Page 260 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 260
Danijela Blanuša Trošelj, Darjo Zuljan in Milena Valenčič Zuljan
Preglednica 1 Prikaz strukture anketiranih študentov glede na letnik študija in državo
Država Prvi letnik Drugi letnik Tretji letnik Skupno*
f (a) f (a) f (a) f (a)
(b) (b) (b) (b)
Slovenija , , , ,
, , , ,
Hrvaška , , , ,
, , , ,
Skupno glede na letnik , , , ,
Opombe * Glede na državo. Naslovi vrstic: (a) f() znotraj države, (b) f() skupno.
Postopek zbiranja podatkov
V raziskavo je bilo vključenih 382 študentov študijskega programa Predšolska
vzgoja, in sicer 195 študentov iz Slovenije (UP Pedagoška fakulteta in Peda-
goška fakulteta Univerze v Ljubljani) in 187 študentov iz Hrvaške (Univerze
Jurja Dobrile v Pulju in Pedagoške fakultete Univerze v Zagrebu). Od sku-
pnega števila anketirancev je bilo 371 žensk (97,12) in 11 moških (2,88).
Sestava vzorca glede na letnik študija (znotraj države in v celotnem vzorcu)
je razvidna iz preglednice 1.
Postopek pridobivanja, obdelave in analiziranja podatkov
Raziskava je bila izvedena marca 2024. Študenti so do vprašalnika v obrazcu
Google Form dostopali preko skenirane kode. Bili so seznanjeni z namenom
raziskave in imeli možnost, da ostanejo anonimni in kadar koli odstopijo od
izpolnjevanja vprašalnika.
Podatke smo pridobivali z lestvico motivov za poklic, lestvico poklicne mo-
tivacije in odprtimi vprašanji. Podatki so obdelani na ravni deskriptivne in
inferenčne statistike (hi-kvadrat oz. Kullbackov preizkus, Spearmanov ro, t-
test). Za analizo statistične pomembnosti razlik med dvema neodvisnima
skupinama v numerični spremenljivki smo izbrali neodvisni t-test.
Rezultati in interpretacija
Motivi študentov za izbor poklica vzgojitelj predšolskih otrok
Študentom smo posredovali 26 postavk, ki po raziskovalnih izsledkih vpli-
vajo na posameznikovo odločanje za izbor poklica. Vsak motiv so ocenili na
lestvici 1 – »Povsem nepomembno«, 2 – »Nepomembno«, 3 – »Srednje po-
membno«, 4 – »Pomembno«, 5 – »Zelo pomembno«, in sicer glede na to, v
kolikšni meri je vplivalnanjihovo odločitevzaizbor poklicainvpisnaštudij.
Motive smo grupirali v sedem sklopov.
260