Page 230 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 230

Ana Bardorfer


            Preglednica 4 Ocene učinkov posameznih napovednikov medosebnega stika
             Parametri v modelih                    Koef.    SE     t     df      p
             Presečišče                             ,   ,  ,      <,
             Napovedniki  Spol                     –,   ,  –,       ,
             na ravni    Starost                    ,   ,   ,       ,
             skupine
                         Izkušnje pri poučevanju   –,   ,  –,       ,
             ciljnega
                         Ekstravertnost            –,   ,  –,       ,
             učitelja
                         Sprejemljivost             ,   ,  –,       ,
                         Vestnost                   ,   ,  –,       ,
                         Nevroticizem              –,   ,  –,       ,
                         Odprtost                  –,   ,  –,       ,
            Opombe  Število učiteljev = 50.

                  osebnosti. Na podlagi teh rezultatov lahko hipotezo, s katero smo predvi-
                  devali, da bo učiteljeva osebnostna dimenzija sprejemljivost statistično po-
                  membno prispevala k napovedi kakovosti medosebnega stika, kot so jo za-
                  znavali študenti, zavrnemo.
                    Rezultati pričujoče raziskave niso skladni z rezultati predhodnih raziskav,
                  v katerih so preučevali povezanost sprejemljivosti ter preostalih dimenzij
                  osebnosti s pojavi, ki se deloma prekrivajo z medosebnim stikom, npr. uči-
                  teljevo splošno skrbjo za študente (Teven 2007), oz. s predvidenimi posle-
                  dicami kakovostnega stika, npr. kakovostjo poučevanja ali zadovoljstvom z
                  učiteljem in predmetom (Kneipp idr. 2010; Patrick 2011). Ker se v primerjavi
                  z ostalimi dimenzijami sprejemljivost kaže kot najpomembnejša lastnost v
                  medosebnih odnosih nasploh in med drugim v pomembni meri napoveduje
                  dobre medosebne odnose (Avsec 2007), kar je ključen del medosebnega
                  stika, nas je rezultat pričujoče raziskave presenetil. Pričakovali smo namreč,
                  da bodo visoko sprejemljivi učitelji, tj. tisti, ki skušajo vzpostavljati in ohra-
                  njati pozitivne odnose z osebami v svojem okolju in so na splošno suportivni
                  do drugih (Teven 2007), s študenti vzpostavili boljši medosebni stik. Možno
                  je, da se pričakovana povezanost v pričujoči raziskavi ni pokazala zaradi raz-
                  ličnih uporabljenih mer v predhodnih in pričujoči raziskavi. Teven (2007), ki
                  poroča o statistično pomembnem pozitivnem in visokem koeficientu po-
                  vezanosti med sprejemljivostjo ter učiteljevo skrbjo, ki vključuje empatijo,
                  razumevanje in občutljivost, sočutje in prijateljskost učitelja, je uporabil uči-
                  teljeve mere samoporočanja osebnostnih dimenzij ter skrbi za študente, kar
                  pomeni, da se je učiteljeva samozaznana izraženost lastne sprejemljivosti
                  povezovala z njegovo samozaznano skrbjo za študente. Kneipp idr. (2010)
                  so sicer podobno kot v pričujoči raziskavi uporabili učiteljeve samoocene


                  230
   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235