Page 278 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 278

Sara Legat, Mateja Pšunder in Andreja Kozmus


                  čevanje in gradnjo vključujoče razredne klime, ki dalje vpliva na čustveni in
                  socialni razvoj, motivacijo ter učne dosežke (Cotič Pajntar idr. 2022). Po raz-
                  iskavah se učitelji pogosto ne počutijo dovolj kvalificirane za delo z učenci
                  priseljenci (Peček in Lesar 2006).
                    Šeposebejpomembnojesodelovanjevsehdeležnikov.Tozajemakomuni-
                  kacijo učiteljev,svetovalneslužbe,staršev učencev priseljencev,ostalih učen-
                  cev innjihovihstaršev terzunanjihakterjev. Učitelji in svetovalni delavci mo-
                  rajo biti pri vzpostavljanju sodelovanja potrpežljivi ter proaktivni. Sodelova-
                  nje s starši ima namreč številne pozitivne učinke za otroke, starše in za šolo.
                  Zajema informiranje, psihoedukacijo, psihosocialno podporo ter posvetova-
                  nje o stanju učenca (Mikuš-Kos idr. 2017) in se občasno razširi še na sodelo-
                  vanje s prevajalcem ter z azilnim domom, nudenje podpore staršem, sode-
                  lovanje pri obravnavanju medkulturnih vsebin, nabavo gradiva, povezova-
                  nje staršev izven šolskega okolja in povezovanje z lokalnim okoljem (Vižintin
                  2013).

                  Empirična raziskava
                  Metodologija
                  Namen
                  Z raziskavo smo želeli dobiti vpogled v potek vključevanja ukrajinskih učen-
                  cev v slovenske OŠ in delo z ukrajinskimi učenci. V pričujočem prispevku
                  prikazujemo rezultate raziskave, izvedene v okviru magistrskega dela (Legat
                  2024).
                    Podrobneje so nas zanimala naslednja raziskovalna vprašanja, ki se nana-
                  šajo na samooceno strokovnih delavcev šol:

                     1. Kako so se na šoli pripravili na sprejem ukrajinskih učencev?
                     2. Kako na šoli skrbijo za spodbudno in inkluzivno učno okolje?
                     3. Kako na šoli poteka neposredno delo z učenci?
                     4. Kako na šoli poteka sodelovanje s starši?
                     5. Katere pozitivne in negativne vidike dela zaznavajo strokovni delavci
                       pri svojem delu z ukrajinskimi učenci?

                  Pripomoček in vzorec
                  Za raziskavo smo uporabili intervjuje, z analizo katerih smo želeli pridobiti
                  vpogled v proces in kontekst vključevanja ukrajinskih učencev v slovenske
                  OŠ z vidika strokovnih delavcev slovenskih OŠ.
                    Vzorec je sestavljalo 12 OŠ od 114 iz celotne Slovenije z vpisanimi vsaj tremi
                  ukrajinskimi otroki, ki so se odzvale na našo prošnjo po izvedbi intervjuja z
                  vsaj enim učiteljem in enim svetovalnim delavcem. V raziskavi je na koncu
                  278
   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283