Page 171 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 171
Obogatena resničnost v izobraževanju najmlajših
janja učinka programa, ki temelji na AR, na motivacijo, pozornost in koncep-
tualne spretnosti predšolskih otrok. Otroci v eksperimentalni skupini so so-
delovali pri aplikacijah AR, medtem ko so otroci v kontrolni skupini vadili po
tradicionalni metodi poučevanja. Merilna orodja so uporabili pred aplikacijo
AR in po njej v obeh skupinah. Ugotovili so, da so se motivacija, pozornost in
konceptualne spretnosti otrok v eksperimentalni skupini bistveno povečale
v primerjavi z otroki v kontrolni skupini (Aydoğdu 2021, 10–19). Na podlagi re-
zultatov Aydoğdu (2021, 19) navaja, da se aplikacije AR lahko uporabljajo pri
učnih dejavnostih v predšolski vzgoji. Prav tako navaja, da so tradicionalni
načini poučevanja in učenja z uporabo tehnologije v izobraževalnih okoljih
izgubili svoj pomen. Zato predlaga, da se v predšolsko vzgojo vključijo teh-
nološko podprte in na AR temelječe tehnološke aplikacije, ki so bile večkrat
preizkušene (str. 19).
Koristi uporabe obogatene resničnosti v predšolskem obdobju
AR podpira otrokovo zavzetost (Han idr. 2015, 467), vztrajnost, koncentracijo
in ustvarjalnost (Kotzageorgiou idr. 2018, 278), motivacijo (Cheng in Tsai 2016,
215; Yilmaz, Kucuk in Goktas 2017, 835; Aydoğdu 2021, 10–19), pozornost in
konceptualne spretnosti (Aydoğdu 2021, 10–19). Prav tako so otroci navdu-
šeni in uživajo (Huang, Li in Fong 2016, 9; Yilmaz 2016, 246). AR podpira tudi
visoko raven socialne interakcije in sodelovanja (Lorusso idr. 2018, 13).
Jeong Han idr. (2015, 463) so otrokom pred začetkom zbiranja podatkov
omogočili, da se seznanijo s tehnologijo AR. Njihovi rezultati kažejo, da so
otroci, ki so sodelovali v dramski igri z uporabo AR, ki jo je posredoval robot,
pri tem bolj uživali kot pri tradicionalnem pristopu dramske igre (tj. brez teh-
nološkega posredovanja). Pri računalniško posredovani dramski igri otroci
navadno zaznavajo višjo raven interaktivne vključenosti in čutijo večjo em-
patijo do vrste medija, s katerim so v interakciji. Avtorji poudarjajo, da bi bilo
pomembno ugotoviti, ali novost prispeva k večjemu zanimanju in zavzetosti
za AR, prav tako pa navajajo, da je treba ugotoviti tudi, ali AR izboljša zavze-
tost tudi, kadar novost ni dejavnik (Han idr. 2015, 470).
Masyarah Zulhaida Masmuzidin in Nor Azah Abdul Aziz (2018, 51) navajata
koristi AR, kot so: povečanje dosežkov, uspešnosti oz. razumevanja, poveča-
nje motivacije, razvijanje pozitivnega odnosa in vedenja, izboljšanje social-
nih spretnosti in zabavno učenje.
Yilmaz in Gözüm (2023, 147) navajata, da otroci, ki so uporabljali aplikacije
AR, niso le izboljšali svojega znanja o prepoznavanju živali, ampak so imeli
tudi drugačno znanje o podrobnostih živali. Avtorja menita, da je opazova-
nježivalizrazličnihzornihkotovspomočjoaplikacijeARpomembnozato,da
171