Page 257 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 257

Motivi za izbor vzgojiteljskega poklica

                  prislovenskihinhrvaškihštudentih


                  Danijela Blanuša Trošelj       Milena Valenčič Zuljan
                  Univerza Jurja Dobrile         Univerza na Primorskem
                  danijela.blanusa.troselj@unipu.hr  milena.valencic-zuljan@guest.arnes.si

                  Darjo Zuljan
                  Univerza na Primorskem
                  darjo.zuljan@pef.upr.si

                  Glede na pomanjkanje pedagoških delavcev predstavlja pritegnitev sposob-
                  nih in motiviranih kandidatov v pedagoške poklice poseben izziv, zato je po-
                  membno raziskati, kaj posameznike motivira za izbiro pedagoškega poklica. V
                  pričujočem delu so predstavljeni izsledki raziskave o motivih slovenskih in hr-
                  vaških študentov za izbiro vzgojiteljskega poklica, o poklicni motivaciji in na-
                  črtih, ki jih imajo za nadaljevanje svoje karierne poti. Raziskava je pokazala, da
                  pri odločitvi za vzgojiteljski poklic ob vpisu na študij pri slovenskih in hrvaških
                  vzgojiteljih prevladujejo notranji ter intrinzični motivi, vendar pa je del študen-
                  tov zapisal, da so med študijem zanje postali pomembnejši tudi zunanji motivi,
                  posebej finančni vidik. Ugotovili smo, da se sicer večina študentov želi zaposliti
                  v vzgojiteljskem poklicu, vendar pa je 42,7 takih, ki se po začetni zaposlitvi v
                  vzgojiteljskem poklicu vidi v drugih poklicih; ta delež je višji med slovenskimi
                  vzgojitelji.
                  Ključnebesede:vzgojiteljskipoklic,motivizaizbiropoklica,poklicnamotivacija,
                  poklicni načrti





             Teoretični uvod
             Vzgojiteljski poklic je v zadnjih desetletjih doživel številne spremembe. Ev-
             ropske politike izpostavljajo velik pomen institucionalne predšolske vzgoje.
             Čeprav je bila politika vlaganja v predšolsko vzgojo na začetku motivirana
             predvsem s socialno-ekonomskimi problemi glede zaposlovanja in konku-
             renčnosti, se danes vedno bolj poudarjajo pravice otrok, enakost izobraže-
             valnih možnosti in socialna kohezija (European Expert Network on Econo-
             mics of Education, European Commission Directorate-General for Education
             and Culture 2018). Vse to vpliva na pojmovanje vzgojiteljskega poklica in na
             poklicno pripravo vzgojiteljev.
               Usposobljenost vzgojiteljev je ključnega pomena za kakovost pedagoške
             prakse(OECD2005;ReićErcegovacin Jukić2008).Polegusposobljenosti paje


             Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
             Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
             Koper: Založba Univerze na Primorskem.  https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.257-273
   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262