Page 120 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 120
Nastja Cotič, Petra Furlan in Sanela Hudovernik
Preglednica 2 Rezultati Mann-Whitneyjevega U-testa razlik med rednimi in izrednimi študenti
glede izkušenj z medpodročnim povezovanjem
Trditev Vrsta n Povpr. U-test
študija rangi U p
Imam izkušnje z medpodročnim povezovanjem. Izredni , , ,
Redni ,
V času študija sem pridobil dovolj znanja o Izredni , , ,
medpodročnem povezovanju. Redni ,
Brez težav povezujem matematiko s preostalimi Izredni , , ,
kurikularnimi področji. Redni ,
Brez težav povezujem naravoslovje s preostalimi Izredni , , ,
kurikularnimi področji. Redni ,
lišča in prepričanja o vključevanju teh disciplin v predšolsko obdobje (Bren-
neman, Lange in Nayfeld 2019). Sanela Hudovernik in Nastja Cotič (2024) sta
v raziskavi, kjer so bili študenti deležni medpodročnega izobraževanja, ugo-
tovili, da so le-ti po izvedbi izobraževanja menili, da nimajo toliko izkušenj
z medpodročnim povezovanjem, čeprav so pred izvedbo izobraževanja me-
nili, da jih imajo. Raziskovalki navajata, da vključevanje študentov o razmi-
šljanju o lastnih učnih izkušnjah omogoča kritičen pogled na znanje, ki je
potrebno za učinkovito načrtovanje pedagoškega procesa.
Stališča študentov do medpodročnega povezovanja
V nadaljevanju nas je zanimalo, ali med izrednimi in rednimi študenti obsta-
jajo statistično pomembne razlike v stališčih do medpodročnega povezova-
nja (preglednica 3).
Stališča do medpodročnega povezovanja med rednimi in izrednimi štu-
denti se statistično pomembno razlikujejo le v postavki »Z medpodročnim
povezovanjem povečamo možnost za povezavo znanja« (U = 568, 000; p =
0,018).Redni študenti se vprimerjavizizrednimištudentivvečjimeristrinjajo
s trditvijo, da z medpodročnim povezovanjem povečamo možnost povezo-
vanja znanja. Morda se je statistična razlika pojavila zato, ker redni študenti
nimajo veliko izkušenj neposredno v vrtcu, imajo pa več teoretičnih znanj,
glede na število ur, iz katerih izhajajo. Kljub temu je treba tako redne kot izre-
dne študente o medpodročnem povezovanju v času študija seznaniti in tudi
izobraziti, saj je profesionalni razvoj vzgojitelja ključna strategija za pomoč
pri učenju o kurikularnih področjih z uporabo celostnih pristopov (Hudover-
nik in Cotič 2024).
120