Page 278 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 278
Sara Legat, Mateja Pšunder in Andreja Kozmus
čevanje in gradnjo vključujoče razredne klime, ki dalje vpliva na čustveni in
socialni razvoj, motivacijo ter učne dosežke (Cotič Pajntar idr. 2022). Po raz-
iskavah se učitelji pogosto ne počutijo dovolj kvalificirane za delo z učenci
priseljenci (Peček in Lesar 2006).
Šeposebejpomembnojesodelovanjevsehdeležnikov.Tozajemakomuni-
kacijo učiteljev,svetovalneslužbe,staršev učencev priseljencev,ostalih učen-
cev innjihovihstaršev terzunanjihakterjev. Učitelji in svetovalni delavci mo-
rajo biti pri vzpostavljanju sodelovanja potrpežljivi ter proaktivni. Sodelova-
nje s starši ima namreč številne pozitivne učinke za otroke, starše in za šolo.
Zajema informiranje, psihoedukacijo, psihosocialno podporo ter posvetova-
nje o stanju učenca (Mikuš-Kos idr. 2017) in se občasno razširi še na sodelo-
vanje s prevajalcem ter z azilnim domom, nudenje podpore staršem, sode-
lovanje pri obravnavanju medkulturnih vsebin, nabavo gradiva, povezova-
nje staršev izven šolskega okolja in povezovanje z lokalnim okoljem (Vižintin
2013).
Empirična raziskava
Metodologija
Namen
Z raziskavo smo želeli dobiti vpogled v potek vključevanja ukrajinskih učen-
cev v slovenske OŠ in delo z ukrajinskimi učenci. V pričujočem prispevku
prikazujemo rezultate raziskave, izvedene v okviru magistrskega dela (Legat
2024).
Podrobneje so nas zanimala naslednja raziskovalna vprašanja, ki se nana-
šajo na samooceno strokovnih delavcev šol:
1. Kako so se na šoli pripravili na sprejem ukrajinskih učencev?
2. Kako na šoli skrbijo za spodbudno in inkluzivno učno okolje?
3. Kako na šoli poteka neposredno delo z učenci?
4. Kako na šoli poteka sodelovanje s starši?
5. Katere pozitivne in negativne vidike dela zaznavajo strokovni delavci
pri svojem delu z ukrajinskimi učenci?
Pripomoček in vzorec
Za raziskavo smo uporabili intervjuje, z analizo katerih smo želeli pridobiti
vpogled v proces in kontekst vključevanja ukrajinskih učencev v slovenske
OŠ z vidika strokovnih delavcev slovenskih OŠ.
Vzorec je sestavljalo 12 OŠ od 114 iz celotne Slovenije z vpisanimi vsaj tremi
ukrajinskimi otroki, ki so se odzvale na našo prošnjo po izvedbi intervjuja z
vsaj enim učiteljem in enim svetovalnim delavcem. V raziskavi je na koncu
278