Page 229 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 229

Osebnost visokošolskega učitelja kot dejavnik medosebnega stika med učiteljem in študenti


             Preglednica 3  Nepojasnjena varianca v medosebnem stiku na ravni študenta in skupine ciljnega
                         učitelja v različnih modelih
             Model                  Postavka      Nepojasnjena varianca  df  χ 2   p
             Ničelni model          Raven skupine ciljnega učitelja  ,    ,  <,
                                    Raven študenta             ,
             Model z napovedniki na ravni  Raven skupine ciljnega učitelja  ,    ,  <,
             skupine ciljnega učitelja  Raven študenta         ,
             Opombe  Število študentov = 1682, število skupin učiteljev = 50.

             ter izkušenosti v poučevanju, smo v model z napovedniki na ravni skupine
             ciljnega učitelja (raven 2) vnesli naslednje napovednike: spol, starost, izkuš-
             nje pri poučevanju, ekstravertnost, sprejemljivost, vestnost, nevroticizem in
             odprtost učitelja. Pri vseh napovednikih smo uporabili vrednosti, centrirane
             na skupno aritmetično sredino, razen pri dihotomni spremenljivki spol, pri
             kateri smo uporabili necentrirane vrednosti. Za oceno parametrov smo upo-
             rabili algoritem največjega verjetja, saj smo želeli med seboj primerjati raz-
             lične modele (Raudenbush in Bryk 2002), kot statistično pomembne pa smo
             opredelili učinke, pri katerih je bila raven alfa-napake nižja od 5.
               V preglednici 3 je prikazana nepojasnjena varianca na ravni skupine cilj-
             nega učitelja in študenta v različnih modelih. V ničelnem modelu je varianca
             na ravni skupine ciljnega učitelja predstavljala 31 (oz. 0,11/[0,11 + 0,24]) ce-
             lotne variance v medosebnem stiku, varianca na ravni študenta pa 69 ce-
             lotne variance (oz. 0,24/[0,11 + 0,24]). Razlike med ocenami v različnih skupi-
             nah ciljnih učiteljev torej predstavljajo manjši delež razlik, večji delež razlik
             med študenti v medosebnem stiku pa lahko pripišemo razlikam med štu-
             denti znotraj posamezne skupine učitelja.
               Ko smo v model vnesli napovednike na ravni skupine učitelja (raven 2), se
             je celotna nepojasnjena varianca zmanjšala samo za 3 (1 – [0,10 + 0,24]/[0,11
             + 0,24]). Napovedniki na ravni 2 so torej pojasnili 3 celotne variabilnosti v
             medosebnem stiku, kot so ga zaznavali študenti. V modelu z napovedniki na
             ravni 2 je bila nepojasnjena varianca na ravni skupine učitelja za 9 nižja od
             variance v ničelnem modelu (oz. [0,11 – 0,10]/0,11). Test primerjave modelov
             je pokazal, da model z napovedniki na ravni skupine učitelja statistično po-
                                                 2
             membno ne izboljša ničelnega modela: χ (8) = 4,58, p > 0,500.
               V preglednici 4 so predstavljene ocene parametrov, ki odražajo glavne
             učinke posameznih napovednikov. Analiza napovednikov na ravni skupine
             ciljnega učitelja (raven 2) je pokazala, da se z medosebnim stikom, kot so
             ga zaznavali študenti, v statistično pomembni meri niso povezovale niti de-
             mografske značilnosti niti učiteljeva izkušenost v poučevanju niti dimenzije


                                                                            229
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234