Page 175 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 175

Obogatena resničnost v izobraževanju najmlajših


             Koristi uporabe obogatene resničnosti na razredni stopnji
             osnovnošolskega izobraževanja
             Eleni Demitriadou, Kalliopi-Evangelia Stavroulia in Lanitis (2020, 396–397) so
             ugotovili, da so učenci po izkušnji z aplikacijami AR pokazali pozitiven odnos,
             kar je v skladu s številnimi drugimi raziskavami, ki kažejo, da uporaba AR po-
             veča motivacijo in zanimanje učencev (Sollervall 2012, 170; Wu idr. 2013, 46;
             Radu 2014, 1536). Prav tako je bilo izboljšanje dosežkov učencev po uporabi
             aplikacij AR intenzivnejše v primerjavi z izboljšanjem dosežkov učencev kon-
             trolne skupine. Uspešnost učencev z vidika njihovega trdnega znanja je bila
             po uporabi aplikacij AR odlična.
               Številni znanstveniki trdijo, da okolja AR učencem pomagajo razvijati
             spretnosti in znanje učinkoviteje kot tradicionalni pouk (Radu 2014, 1535; Sol-
             lervall 2012, 168; Wu idr. 2013, 45).
               Ena od raziskav, v kateri je imela uporaba AR pozitivne učinke na rezultate
             učencev, je raziskava Sollervalla (2012; 168), v kateri so učenci, ki so upora-
             bljali tehnologijo AR, pokazali boljšo sposobnost sodelovanja, timskega dela
             in reševanja problemov.
               Eleni Demitriadou, Kalliopi-Evangelia Stavroulia in Lanitis (2020, 397) so
             ugotovili, da med kontrolno skupino ter skupinama VR in AR ni statistično
             pomembnih razlik glede znanja, pridobljenega v okviru izobraževalnih de-
             javnosti. Avtorji razlagajo, da so bile metode, ki so bile uporabljene za vse
             tri skupine, skrbno pripravljene, da bi zagotovile potrebno znanje, in zato ni
             bilo pomembnih razlik glede znanja med kontrolno skupino in eksperimen-
             talnima skupinama. V primeru VR in AR so bile te informacije zagotovljene
             interaktivno na podlagi uporabe novih tehnoloških orodij, zaradi česar je bila
             izkušnja za otroke privlačnejša. Vendar pa otroci kontrolne skupine v primer-
             javi s skupinama VR in AR niso visoko ocenili celotne izkušnje, čeprav je bila
             učinkovita z vidika učnih rezultatov.
             Omejitve in izzivi uporabe obogatene resničnosti na razredni stopnji
             osnovnošolskega izobraževanja
             Pri pregledu obstoječih raziskav smo opazili kar nekaj omejitev in izzivov
             uporabe AR pri razrednem pouku. Omejitve so predstavljali majhni vzorci
             in posledična nezmožnost posploševanja (Demitriadou, Stavroulia in Lanitis
             2020, 401), časovna omejenost izvedbe raziskave (premalo časa za uporabo
             aplikacij obogatene resničnosti), ki lahko vpliva na rezultate (Demitriadou,
             Stavroulia in Lanitis 2020, 401), preobremenjenost učencev s količino infor-
             macij, s katerimi se srečajo, zraven učnih ciljev, ki jih morajo doseči (Chang idr.
             2014, 186), uporaba zahtevnih tehnoloških naprav, ki jih morajo obvladati, a


                                                                            175
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180