Page 173 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 173
Obogatena resničnost v izobraževanju najmlajših
vedovanje zgodb na področjih STEM ter zgodnjega izobraževanja. Še vedno
manjkajo inteligentni sistemi, sledenje rokam in zlasti interakcija z rokami v
realnem času, ki je potrebna za personalizirano in praktično učenje v oko-
ljih z omejenimi viri za učenje predmetov STEM (Iqbal, Mangina in Campbell
2022, 23). Sledenje rokam pomeni, da aplikacija zazna naše roke in z njimi v
AR premikamo predmete z uporabo inteligentnih sistemov. Interakcija z ro-
kami v realnem času pa pomeni, da v resničnem prostoru premikamo roke in
to istočasno opazimo tudi v aplikaciji AR. Nekatere aplikacije potrebujejo do-
datne kontrolerje, ki jih držimo z rokami, pri nekaterih pa aplikacije zaznajo
naše prste ali dlani.
Obogatena resničnost na razredni stopnji osnovnošolskega
izobraževanja
Uporaba tehnologije AR ima lahko za učence v osnovnošolskem izobraže-
vanju tako pozitiven kot negativen učinek. Vpliv je neposreden in posreden.
Pri uporabi je še vedno treba upoštevati potrebe in pripravljenost učencev
ter obstoječe zmogljivosti, kot so prostori in zmožnosti učiteljev. S pedago-
škega vidika je tehnologija AR zelo podporna pri izvajanju učnih dejavnosti,
saj lahko neposredno ustvarja učne izkušnje učencev. Vendar morajo učenci
še vedno upoštevati koncept razlike med resničnim in virtualnim svetom (Hi-
dayat, Sukmawarti in Suwanto 2021, 5).
Afnanidr.(2021,1)zaučinkovitoučenjeosnovnošolcevpredlagajouporabo
ročne tehnologije AR, ki temelji na markerjih. Razvili so niz štirih aplikacij, ki
temeljijo na učnem predmetu učencev na osnovnošolski stopnji, za namene
učenja angleške abecede, decimalnih števil, živali in ptic ter AR-globus za
spoznavanje različnih držav po svetu. Te aplikacije je mogoče predvajati kjer
koli in kadar koli uporabnik želi, in to brez internetne povezave, če ima na vo-
ljo tablični računalnik ali mobilno napravo in zahtevaneciljneslike.Zaprever-
janje učnega napredka učencev imajo te aplikacije kvize za oceno uspešnosti
(angl. performance evaluation quizzes – PEQs). Preučevali so učinkovitost uč-
nih gradiv, ki temeljijo na AR, v smislu učne uspešnosti, motivacije, odnosa in
vedenja do različnih metod učenja. Rezultati dejavnosti raziskovalcev so na-
klonjeni učnim tehnikam, ki temeljijo na AR, pri katerih se učna motivacija in
uspešnost učencev v primerjavi z učnimi metodami brez AR povečata. Avtorji
so med učnimi urami z uporabo AR opazili podporni učinek na učenčevo mo-
tivacijo za učni proces. Učenci so pokazali tudi pozitiven odnos in vedenje do
učne metode z uporabo AR. V primerjavi s tradicionalnimi učnimi metodami
učne tehnike na osnovi AR omogočajo enostaven, hiter in prijeten učni pro-
ces. Pri tradicionalnih metodah učenci niso mogli sodelovati z izobraževalno
173