Page 229 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 229
Osebnost visokošolskega učitelja kot dejavnik medosebnega stika med učiteljem in študenti
Preglednica 3 Nepojasnjena varianca v medosebnem stiku na ravni študenta in skupine ciljnega
učitelja v različnih modelih
Model Postavka Nepojasnjena varianca df χ 2 p
Ničelni model Raven skupine ciljnega učitelja , , <,
Raven študenta ,
Model z napovedniki na ravni Raven skupine ciljnega učitelja , , <,
skupine ciljnega učitelja Raven študenta ,
Opombe Število študentov = 1682, število skupin učiteljev = 50.
ter izkušenosti v poučevanju, smo v model z napovedniki na ravni skupine
ciljnega učitelja (raven 2) vnesli naslednje napovednike: spol, starost, izkuš-
nje pri poučevanju, ekstravertnost, sprejemljivost, vestnost, nevroticizem in
odprtost učitelja. Pri vseh napovednikih smo uporabili vrednosti, centrirane
na skupno aritmetično sredino, razen pri dihotomni spremenljivki spol, pri
kateri smo uporabili necentrirane vrednosti. Za oceno parametrov smo upo-
rabili algoritem največjega verjetja, saj smo želeli med seboj primerjati raz-
lične modele (Raudenbush in Bryk 2002), kot statistično pomembne pa smo
opredelili učinke, pri katerih je bila raven alfa-napake nižja od 5.
V preglednici 3 je prikazana nepojasnjena varianca na ravni skupine cilj-
nega učitelja in študenta v različnih modelih. V ničelnem modelu je varianca
na ravni skupine ciljnega učitelja predstavljala 31 (oz. 0,11/[0,11 + 0,24]) ce-
lotne variance v medosebnem stiku, varianca na ravni študenta pa 69 ce-
lotne variance (oz. 0,24/[0,11 + 0,24]). Razlike med ocenami v različnih skupi-
nah ciljnih učiteljev torej predstavljajo manjši delež razlik, večji delež razlik
med študenti v medosebnem stiku pa lahko pripišemo razlikam med štu-
denti znotraj posamezne skupine učitelja.
Ko smo v model vnesli napovednike na ravni skupine učitelja (raven 2), se
je celotna nepojasnjena varianca zmanjšala samo za 3 (1 – [0,10 + 0,24]/[0,11
+ 0,24]). Napovedniki na ravni 2 so torej pojasnili 3 celotne variabilnosti v
medosebnem stiku, kot so ga zaznavali študenti. V modelu z napovedniki na
ravni 2 je bila nepojasnjena varianca na ravni skupine učitelja za 9 nižja od
variance v ničelnem modelu (oz. [0,11 – 0,10]/0,11). Test primerjave modelov
je pokazal, da model z napovedniki na ravni skupine učitelja statistično po-
2
membno ne izboljša ničelnega modela: χ (8) = 4,58, p > 0,500.
V preglednici 4 so predstavljene ocene parametrov, ki odražajo glavne
učinke posameznih napovednikov. Analiza napovednikov na ravni skupine
ciljnega učitelja (raven 2) je pokazala, da se z medosebnim stikom, kot so
ga zaznavali študenti, v statistično pomembni meri niso povezovale niti de-
mografske značilnosti niti učiteljeva izkušenost v poučevanju niti dimenzije
229