Page 232 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 232

Ana Bardorfer


                  v interakciji s študenti nadzoruje v tolikšni meri, da lahko vpliva na njihove
                  subjektivne zaznave o medosebnem stiku.
                    Upoštevatijetrebanekateremetodološkeomejitveteraziskave.Prvaome-
                  jitev se nanaša na uporabljene mere samoporočanja, kar pomeni, da so bili
                  udeleženci omejeni na tiste vidike, ki so jih uzavestili, možno pa je tudi, da
                  so podajali socialno zaželene odgovore (Carducci 2009; Ashton 2013). Druga
                  omejitev se nanaša na uporabo priložnostnega vzorca tako učiteljev kot štu-
                  dentov, kar pomeni, da rezultatov ne moremo posplošiti na celotno popula-
                  cijo slovenskih visokošolskih učiteljev in študentov.

                       Literatura
                       Ashton, M.C.2013. Individual Differences and Personality. 2. izd. Amsterdam: El-
                          sevier.
                       Avsec, A. 2007. »Pet velikih faktorjev osebnosti.« V Psihodiagnostika osebnosti,
                          uredila A. Avsec, 121–152. Ljubljana: Filozofska fakulteta Univerze v Ljub-
                          ljani, Oddelek za psihologijo.
                       Avsec, A., T. Kavčič in M. Petrič. 2017. Temeljni vidiki osebnosti. Ljubljana: Filozof-
                          ska fakulteta.
                       Bardorfer, A. 2013. »Medosebni stik med učiteljem in študenti: nova opredelitev
                          za visokošolski prostor.« Psihološka obzorja 22 (1): 105–114.
                       Bardorfer, A., in P. Dolenc. 2022. »Teacher-Student Rapport as Predictor of Lear-
                          ning Motivation within Higher Education: The Self-Determination Theory
                          Perspective.« Journal of Psychological and Educational Research 30 (2): 115–
                          133.
                       Bardorfer, A., in T. Kavčič. 2020. »Razvoj in validacija lestvice za merjenje med-
                          osebnega stika med visokošolskimi učitelji in študenti.« Sodobna pedago-
                          gika 71 (2): 94–111.
                       Benet-Martinez, V., in O. P. John. 1998. »Los Cinco Grandes Across Cultures and
                          Ethnic Groups: Multitrait Multimethod Analyses of the Big Five in Spanish
                          and English.« Journal of Personality and Social Psychology 75 (3): 729–750.
                       Bouras, H., in S. Keskes. 2014. »Teacher-Learner Rapport Impact on EFL Learners’
                          Motivation.« V Proceedings of SOCIOINT14- International Conference on So-
                          cial Sciences and Humanities, uredil F. Uslu, 546–554. Istanbul: Ocernit.
                       Bucik, V. 1988. »Konvergentna in diskriminativna veljavnost modela ›velikih
                          pet‹ faktorjev osebnosti.« Psihološka obzorja 7(2): 5–24.
                       Carducci,B.J. 2009. The Psychology of Personality: Viewpoints, Research, and
                          Applications. 2. izd. Malden, MA: Wiley-Blackwell.
                       Catt, S., D. Miller in K. Schallenkamp. 2007. »You Are the Key: Communicate for
                          Effectiveness.« Education 127 (3): 369–377.
                       Cvetek, S. 2004. »Kompetence v izobraževanju in poučevanju učiteljev.« So-
                          dobna pedagogika 55 (121): 144–160.


                  232
   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237