Page 175 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 175
Obogatena resničnost v izobraževanju najmlajših
Koristi uporabe obogatene resničnosti na razredni stopnji
osnovnošolskega izobraževanja
Eleni Demitriadou, Kalliopi-Evangelia Stavroulia in Lanitis (2020, 396–397) so
ugotovili, da so učenci po izkušnji z aplikacijami AR pokazali pozitiven odnos,
kar je v skladu s številnimi drugimi raziskavami, ki kažejo, da uporaba AR po-
veča motivacijo in zanimanje učencev (Sollervall 2012, 170; Wu idr. 2013, 46;
Radu 2014, 1536). Prav tako je bilo izboljšanje dosežkov učencev po uporabi
aplikacij AR intenzivnejše v primerjavi z izboljšanjem dosežkov učencev kon-
trolne skupine. Uspešnost učencev z vidika njihovega trdnega znanja je bila
po uporabi aplikacij AR odlična.
Številni znanstveniki trdijo, da okolja AR učencem pomagajo razvijati
spretnosti in znanje učinkoviteje kot tradicionalni pouk (Radu 2014, 1535; Sol-
lervall 2012, 168; Wu idr. 2013, 45).
Ena od raziskav, v kateri je imela uporaba AR pozitivne učinke na rezultate
učencev, je raziskava Sollervalla (2012; 168), v kateri so učenci, ki so upora-
bljali tehnologijo AR, pokazali boljšo sposobnost sodelovanja, timskega dela
in reševanja problemov.
Eleni Demitriadou, Kalliopi-Evangelia Stavroulia in Lanitis (2020, 397) so
ugotovili, da med kontrolno skupino ter skupinama VR in AR ni statistično
pomembnih razlik glede znanja, pridobljenega v okviru izobraževalnih de-
javnosti. Avtorji razlagajo, da so bile metode, ki so bile uporabljene za vse
tri skupine, skrbno pripravljene, da bi zagotovile potrebno znanje, in zato ni
bilo pomembnih razlik glede znanja med kontrolno skupino in eksperimen-
talnima skupinama. V primeru VR in AR so bile te informacije zagotovljene
interaktivno na podlagi uporabe novih tehnoloških orodij, zaradi česar je bila
izkušnja za otroke privlačnejša. Vendar pa otroci kontrolne skupine v primer-
javi s skupinama VR in AR niso visoko ocenili celotne izkušnje, čeprav je bila
učinkovita z vidika učnih rezultatov.
Omejitve in izzivi uporabe obogatene resničnosti na razredni stopnji
osnovnošolskega izobraževanja
Pri pregledu obstoječih raziskav smo opazili kar nekaj omejitev in izzivov
uporabe AR pri razrednem pouku. Omejitve so predstavljali majhni vzorci
in posledična nezmožnost posploševanja (Demitriadou, Stavroulia in Lanitis
2020, 401), časovna omejenost izvedbe raziskave (premalo časa za uporabo
aplikacij obogatene resničnosti), ki lahko vpliva na rezultate (Demitriadou,
Stavroulia in Lanitis 2020, 401), preobremenjenost učencev s količino infor-
macij, s katerimi se srečajo, zraven učnih ciljev, ki jih morajo doseči (Chang idr.
2014, 186), uporaba zahtevnih tehnoloških naprav, ki jih morajo obvladati, a
175