Page 281 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 281
Vključevanje in delo z ukrajinskimi učenci v slovenskih osnovnih šolah
Preglednica 2 Shematski model izbranih tem in kategorij kvalitativne analize
Teme Kategorije
Priprava na vključitev in vključe- Formalna vključitev v šolo
vanje ukrajinskih učencev v sistem Priprava različnih akterjev na vključitev ukrajinskih učencev
vzgoje in izobraževanja
Vključevanje v razred
Skrb za inkluzivno vzgojno- Aktivnosti in pristopi za vzpostavljanje inkluzivnega okolja
izobraževalno okolje Ocenjevanje razredne klime
Zaznavanje socialne sprejetosti
Neposredno delo z ukrajinskimi Didaktični pristopi
učenci Zaznavanje simptomov posttravmatskih stresnih motenj
Odzivanje na simptome posttravrnatskih stresnih motenj
Sodelovanje s starši ukrajinskih Sodelovanje v živo
učencev Sodelovanje na daljavo
Nesodelovanje
Oteženo sodelovanje
Pozitivni in negativni vidiki dela Pozitivni vidiki dela z ukrajinskimi učenci
z ukrajinskimi učenci Ovire pri delu z ukrajinskimi učenci
Opombe Prirejeno po Legat (2024, 50).
sistemizacijo delovnega mesta učitelja za učno pomoč. Občinska Karitas je
poskrbela za materialne zadeve [...]. Donatorji so nam priskočili na pomoč in
za učence zagotovili prenosne računalnike« (U4). Svetovalne delavke so se na
prihod ukrajinskih učencev pripravljale na različne načine, od tega, da niso
imele posebnih priprav, do poglobljenega pridobivanja informacij in pogo-
vora: »Prva vključitev se je zgodila nepričakovano. [...] Ob prihodu nasled-
nje učenke smo bili bolj pripravljeni« (S1). So pa izpostavile možnost različ-
nega razumevanja smernic: »Vsi učitelji smo iz ZRSŠ dobili smernice za delo
z učenci z začasno zaščito. Bilo je težko, ker so bile te nenatančne« (S11). Prav
tako so svetovalne delavke izpostavile pomen vzpostavljanja komunikacije s
starši ukrajinskih učencev.
V okviru Kategorije 1.2: Pripravarazličnihakterjevnaprihodukrajinskihučen-
cev so strokovne delavke povedale, da so učence na prihod ukrajinskih učen-
cev pripravile s pogovorom. Večina učiteljic je izpostavila vlogo razrednika in
teme pogovora z ostalimi učenci: »[Z] njimi smo se pogovorili o problema-
tiki, stiskah in težavah, ki jih učenci iz tega okolja imajo in prinašajo s seboj«
(U4) in »Z učenci smo se pogovorili o vojnem stanju v Ukrajini, kako bi bilo,
če bi oni morali zaradi vojne iz Slovenije v tujo državo« (U8). Ena izmed uči-
teljic zapisala, da so v razredu določili učenca tutorja. Svetovalne delavke so
navedle, da so učence seznanile s prihodom ukrajinskega učenca in se z njimi
281