Page 280 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 280

Sara Legat, Mateja Pšunder in Andreja Kozmus


                  dobljenega seznama smo za sodelovanje v raziskavi kontaktirali ravnatelje
                  šol, na katerih so se šolali vsaj trije ukrajinski učenci; v času našega zbiranja
                  podatkov je bilo teh šol 114. Pripravljenost na sodelovanje je sprva potrdilo 16
                  ravnateljev, na koncu pa je v raziskavi sodelovalo 12 šol. Pridobili smo 20 inter-
                  vjujev, in sicer devet intervjujev učiteljic in 11 intervjujev svetovalnih delavk,
                  odtegastadvapogovorapotekalavživo,štirjenadaljavo preko aplikacijeMS
                  Teams, ostale intervjuvanke pa so na zastavljena vprašanja odgovorile pisno.
                    Zbiranje podatkov je potekalo od 6. 10. do 2. 12. 2022. Intervjuvanke so bile
                  seznanjene z namenom raziskave in anonimno predstavitvijo podatkov. Pri
                  zbiranjupodatkovvživoinprekoaplikacijeMSTeamssmointervjujesnemali,
                  sčimersoseprisotnestrinjale.Snemanjejepotekaloprekosnemalnikazvoka
                  na mobilnem telefonu, v trajanju od 30 do 55 minut.
                    Intervjuje, ki smo jih izvedli, smo zapisali v program Microsoft Word, jih
                  ustrezno označili s črko (U – učiteljica, S – svetovalna delavka) in z zapore-
                  dno številko, večkrat prebrali in označili dele besedila, pomembne za našo
                  raziskavo. Pri kodiranju besedila smo pripisovali pojme določenim delom be-
                  sedila. Besedila z istim pojmom smo nato zbrali in ločili od besedil z drugim
                  pojmom (Silverman 2006). Po kodiranju je sledilo združevanje kod v katego-
                  rije oz. v teme. Le-te smo nato povezali v tematsko mrežo.

                  Rezultati
                  Ugotovitve prikazujemo v skladu s shematskim modelom, ki je nastal na
                  osnovi odgovorov strokovnih delavk (učiteljic in svetovalnih delavk) šol (pre-
                  glednica2).Vnadaljevanjubomomodelpodrobnejepredstavilipoposamez-
                  nih temah in pripadajočih kategorijah.

                  Priprava na vključitev in vključevanje
                  Pri pripravi na vključitev in vključevanje (glej sliko 1) so pri Kategoriji 1.1: For-
                  malna vključitev v šolo strokovne delavke večinoma odgovorile, da je vklju-
                  čevanje ukrajinskih učencev potekalo brez posebnih priprav. Nekatere učite-
                  ljice so povedale, da so bile s prihodom ukrajinskih učencev (le) seznanjene:
                  »Meni so zjutraj povedali, da naj pridem k naši psihologinji, ki je deklico pred-
                  stavila,insemjokardobila«(U1).»Sprihodomsmobiliseznanjeninapedago-
                  škikonferenciv drugi polovicimaja[...]« (U2). Ena učiteljica je predstavilado-
                  bro organizirane priprave šole na sprejem ukrajinskih učencev: »Šola se je na
                  prihodučencevpripravilavokvirukolektivainučencev.Učiteljesmoobvestili
                  o prihodu učencev, problematiki, nekaj učiteljev se je tudi prijavilo in udele-
                  žilo izobraževanja na to temo in preneslo informacije na celoten kolektiv. Za-
                  prosili smo MIZŠ za dodatne ure slovenščine za tujce [...]. Občina je odobrila


                  280
   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285