Page 429 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 429
Celostna zgodnja obravnava otroka z okvaro vida in rizičnimi dejavniki
Predstavitev sistema Izobraževanje strokovnih
Vzpostavitev stika
podpore Centra IRIS delavcev za delo z otroki
zotrokovim vrtcem
inkluzivnim vrtcem s slepoto in slabovidnostjo
Predstavitev individualizi-
Priprava individualizi- Predstavitev posebnih
ranega programa dela
ranega programa dela potreb konkretnega otroka
staršem
Sprotne evalvacije indivi-
Izmenjava informacij
Neposredno delo dualiziranega programa in s Centrom za zgodnjo
z otrokom izmenjava aktualnih informacij obravnavo in CRSS
znotraj vrtca
Priprava na novo
Slika 2 Koraki in načrt podpore otroku šolsko leto
v inkluzivnem vrtcu
grama za otroka in načrta pomoči družini je bil otrok redno obravnavan na
tedenski ali štirinajstdnevni ravni. Obravnave so se izvajale v Centru IRIS ob
prisotnosti staršev, ki so imeli na obravnavah aktivno vlogo. Pri starosti dveh
let je otrok zaključil z obiskovanjem programa zgodnja obravnava in se je
kot otrok iz »rizične skupine« (Zakon o celostni zgodnji obravnavi predšolskih
otrok s posebnimi potrebami (ZOPOPP) 2017) vključil v predšolski program s
prilagojenim izvajanjem ter z dodatno strokovno pomočjo v vrtcu v doma-
čem okolju. Na priporočilo tiflopedagoginje so se mu zagotovile ure dodatne
strokovne pomoči tiflopedagoga z namenom razvijanja in urjenja kompen-
zacijskih veščin ter odpravljanja posledic enostranske slepote in okvare glo-
binskega vida za celostni razvoj ter funkcioniranje.
Pri starostih 28 in 53 mesecev je bila otrok deležen kontrolnih tiflopeda-
goških ocen funkcionalnega vida v Centru IRIS, ki sta pokazali napredek na
področju funkcionalnega vida (preglednica 1 na straneh 430–432).
Pred izvajanjem dodatne strokovne pomoči so strokovnjaki Centra IRIS na-
vezali stik s svetovalno delavko vrtca, ki hkrati skrbi za koordinacijo dela stro-
kovne skupine za otroka. Predstavili so ji možnosti podpore in pomoči, ki jih
Center IRIS nudi otroku, staršem in strokovnim delavcem ter ki presegajo
okvire dodatne strokovne pomoči. Žal je bilo zaradi razglašene epidemije
covida-19 precej dejavnosti odpovedanih ali pa so bile prestavljene na splet,
kar je zmanjšalo možnost osebnega kontakta in neformalnega druženja star-
šev, otrok ter strokovnih delavcev z ostalimi starši, otroki in strokovnimi de-
429