Page 174 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 174
Katja Zemljič in Samo Fošnarič
vsebino,zaradičesarsenisoosredotočilinaučenje.Interakcijavrealnemčasu
poveča navdušenje otrok, da bi še bolj raziskali učno gradivo. Učenci so bili
pri učni uri z uporabo AR zadovoljni in med učenjem niso kazali znakov dol-
gočasja. Učenci v skupini z uporabo AR so pokazali višjo raven motivacije za
učni proces (Afnan idr. 2021, 18–19).
Eleni Demitriadou, Kalliopi-Evangelia Stavroulia in Lanitis (2020, 381) nava-
jajo, da osnovnošolci pogosto težko razumejo razlike med dvodimenzional-
nimi in tridimenzionalnimi geometrijskimi oblikami. Z izkoriščanjem zmož-
nosti VR in AR za vizualizacijo tridimenzionalnih predmetov so preučevali
možnosti uporabe tehnologij VR in AR za poučevanje osnovnošolcev pri po-
ukugeometrijskih teles.Vokviruraziskavejesodelovalo 30učencevčetrtega,
petega in šestega razreda osnovne šole, starih od devet do 11 let. Razdeljeni
so bili v tri skupine, eno kontrolno in dve eksperimentalni. Prva in druga ek-
sperimentalna skupina sta za učenje geometrijskih teles uporabljali namen-
ske aplikacije VR ter AR, medtem ko so učenci iz kontrolne skupine v okviru
učnega procesa uporabljali tradicionalno tiskano gradivo. Rezultati raziskave
kažejo, da izvajanje novih tehnologij VR in AR v izobraževanju izboljša inte-
raktivnost ter zanimanje učencev za matematično izobraževanje in prispeva
k učinkovitejšemu učenju ter razumevanju matematičnih konceptov v pri-
merjavi s tradicionalnimi učnimi metodami. Avtorji so ugotovili, da med teh-
nologijami VR in AR ni bilo bistvenih razlik glede učinkovitosti metod, ki pri-
spevajo k učenju matematike, kar kaže na to, da imata tako VR kot AR podo-
ben potencial za izobraževalne dejavnosti na področju matematike.
Yousef(2021,975) jepri svoji raziskavi AR uporabilvprvemrazreduosnovne
šole pri učenju geometrijskega koncepta, ki je vsebovan v učnem načrtu. Re-
zultati raziskave so pokazali, da so bili učenci zadovoljni z uporabo mobilne
aplikacije AR in da je ta pomembno vplivala na njihove učne rezultate, kar
pomeni, da so bili med uporabo aplikacije AR optimalno motivirani za uče-
nje. Druga pomembna ugotovitev je bila, da lahko dobro zasnovane aplika-
cije AR, ki temeljijo na teoriji multimedijskega učenja, učence motivirajo za
učenje manj priljubljenih predmetov, kot je geometrija. Praktične dejavno-
sti morajo učence neposredno zanimati in jim lahko tako omogočijo izrazito
ustvarjalno razmišljanje, ki presega zgolj doseganje ocen. Pri tej raziskavi je
bila ugotovljena močna povezava med učenjem z aplikacijo AR in krepitvijo
ustvarjalnega mišljenja. Procesi ustvarjalnega mišljenja so večinoma neza-
vedni, ustvarjalne ideje pa pogosto doživljamo kot navdih nadosebne inteli-
gence. Mobilna aplikacija AR lahko okrepi željo po učenju in okrepi motiva-
cijo učencev, zlasti učencev nižjih razredov osnovne šole, ter spodbudi nji-
hovo željo po nadaljnjem opravljanju izobraževalnih nalog.
174