Page 120 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 120

Nastja Cotič, Petra Furlan in Sanela Hudovernik


            Preglednica 2 Rezultati Mann-Whitneyjevega U-testa razlik med rednimi in izrednimi študenti
                        glede izkušenj z medpodročnim povezovanjem
             Trditev                                Vrsta    n  Povpr.    U-test
                                                    študija      rangi     U      p
             Imam izkušnje z medpodročnim povezovanjem.  Izredni    ,  ,  ,
                                                    Redni   ,
             V času študija sem pridobil dovolj znanja o  Izredni    ,  ,  ,
             medpodročnem povezovanju.              Redni   ,
             Brez težav povezujem matematiko s preostalimi  Izredni    ,  ,  ,
             kurikularnimi področji.                Redni   ,
             Brez težav povezujem naravoslovje s preostalimi  Izredni    ,  ,  ,
             kurikularnimi področji.                Redni   ,


                  lišča in prepričanja o vključevanju teh disciplin v predšolsko obdobje (Bren-
                  neman, Lange in Nayfeld 2019). Sanela Hudovernik in Nastja Cotič (2024) sta
                  v raziskavi, kjer so bili študenti deležni medpodročnega izobraževanja, ugo-
                  tovili, da so le-ti po izvedbi izobraževanja menili, da nimajo toliko izkušenj
                  z medpodročnim povezovanjem, čeprav so pred izvedbo izobraževanja me-
                  nili, da jih imajo. Raziskovalki navajata, da vključevanje študentov o razmi-
                  šljanju o lastnih učnih izkušnjah omogoča kritičen pogled na znanje, ki je
                  potrebno za učinkovito načrtovanje pedagoškega procesa.


                  Stališča študentov do medpodročnega povezovanja
                  V nadaljevanju nas je zanimalo, ali med izrednimi in rednimi študenti obsta-
                  jajo statistično pomembne razlike v stališčih do medpodročnega povezova-
                  nja (preglednica 3).
                    Stališča do medpodročnega povezovanja med rednimi in izrednimi štu-
                  denti se statistično pomembno razlikujejo le v postavki »Z medpodročnim
                  povezovanjem povečamo možnost za povezavo znanja« (U = 568, 000; p =
                  0,018).Redni študenti se vprimerjavizizrednimištudentivvečjimeristrinjajo
                  s trditvijo, da z medpodročnim povezovanjem povečamo možnost povezo-
                  vanja znanja. Morda se je statistična razlika pojavila zato, ker redni študenti
                  nimajo veliko izkušenj neposredno v vrtcu, imajo pa več teoretičnih znanj,
                  glede na število ur, iz katerih izhajajo. Kljub temu je treba tako redne kot izre-
                  dne študente o medpodročnem povezovanju v času študija seznaniti in tudi
                  izobraziti, saj je profesionalni razvoj vzgojitelja ključna strategija za pomoč
                  pri učenju o kurikularnih področjih z uporabo celostnih pristopov (Hudover-
                  nik in Cotič 2024).


                  120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125