja vprašalnika vsi obiskovali 3. letnik smeri Predšol-
                  ska vzgoja ter poslušali vsebine predmetov Zgodnje učenje naravoslovja in
                  Zgodnje učenje matematike. Znanje z obeh omenjenih področij je namreč


                  118
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123