Page 281 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 281

Vključevanje in delo z ukrajinskimi učenci v slovenskih osnovnih šolah


             Preglednica 2  Shematski model izbranih tem in kategorij kvalitativne analize
             Teme                        Kategorije
             Priprava na vključitev in vključe-  Formalna vključitev v šolo
             vanje ukrajinskih učencev v sistem  Priprava različnih akterjev na vključitev ukrajinskih učencev
             vzgoje in izobraževanja
                                         Vključevanje v razred
             Skrb za inkluzivno vzgojno-  Aktivnosti in pristopi za vzpostavljanje inkluzivnega okolja
             izobraževalno okolje        Ocenjevanje razredne klime
                                         Zaznavanje socialne sprejetosti
             Neposredno delo z ukrajinskimi  Didaktični pristopi
             učenci                      Zaznavanje simptomov posttravmatskih stresnih motenj
                                         Odzivanje na simptome posttravrnatskih stresnih motenj
             Sodelovanje s starši ukrajinskih  Sodelovanje v živo
             učencev                     Sodelovanje na daljavo
                                         Nesodelovanje
                                         Oteženo sodelovanje
             Pozitivni in negativni vidiki dela  Pozitivni vidiki dela z ukrajinskimi učenci
             z ukrajinskimi učenci       Ovire pri delu z ukrajinskimi učenci
             Opombe  Prirejeno po Legat (2024, 50).


             sistemizacijo delovnega mesta učitelja za učno pomoč. Občinska Karitas je
             poskrbela za materialne zadeve [...]. Donatorji so nam priskočili na pomoč in
             za učence zagotovili prenosne računalnike« (U4). Svetovalne delavke so se na
             prihod ukrajinskih učencev pripravljale na različne načine, od tega, da niso
             imele posebnih priprav, do poglobljenega pridobivanja informacij in pogo-
             vora: »Prva vključitev se je zgodila nepričakovano. [...] Ob prihodu nasled-
             nje učenke smo bili bolj pripravljeni« (S1). So pa izpostavile možnost različ-
             nega razumevanja smernic: »Vsi učitelji smo iz ZRSŠ dobili smernice za delo
             z učenci z začasno zaščito. Bilo je težko, ker so bile te nenatančne« (S11). Prav
             tako so svetovalne delavke izpostavile pomen vzpostavljanja komunikacije s
             starši ukrajinskih učencev.
               V okviru Kategorije 1.2: Pripravarazličnihakterjevnaprihodukrajinskihučen-
             cev so strokovne delavke povedale, da so učence na prihod ukrajinskih učen-
             cev pripravile s pogovorom. Večina učiteljic je izpostavila vlogo razrednika in
             teme pogovora z ostalimi učenci: »[Z] njimi smo se pogovorili o problema-
             tiki, stiskah in težavah, ki jih učenci iz tega okolja imajo in prinašajo s seboj«
             (U4) in »Z učenci smo se pogovorili o vojnem stanju v Ukrajini, kako bi bilo,
             če bi oni morali zaradi vojne iz Slovenije v tujo državo« (U8). Ena izmed uči-
             teljic zapisala, da so v razredu določili učenca tutorja. Svetovalne delavke so
             navedle, da so učence seznanile s prihodom ukrajinskega učenca in se z njimi


                                                                            281
   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286