Page 445 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 445

Mnenja staršev o rabi zaslonov v povezavi z izbranimi gibalnimi aktivnostmi predšolskih otrok


             Preglednica 2  Prikaz primerjave časa, ki ga starši preživijo pred zasloni na družabnih omrežjih,
                         s časom, ki ga pred zasloni preživijo njihovi otroci
             Postavka                                      Starost
                                                                              
             Število otrok                                            
             Otroci zaslon (minut/dan)      ,    ,   ,    ,   ,,
             Starši družabna omrežja (minut/dan)  ,  ,  ,  ,  ,  ,
             F(z/du)                        ,     ,    ,    ,     ,    ,
             r                            –,  ,*  ,*  ,**  ,**  ,
             p                            ,   ,  ,  <,  ,   ,
             Opombe  *Korelacija je statistično značilna na ravni 0,05. **Korelacija je statistično značilna na
             ravni 0,01. Zaslon – risanke, igrice in pravljice na telefonu/tablici/televiziji. F(z/du)– faktor zaslon –
             otroci/družabna omrežja –starši. r – Pearsonov koeficient korelacije. p – statistična značilnost.

             leto          ,
             leti                        ,
             leta                                      ,
             leta                                                          ,
              let                                                ,
              let                                           ,
             Slika 1 Faktor razmerja med časom otrok, preživetim pred zaslonom, in časom staršev
                   na družabnih omrežjih glede na starost otrok


             družbenih omrežij, pa je konstantnejši kot pri otrocih, in sicer od 42,8 do 60,5
             minute na dan. Naslednja ugotovitev, ki jo lahko razberemo iz preglednice 2,
             pa je povezanost med obema spremenljivkama, ki merita čas otrok in staršev
             pred zasloni. Razberemo lahko, da je pri eno leto starih otrocih povezava med
             časoma šibka in negativna, pri šest let starih otrocih pa šibka in pozitivna, a
             v obeh primerih ni statistično značilna (p > 0,05). Pri dve, tri in pet let starih
             otrocih je povezanost šibka ter pozitivna, kar pomeni, da se časa otrok in star-
             šev pred zasloni statistično značilno povezujeta (p < 0,05). Pri štiriletnikih pa
             je povezava zmerno pozitivna (r = 0,482) in statistično značilna (p < 0,001).
               Iz slike 1 lahko razberemo faktor razmerja med časom, ki ga otroci in njihovi
             starši preživijo pred zasloni. Opazimo lahko, da faktor razmerja v prvih treh
             letih leti strmo narašča in vrh doseže pri štirih letih (F =1,2).
               Čas staršev in čas otrok od drugega leta starosti naprej se statistično zna-
             čilno povezujeta.Eden odmožnih razlogovzapovezanost jelahko zgledstar-
             šev. Lydia Plowman, Joanna McPake in Christine Stephen (2008) menijo, da
             so starši pri uporabi zaslonov otrokovi vzorniki in od njih je odvisno, kako
             bodo otrokom predstavili različne naprave z zasloni ter ali jim bodo postavili


                                                                            445
   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450