Page 176 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 176

Katja Zemljič in Samo Fošnarič


                  jih morda premalo poznajo (Chang idr. 2014, 186), in nerazpoložljivost strojne
                  opreme (Iqbal, Mangina in Campbell 2022, 23). Izziv predstavlja tudi pomanj-
                  kanje potrebnih znanj nekaterih učiteljev za uporabo novih tehnologij v pra-
                  ksi (Iqbal, Mangina in Campbell 2022, 23). Potrebovali bi torej inštruktorje, ki
                  so pripravljeni delati z novimi tehnologijami, izobraževalne ustanove pa mo-
                  rajo prilagoditi infrastrukturo z aplikacijami AR v razredu (Iqbal, Mangina in
                  Campbell 2022, 23).

                  Diskusija
                  Z razvojem tehnologije AR se veča tudi njena uporaba v izobraževanju. Obe-
                  nem se veča tudi število raziskav na tem področju. Raziskovalci v svojih raz-
                  iskavah navajajo veliko prednosti, sekundarno pa poudarjajo tudi določene
                  omejitve in nakazujejo številne izzive, ki se pojavljajo pri uporabi te tehnolo-
                  gije.
                    Potopne tehnologije (navidezna resničnost, obogatena resničnosti in me-
                  šana resničnost) so se izkazale za koristne na različnih področjih, od STEM
                  do učenja tujih jezikov. So učinkovita in k rezultatom usmerjena orodja za
                  ustvarjanje interaktivnejših učnih okolij. Zlasti AR omogoča bolj izpopol-
                  njene, interaktivnejše in na odkrivanju temelječe oblike učenja. Prenosljivost
                  in združljivost vsebin med napravami ter okoljem sta seveda pomembni,
                  vendar je v praksi nemogoče zagotoviti enako kakovostne vsebine AR na
                  vseh napravah in za vse (Iqbal, Mangina in Campbell 2022, 23).
                    Uporaba AR spodbuja aktivno vedenje otrok, delo učencev pa se pri pouku
                  natak način nedvomno izboljša,sajso sami aktivnejevpleteni vsamučni pro-
                  ces. Otroci se z uporabo AR več naučijo in kvaliteta doseženih učnih ciljev je
                  večja. Prav tako pa AR spodbuja komunikacijske spretnosti, ker spodbuja vse
                  vrste interakcij v učilnici (med učiteljem in učenci, med učenci, med učitelji)
                  in tudi izven učilnice (med učenci in njihovimi družinami ter med družinami
                  učencev) (Cascales idr. 2013, 111). Antonia Cascales idr. (2013, 111) navajajo, da
                  so izkušnje z uporabo AR zato zelo pozitivne za vse deležnike učnega pro-
                  cesa.
                    Raziskave o uporabi tehnologije AR v izobraževanju najmlajših so vsekakor
                  pomembne. Žal je naše poznavanje tega, kako ta tehnologija bogati otro-
                  kovo izkušnjo pri pouku, da bi bila le-ta čim optimalneje didaktično usmer-
                  jena, še vedno dokaj šibko. Zato je pomembno, da se vzgojitelji in učitelji iz-
                  obrazijo o pravilni ter učinkoviti uporabi tehnologije AR, saj lahko njena im-
                  plementacija obogati uporabo številnih učnih metod ter izboljša učne pri-
                  stope in strategije na področju izobraževanja najmlajših. Vzgojitelji in uči-
                  telji morajo zato poznati koristi AR, kot so povečana motiviranost, koncen-


                  176
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181