Page 432 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 432

Anja Valenčić Štembergar, Dragana Žunič, Sara Bertok, Brigita Drnovšek Olup in Mateja Maljevac


            Preglednica 1 Nadaljevanje s prejšnje strani
             Vidna pozornost  Stabilna. Za starost pri-  Stabilna. Za starost pri-  Stabilna. Za starost pri-
                          merno dolga.        merno dolga.       merno dolga.
             Elem. tiflopeda-  Ugotovitve ocene v sta-  Ugotovitve ocene v sta-  Ugotovitve ocene v sta-
             goške ocene  rosti  mesecev     rosti  mesecev   rosti  mesecev
             Vidno-motorična  Nezrela.        Razvita in funkcionalna.  Razvita in funkcionalna.
             koordinacija
             Značilnosti korti-  Uporabljen preizkus: Oo-  Uporabljen test: Flamski  Uporabljen test: prese-
             kalne/cerebral-  pazovanje funkcioniranja vprašalnik za otroke s CVI jalni test CVI - (Van-
             ne motnje vida  otroka.          (Ortibus idr. ). Opa-  cleef idr. ).
             (Roman-Lantzy  Znaki kortikalne/cereb-  zovanje funkcioniranje  Znaki kortikalne/cereb-
             )        ralne motnje vida so od-  otroka.      ralne motnje vida so od-
                          sotni.              Znaki kortikalne/cereb-  sotni.
                                              ralne motnje vida so od-
                                              sotni.
             Kompenzacijska  Tehnike za slabovidne  Prednostno se poslužuje  Pri večini vidnih nalog
             tehnika      otroke.             tehnik videčih, občasno  otrok uporabi tehnike za
                                              kompenzacijskih tehnik  videče. Tehnike za slabo-
                                              za slabovidne, npr.: pri  vidne otrok uporabi le pri
                                              vidnih nalogah iskanja  motoričnih aktivnostih, ki
                                              D-predmetov na nasi-  temeljijo na globinskem
                                              čeni podlagi otrok upo-  vidu.
                                              rabi tip pri iskanju drob-
                                              nih predmetov velikosti
                                              , do , cm.


                  nost pa namenili definiranju potrebnih didaktično-metodičnih, prostorskih
                  in časovnih prilagoditev. Cilji dela za otroka so bili osnovani glede na Oregon-
                  skolestvico(Anderson idr. 2007) insovključevali cilje nadevetih področjih:
                  spoznavni razvoj, govorno-jezikovni razvoj, socializacija, vaje vida, kompen-
                  zacijske veščine, samourejanje, precizna motorika, groba motorika ter orien-
                  tacija in mobilnost. Starši so se z individualiziranim programom dela strinjali
                  in podali tudi svoja opažanja na celostno funkcioniranje otroka. Med nepo-
                  srednim delom z njim se je izkazalo, da napreduje v skladu s svojo starostjo
                  in njegov razvoj bistveno ne odstopa od razvoja vrstnikov. Kljub temu pa
                  je v določenih obdobjih potreboval dodatne spodbude predvsem na pod-
                  ročju gibanja in na socialnem področju, ki veljata za kritični področji oseb z
                  okvarami vida tudi v odraslosti. Za izvajanje gibalnih aktivnosti je potrebo-
                  val dodatno motivacijo, demonstracijo in načrtno učenje pravilnih gibalnih
                  vzorcev, saj je vizualno posnemanje gibov oteženo, prav tako je imel izrazi-
                  tejše težave pri nalogah, ki zahtevajo uporabo globinskega vida. Na social-
                  nem področju je otrok izkazoval nižjo raven samozavesti in samozaupanja.


                  432
   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437