Page 429 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 429

Celostna zgodnja obravnava otroka z okvaro vida in rizičnimi dejavniki


                                       Predstavitev sistema  Izobraževanje strokovnih
                  Vzpostavitev stika
                                        podpore Centra IRIS  delavcev za delo z otroki
                 zotrokovim vrtcem
                                        inkluzivnim vrtcem  s slepoto in slabovidnostjo


               Predstavitev individualizi-
                                       Priprava individualizi-  Predstavitev posebnih
                ranega programa dela
                                       ranega programa dela  potreb konkretnega otroka
                    staršem
                                      Sprotne evalvacije indivi-
                                                              Izmenjava informacij
                  Neposredno delo     dualiziranega programa in  s Centrom za zgodnjo
                    z otrokom        izmenjava aktualnih informacij  obravnavo in CRSS
                                          znotraj vrtca


                                                               Priprava na novo
             Slika 2  Koraki in načrt podpore otroku             šolsko leto
                    v inkluzivnem vrtcu

             grama za otroka in načrta pomoči družini je bil otrok redno obravnavan na
             tedenski ali štirinajstdnevni ravni. Obravnave so se izvajale v Centru IRIS ob
             prisotnosti staršev, ki so imeli na obravnavah aktivno vlogo. Pri starosti dveh
             let je otrok zaključil z obiskovanjem programa zgodnja obravnava in se je
             kot otrok iz »rizične skupine« (Zakon o celostni zgodnji obravnavi predšolskih
             otrok s posebnimi potrebami (ZOPOPP) 2017) vključil v predšolski program s
             prilagojenim izvajanjem ter z dodatno strokovno pomočjo v vrtcu v doma-
             čem okolju. Na priporočilo tiflopedagoginje so se mu zagotovile ure dodatne
             strokovne pomoči tiflopedagoga z namenom razvijanja in urjenja kompen-
             zacijskih veščin ter odpravljanja posledic enostranske slepote in okvare glo-
             binskega vida za celostni razvoj ter funkcioniranje.
               Pri starostih 28 in 53 mesecev je bila otrok deležen kontrolnih tiflopeda-
             goških ocen funkcionalnega vida v Centru IRIS, ki sta pokazali napredek na
             področju funkcionalnega vida (preglednica 1 na straneh 430–432).
               Pred izvajanjem dodatne strokovne pomoči so strokovnjaki Centra IRIS na-
             vezali stik s svetovalno delavko vrtca, ki hkrati skrbi za koordinacijo dela stro-
             kovne skupine za otroka. Predstavili so ji možnosti podpore in pomoči, ki jih
             Center IRIS nudi otroku, staršem in strokovnim delavcem ter ki presegajo
             okvire dodatne strokovne pomoči. Žal je bilo zaradi razglašene epidemije
             covida-19 precej dejavnosti odpovedanih ali pa so bile prestavljene na splet,
             kar je zmanjšalo možnost osebnega kontakta in neformalnega druženja star-
             šev, otrok ter strokovnih delavcev z ostalimi starši, otroki in strokovnimi de-


                                                                           429
   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434