Page 172 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 172
Katja Zemljič in Samo Fošnarič
otroci pridobijo podrobne informacije o živalih. Ko so otroci opazovali živali
z različnih zornih kotov, je uporaba tehnologije AR pri prepoznavanju živali
povečala njihovo sposobnost opazovanja. Glede na opravljene raziskave na
tem področju je očitno, da obstaja nujna potreba po razvoju mobilnih apli-
kacij, ki bi bile posebej namenjene otrokom ter prilagojene edinstvenim po-
trebam in učnim preferencam mladih učencev oz. otrok, saj lahko na ta način
izkoristimo ves izobraževalni potencial tehnologije in otrokom zagotovimo
obogatene in učinkovite učne izkušnje.
Gözüm, Papadakis in Kalogiannakis (2022, 13–15) poudarjajo pomembnost
potrebe po usposabljanju predšolskih učiteljev s pedagoškim vsebinskim
znanjem s področja znanosti, tehnologije, inženirstva in matematike (angl.
science, technology, engineering and mathematics – STEM) za učinkovito izva-
janje vsebin s teh področij pri izkušnjah z AR. Zato je priporočljivo, da pro-
grami usposabljanja učiteljev in vzgojiteljev dajejo prednost razvijanju stro-
kovnega znanjaspodročjaSTEM-a, karvzgojiteljemomogoča učinkovito
uporabo AR za izobraževanje s področja STEM-a, s čimer se izboljša kakovost
izobraževanja otrok.
Antonia Cascales idr. (2013, 109–111) so s svojo raziskavo ugotovili, da je ek-
sperimentalna skupina v vseh preverjanih ciljih dosegla boljše rezultate kot
kontrolna skupina, čeprav ta razlika ni bila statistično pomembna, ker so bile
vsebine AR le ena od sestavin didaktičnih dejavnosti, namenjenih podpori
obravnavane učne enote. Učni proces so organizirali na podlagi skupinskega
dela v obeh skupinah, vsebine AR pa so otroci uporabljali v svojem tempu in
so služile kot katalizator, ki je otrokom zagotavljal pravo motivacijo in spod-
budo, učitelji pa so opazili zelo pozitiven vpliv na učence. Glede na te rezul-
tate so vzgojitelji, ki so sodelovali pri raziskavi, navedli, da bodo motivirali
svoje kolege za uporabo AR v razredih (Cascales idr. 2013, 111).
Omejitve in izzivi uporabe obogatene resničnosti
v predšolskem obdobju
Nekatere raziskave poročajo o omejitvah uporabe AR v tem obdobju. Te se
nanašajo zlasti na tehnične težave, kot sta postavitev predmetov iz realnega
sveta v fiksne položaje, da jih aplikacije AR lahko aktivirajo, in osvetlitev pro-
stora (Kotzageorgiou idr. 2018, 278), kar poudarja potrebo po strokovnem
usposabljanju vzgojiteljev za podporo vključevanju tehnologij AR v predšol-
sko obdobje (Huang, Li in Fong 2016, 12). Kot omejitve navajajo tudi težavo
pri izbiri eksperimentalne in kontrolne skupine iz različnih vrtcev (Aydoğdu
2021, 19–20).
AR se v izobraževanju uporablja za vizualizacijo, pripis lastnosti in pripo-
172