Page 171 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 171

Obogatena resničnost v izobraževanju najmlajših


             janja učinka programa, ki temelji na AR, na motivacijo, pozornost in koncep-
             tualne spretnosti predšolskih otrok. Otroci v eksperimentalni skupini so so-
             delovali pri aplikacijah AR, medtem ko so otroci v kontrolni skupini vadili po
             tradicionalni metodi poučevanja. Merilna orodja so uporabili pred aplikacijo
             AR in po njej v obeh skupinah. Ugotovili so, da so se motivacija, pozornost in
             konceptualne spretnosti otrok v eksperimentalni skupini bistveno povečale
             v primerjavi z otroki v kontrolni skupini (Aydoğdu 2021, 10–19). Na podlagi re-
             zultatov Aydoğdu (2021, 19) navaja, da se aplikacije AR lahko uporabljajo pri
             učnih dejavnostih v predšolski vzgoji. Prav tako navaja, da so tradicionalni
             načini poučevanja in učenja z uporabo tehnologije v izobraževalnih okoljih
             izgubili svoj pomen. Zato predlaga, da se v predšolsko vzgojo vključijo teh-
             nološko podprte in na AR temelječe tehnološke aplikacije, ki so bile večkrat
             preizkušene (str. 19).

             Koristi uporabe obogatene resničnosti v predšolskem obdobju
             AR podpira otrokovo zavzetost (Han idr. 2015, 467), vztrajnost, koncentracijo
             in ustvarjalnost (Kotzageorgiou idr. 2018, 278), motivacijo (Cheng in Tsai 2016,
             215; Yilmaz, Kucuk in Goktas 2017, 835; Aydoğdu 2021, 10–19), pozornost in
             konceptualne spretnosti (Aydoğdu 2021, 10–19). Prav tako so otroci navdu-
             šeni in uživajo (Huang, Li in Fong 2016, 9; Yilmaz 2016, 246). AR podpira tudi
             visoko raven socialne interakcije in sodelovanja (Lorusso idr. 2018, 13).
               Jeong Han idr. (2015, 463) so otrokom pred začetkom zbiranja podatkov
             omogočili, da se seznanijo s tehnologijo AR. Njihovi rezultati kažejo, da so
             otroci, ki so sodelovali v dramski igri z uporabo AR, ki jo je posredoval robot,
             pri tem bolj uživali kot pri tradicionalnem pristopu dramske igre (tj. brez teh-
             nološkega posredovanja). Pri računalniško posredovani dramski igri otroci
             navadno zaznavajo višjo raven interaktivne vključenosti in čutijo večjo em-
             patijo do vrste medija, s katerim so v interakciji. Avtorji poudarjajo, da bi bilo
             pomembno ugotoviti, ali novost prispeva k večjemu zanimanju in zavzetosti
             za AR, prav tako pa navajajo, da je treba ugotoviti tudi, ali AR izboljša zavze-
             tost tudi, kadar novost ni dejavnik (Han idr. 2015, 470).
               Masyarah Zulhaida Masmuzidin in Nor Azah Abdul Aziz (2018, 51) navajata
             koristi AR, kot so: povečanje dosežkov, uspešnosti oz. razumevanja, poveča-
             nje motivacije, razvijanje pozitivnega odnosa in vedenja, izboljšanje social-
             nih spretnosti in zabavno učenje.
               Yilmaz in Gözüm (2023, 147) navajata, da otroci, ki so uporabljali aplikacije
             AR, niso le izboljšali svojega znanja o prepoznavanju živali, ampak so imeli
             tudi drugačno znanje o podrobnostih živali. Avtorja menita, da je opazova-
             nježivalizrazličnihzornihkotovspomočjoaplikacijeARpomembnozato,da


                                                                            171
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176