Page 170 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 170

Katja Zemljič in Samo Fošnarič


                  motivacije predšolskih otrok, koncentracijo pozornosti, znanje, pismenost,
                  ustvarjalnost in zadovoljstvo, kar so navedli starši otrok v tej raziskavi. Tehno-
                  logija AR, ki se uporablja v predšolskem obdobju, lahko otrokom pomaga pri
                  prepoznavanju učnih vsebin in hitrejšem razumevanju posredovanega gra-
                  diva (Hsieh in Lee 2008, 663).
                    Uporaba AR omogoča obogatitev tradicionalnih izobraževalnih metod in
                  njihovo večjo učinkovitost. Aplikacije AR predšolskim otrokom omogočajo
                  pridobivanje spretnosti spoznavanja okolja, koncentracije, pozornosti, urje-
                  nja spomina, bogatenja besedišča, učenja branja, ustvarjalnosti, učenja zvo-
                  kov in uporabe programske opreme (Kelpšien˙ e 2020, 173–174).
                    Pri pregledu raziskav o tehnologiji AR v predšolskem obdobju vidimo, da
                  zajemajo različna področja, pri čemer smo poudarek namenili uporabi AR
                  na področjih naravoslovja, matematike in tudi jezikov, saj se nam zdi po-
                  membno, v katerem jeziku otroci uporabljajo AR. Uporabljene so pri mate-
                  matičnem izobraževanju otrok (Lee in Lee 2008; Zhu in Wang 2017), pouče-
                  vanju angleščine kot tujega jezika (Hsieh in Lee 2008) in pri poučevanju tur-
                  ščine (Yılmaz 2016). Tehnologija AR je bila prav tako uporabljena pri pouče-
                  vanju otrok o naravi (Cascales idr. 2013; Fajarianto idr. 2018; Aydoğdu 2021)
                  in pri dejavnostih s pravljicami za otroke (Yılmaz in Goktaş 2017). Prav tako
                  je bila uporabljena v dramatiki, ki je učinkovita pri socializaciji otrok in uče-
                  nju socialnih vlog v predšolski vzgoji (Han idr. 2015). Ugotovljeno je bilo, da
                  so aplikacije AR učinkovite pri izboljšanju prostorskih spretnosti otrok (Gecu-
                  Parmaksız in Delialioğlu 2020).
                    Uporaba AR v predšolskem obdobju je še vedno omejena (Masmuzidin in
                  Aziz 2018, 47). Pomembne koristi aplikacij AR so dokazane tako na tej sto-
                  pnji kot na drugih, višjih stopnjah izobraževanja (Lin idr. 2016, 1). Prav zato
                  predšolski otroci predstavljajo potencialno zanimivo skupino za raziskovanje
                  njene uporabe (Bacca idr. 2014, 146).
                    AR poskrbi, da je izobraževalna tehnologija interaktivna in privlačna za
                  predšolske otroke (Aladin idr. 2020, 1) in zato je v zadnjem času pritegnila
                  pozornost raziskovalcev, da bi raziskali njeno uporabo pri predšolskih otro-
                  cih (Kucuk in Goktas 2017; Gecu-Parmaksiz in Delialioğlu 2020; Redondo idr.
                  2020; Yilmaz, Zhou idr. 2020; Mowafi in Abumuhfouz 2021). Kljub temu je o
                  prispevku tehnologije AR k pedagoški praksi in učnim rezultatom v predšol-
                  skem obdobju znanega malo (Madanipour in Cohrssen 2020, 1).
                    Aydoğdu (2021, 5) je izvedel raziskavo, pri kateri sta sodelovali eksperimen-
                  talna (13 otrok, šest deklic in sedem dečkov) in kontrolna skupina (13 otrok,
                  pet deklic in osem dečkov). Pred in po raziskavi so izvedli testiranje z vsako
                  skupino. Vsi otroci so bili stari 4–5 let. Raziskavo so izvedli z namenom prever-


                  170
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175