Page 174 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 174

Katja Zemljič in Samo Fošnarič


                  vsebino,zaradičesarsenisoosredotočilinaučenje.Interakcijavrealnemčasu
                  poveča navdušenje otrok, da bi še bolj raziskali učno gradivo. Učenci so bili
                  pri učni uri z uporabo AR zadovoljni in med učenjem niso kazali znakov dol-
                  gočasja. Učenci v skupini z uporabo AR so pokazali višjo raven motivacije za
                  učni proces (Afnan idr. 2021, 18–19).
                    Eleni Demitriadou, Kalliopi-Evangelia Stavroulia in Lanitis (2020, 381) nava-
                  jajo, da osnovnošolci pogosto težko razumejo razlike med dvodimenzional-
                  nimi in tridimenzionalnimi geometrijskimi oblikami. Z izkoriščanjem zmož-
                  nosti VR in AR za vizualizacijo tridimenzionalnih predmetov so preučevali
                  možnosti uporabe tehnologij VR in AR za poučevanje osnovnošolcev pri po-
                  ukugeometrijskih teles.Vokviruraziskavejesodelovalo 30učencevčetrtega,
                  petega in šestega razreda osnovne šole, starih od devet do 11 let. Razdeljeni
                  so bili v tri skupine, eno kontrolno in dve eksperimentalni. Prva in druga ek-
                  sperimentalna skupina sta za učenje geometrijskih teles uporabljali namen-
                  ske aplikacije VR ter AR, medtem ko so učenci iz kontrolne skupine v okviru
                  učnega procesa uporabljali tradicionalno tiskano gradivo. Rezultati raziskave
                  kažejo, da izvajanje novih tehnologij VR in AR v izobraževanju izboljša inte-
                  raktivnost ter zanimanje učencev za matematično izobraževanje in prispeva
                  k učinkovitejšemu učenju ter razumevanju matematičnih konceptov v pri-
                  merjavi s tradicionalnimi učnimi metodami. Avtorji so ugotovili, da med teh-
                  nologijami VR in AR ni bilo bistvenih razlik glede učinkovitosti metod, ki pri-
                  spevajo k učenju matematike, kar kaže na to, da imata tako VR kot AR podo-
                  ben potencial za izobraževalne dejavnosti na področju matematike.
                    Yousef(2021,975) jepri svoji raziskavi AR uporabilvprvemrazreduosnovne
                  šole pri učenju geometrijskega koncepta, ki je vsebovan v učnem načrtu. Re-
                  zultati raziskave so pokazali, da so bili učenci zadovoljni z uporabo mobilne
                  aplikacije AR in da je ta pomembno vplivala na njihove učne rezultate, kar
                  pomeni, da so bili med uporabo aplikacije AR optimalno motivirani za uče-
                  nje. Druga pomembna ugotovitev je bila, da lahko dobro zasnovane aplika-
                  cije AR, ki temeljijo na teoriji multimedijskega učenja, učence motivirajo za
                  učenje manj priljubljenih predmetov, kot je geometrija. Praktične dejavno-
                  sti morajo učence neposredno zanimati in jim lahko tako omogočijo izrazito
                  ustvarjalno razmišljanje, ki presega zgolj doseganje ocen. Pri tej raziskavi je
                  bila ugotovljena močna povezava med učenjem z aplikacijo AR in krepitvijo
                  ustvarjalnega mišljenja. Procesi ustvarjalnega mišljenja so večinoma neza-
                  vedni, ustvarjalne ideje pa pogosto doživljamo kot navdih nadosebne inteli-
                  gence. Mobilna aplikacija AR lahko okrepi željo po učenju in okrepi motiva-
                  cijo učencev, zlasti učencev nižjih razredov osnovne šole, ter spodbudi nji-
                  hovo željo po nadaljnjem opravljanju izobraževalnih nalog.


                  174
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179