Page 173 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 173

Obogatena resničnost v izobraževanju najmlajših


             vedovanje zgodb na področjih STEM ter zgodnjega izobraževanja. Še vedno
             manjkajo inteligentni sistemi, sledenje rokam in zlasti interakcija z rokami v
             realnem času, ki je potrebna za personalizirano in praktično učenje v oko-
             ljih z omejenimi viri za učenje predmetov STEM (Iqbal, Mangina in Campbell
             2022, 23). Sledenje rokam pomeni, da aplikacija zazna naše roke in z njimi v
             AR premikamo predmete z uporabo inteligentnih sistemov. Interakcija z ro-
             kami v realnem času pa pomeni, da v resničnem prostoru premikamo roke in
             to istočasno opazimo tudi v aplikaciji AR. Nekatere aplikacije potrebujejo do-
             datne kontrolerje, ki jih držimo z rokami, pri nekaterih pa aplikacije zaznajo
             naše prste ali dlani.

             Obogatena resničnost na razredni stopnji osnovnošolskega
             izobraževanja
             Uporaba tehnologije AR ima lahko za učence v osnovnošolskem izobraže-
             vanju tako pozitiven kot negativen učinek. Vpliv je neposreden in posreden.
             Pri uporabi je še vedno treba upoštevati potrebe in pripravljenost učencev
             ter obstoječe zmogljivosti, kot so prostori in zmožnosti učiteljev. S pedago-
             škega vidika je tehnologija AR zelo podporna pri izvajanju učnih dejavnosti,
             saj lahko neposredno ustvarja učne izkušnje učencev. Vendar morajo učenci
             še vedno upoštevati koncept razlike med resničnim in virtualnim svetom (Hi-
             dayat, Sukmawarti in Suwanto 2021, 5).
               Afnanidr.(2021,1)zaučinkovitoučenjeosnovnošolcevpredlagajouporabo
             ročne tehnologije AR, ki temelji na markerjih. Razvili so niz štirih aplikacij, ki
             temeljijo na učnem predmetu učencev na osnovnošolski stopnji, za namene
             učenja angleške abecede, decimalnih števil, živali in ptic ter AR-globus za
             spoznavanje različnih držav po svetu. Te aplikacije je mogoče predvajati kjer
             koli in kadar koli uporabnik želi, in to brez internetne povezave, če ima na vo-
             ljo tablični računalnik ali mobilno napravo in zahtevaneciljneslike.Zaprever-
             janje učnega napredka učencev imajo te aplikacije kvize za oceno uspešnosti
             (angl. performance evaluation quizzes – PEQs). Preučevali so učinkovitost uč-
             nih gradiv, ki temeljijo na AR, v smislu učne uspešnosti, motivacije, odnosa in
             vedenja do različnih metod učenja. Rezultati dejavnosti raziskovalcev so na-
             klonjeni učnim tehnikam, ki temeljijo na AR, pri katerih se učna motivacija in
             uspešnost učencev v primerjavi z učnimi metodami brez AR povečata. Avtorji
             so med učnimi urami z uporabo AR opazili podporni učinek na učenčevo mo-
             tivacijo za učni proces. Učenci so pokazali tudi pozitiven odnos in vedenje do
             učne metode z uporabo AR. V primerjavi s tradicionalnimi učnimi metodami
             učne tehnike na osnovi AR omogočajo enostaven, hiter in prijeten učni pro-
             ces. Pri tradicionalnih metodah učenci niso mogli sodelovati z izobraževalno


                                                                            173
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178