Page 172 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 172

Katja Zemljič in Samo Fošnarič


                  otroci pridobijo podrobne informacije o živalih. Ko so otroci opazovali živali
                  z različnih zornih kotov, je uporaba tehnologije AR pri prepoznavanju živali
                  povečala njihovo sposobnost opazovanja. Glede na opravljene raziskave na
                  tem področju je očitno, da obstaja nujna potreba po razvoju mobilnih apli-
                  kacij, ki bi bile posebej namenjene otrokom ter prilagojene edinstvenim po-
                  trebam in učnim preferencam mladih učencev oz. otrok, saj lahko na ta način
                  izkoristimo ves izobraževalni potencial tehnologije in otrokom zagotovimo
                  obogatene in učinkovite učne izkušnje.
                    Gözüm, Papadakis in Kalogiannakis (2022, 13–15) poudarjajo pomembnost
                  potrebe po usposabljanju predšolskih učiteljev s pedagoškim vsebinskim
                  znanjem s področja znanosti, tehnologije, inženirstva in matematike (angl.
                  science, technology, engineering and mathematics – STEM) za učinkovito izva-
                  janje vsebin s teh področij pri izkušnjah z AR. Zato je priporočljivo, da pro-
                  grami usposabljanja učiteljev in vzgojiteljev dajejo prednost razvijanju stro-
                  kovnega znanjaspodročjaSTEM-a, karvzgojiteljemomogoča učinkovito
                  uporabo AR za izobraževanje s področja STEM-a, s čimer se izboljša kakovost
                  izobraževanja otrok.
                    Antonia Cascales idr. (2013, 109–111) so s svojo raziskavo ugotovili, da je ek-
                  sperimentalna skupina v vseh preverjanih ciljih dosegla boljše rezultate kot
                  kontrolna skupina, čeprav ta razlika ni bila statistično pomembna, ker so bile
                  vsebine AR le ena od sestavin didaktičnih dejavnosti, namenjenih podpori
                  obravnavane učne enote. Učni proces so organizirali na podlagi skupinskega
                  dela v obeh skupinah, vsebine AR pa so otroci uporabljali v svojem tempu in
                  so služile kot katalizator, ki je otrokom zagotavljal pravo motivacijo in spod-
                  budo, učitelji pa so opazili zelo pozitiven vpliv na učence. Glede na te rezul-
                  tate so vzgojitelji, ki so sodelovali pri raziskavi, navedli, da bodo motivirali
                  svoje kolege za uporabo AR v razredih (Cascales idr. 2013, 111).

                  Omejitve in izzivi uporabe obogatene resničnosti
                  v predšolskem obdobju
                  Nekatere raziskave poročajo o omejitvah uporabe AR v tem obdobju. Te se
                  nanašajo zlasti na tehnične težave, kot sta postavitev predmetov iz realnega
                  sveta v fiksne položaje, da jih aplikacije AR lahko aktivirajo, in osvetlitev pro-
                  stora (Kotzageorgiou idr. 2018, 278), kar poudarja potrebo po strokovnem
                  usposabljanju vzgojiteljev za podporo vključevanju tehnologij AR v predšol-
                  sko obdobje (Huang, Li in Fong 2016, 12). Kot omejitve navajajo tudi težavo
                  pri izbiri eksperimentalne in kontrolne skupine iz različnih vrtcev (Aydoğdu
                  2021, 19–20).
                    AR se v izobraževanju uporablja za vizualizacijo, pripis lastnosti in pripo-


                  172
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177