Page 260 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 260

Danijela Blanuša Trošelj, Darjo Zuljan in Milena Valenčič Zuljan


                  Preglednica 1 Prikaz strukture anketiranih študentov glede na letnik študija in državo
                  Država               Prvi letnik  Drugi letnik  Tretji letnik  Skupno*
                                         f    (a)    f   (a)    f    (a)    f    (a)
                                              (b)        (b)         (b)         (b)
                  Slovenija               ,     ,    ,   ,
                                            ,      ,       ,       ,
                  Hrvaška                 ,     ,    ,   ,
                                            ,      ,       ,       ,
                  Skupno glede na letnik    ,    ,    ,   ,
                  Opombe  * Glede na državo. Naslovi vrstic: (a) f() znotraj države, (b) f() skupno.

                  Postopek zbiranja podatkov
                  V raziskavo je bilo vključenih 382 študentov študijskega programa Predšolska
                  vzgoja, in sicer 195 študentov iz Slovenije (UP Pedagoška fakulteta in Peda-
                  goška fakulteta Univerze v Ljubljani) in 187 študentov iz Hrvaške (Univerze
                  Jurja Dobrile v Pulju in Pedagoške fakultete Univerze v Zagrebu). Od sku-
                  pnega števila anketirancev je bilo 371 žensk (97,12) in 11 moških (2,88).
                  Sestava vzorca glede na letnik študija (znotraj države in v celotnem vzorcu)
                  je razvidna iz preglednice 1.

                  Postopek pridobivanja, obdelave in analiziranja podatkov
                  Raziskava je bila izvedena marca 2024. Študenti so do vprašalnika v obrazcu
                  Google Form dostopali preko skenirane kode. Bili so seznanjeni z namenom
                  raziskave in imeli možnost, da ostanejo anonimni in kadar koli odstopijo od
                  izpolnjevanja vprašalnika.
                    Podatke smo pridobivali z lestvico motivov za poklic, lestvico poklicne mo-
                  tivacije in odprtimi vprašanji. Podatki so obdelani na ravni deskriptivne in
                  inferenčne statistike (hi-kvadrat oz. Kullbackov preizkus, Spearmanov ro, t-
                  test). Za analizo statistične pomembnosti razlik med dvema neodvisnima
                  skupinama v numerični spremenljivki smo izbrali neodvisni t-test.


                  Rezultati in interpretacija
                  Motivi študentov za izbor poklica vzgojitelj predšolskih otrok
                  Študentom smo posredovali 26 postavk, ki po raziskovalnih izsledkih vpli-
                  vajo na posameznikovo odločanje za izbor poklica. Vsak motiv so ocenili na
                  lestvici 1 – »Povsem nepomembno«, 2 – »Nepomembno«, 3 – »Srednje po-
                  membno«, 4 – »Pomembno«, 5 – »Zelo pomembno«, in sicer glede na to, v
                  kolikšni meri je vplivalnanjihovo odločitevzaizbor poklicainvpisnaštudij.
                  Motive smo grupirali v sedem sklopov.


                  260
   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265