Page 283 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 283

Vključevanje in delo z ukrajinskimi učenci v slovenskih osnovnih šolah


             dela, ki nam pomaga pri nudenju učne pomoči, učenju slovenščine ter pre-
             vajanju« (S3). Svetovalne delavke so poudarile pomen dostopnosti in njihovo
             vlogo koordiniranja dejavnosti, »Za njih sem vedno tukaj, ko kaj potrebujejo,
             za pogovor, koordiniranje« (S1), ter empatije: »Vsekakor je potrebna večja
             mera razumevanja in potrpežljivosti glede navajanja na novo okolje. Tako pri
             otrocih kot starših. Pomembno je, da se pridobi zaupanje obojih« (S3).
               PriKategoriji2.2: Ocenjevanjerazredneklime so se pri učiteljicah pojavljali
             različni odgovori glede spremembe razredne klime po vključitvi ukrajinskih
             učencev: »Je ostala enaka« (U7), »Se je spremenila, saj so se vsi učenci že-
             leli družiti z njimi, jim pomagati in jim stati ob strani« (U2) oz. »Sprva so bili
             učenci do novih sošolcev malce zadržani (tuje govoreči, vojna območja), po-
             tem pa so se odnosi sprostili« (U8). Učiteljice so navedle, da je razredna klima
             pozitivna, spodbudna, se pa razlikuje glede na razrede. Tudi svetovalne de-
             lavke so podale različne odgovore: »Dinamika se ob prihodu malo spremeni
             [...]« (S9), »Razredne klime nismo merili pred ali po prihodu učencev, zato na-
             tančnih podatkov nimamo« (S8). Ugotovile so še, da se ukrajinski učenci raje
             družijo med seboj: »[P]redvsem starejši učenci iz Ukrajine se raje povezujejo
             med seboj kot pa s sošolci« (S11).
               PriKategoriji2.3: Zaznavanjesocialnesprejetosti so učiteljice slednjo v večini
             primerov zaznale pozitivno. Ena učiteljica je navedla, da je sprejetost odvisna
             tudi od določenih okoliščin: »Obstajajo razlike med učenci, ki menijo, da so
             za stalno prišli v Slovenijo, in med učenci, ki so prepričani, da bodo šli na-
             zaj v Ukrajino. Slednji se ne trudijo preveč, da bi se vključili« (U3). Podobno
             so navajale svetovalne delavke. Ena izmed slednjih je poudarila, da motiva-
             cija za vključitev in vedenjski odkloni pomembno vplivajo na sprejetost: »Ti-
             sti otroci, ki izkazujejo večjo motivacijo za vključitev in samo šolsko delo, so
             med učenci lepo sprejeti. Težave so tam, kjer se pojavljajo vedenjski odkloni,
             [...] kar pa je enako tudi z vsemi ostalimi vrstniki« (S3).

             Neposredno delo z ukrajinskimi učenci
             Pri neposrednem delu z ukrajinskimi učenci (glej preglednico 2) v okviru Ka-
             tegorije 3.1: Didaktični pristopi so učiteljice izpostavile diferenciacijo in indi-
             vidualizacijo, »[D]iferenciram snov« (U8), »Za vsakega novega priseljenega
             učenca pripravimo individualni načrt aktivnosti« (U7), ter izvajanje nekaterih
             prilagoditev: »Posebnih prilagoditev, razen časovnih ali količinskih, ne upo-
             rabljam« (U5), »Snov berejo v svojem jeziku in si tudi delajo zapiske v svojem
             jeziku« (U7). Intervjuvanke so v veliki meri navedle uporabo aplikacij, pripo-
             močkov in gradiva, npr. Google Translate. Svetovalne delavke so izpostavile
             pomembnost uporabe inovativnih učnih pristopov in individualno obrav-


                                                                            283
   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288