Page 447 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 447

Mnenja staršev o rabi zaslonov v povezavi z izbranimi gibalnimi aktivnostmi predšolskih otrok


             Preglednica 3  Prikaz povprečnega časa, ki ga otroci na dan preživijo med gibanjem zunaj, in časa,
                         ki ga otroci preživijo pred zasloni, glede na starost
             Postavka                                      Starost
                                                                              
             Število otrok                                            
             Zaslon (minut/dan)             ,    ,   ,    ,   ,,
             Gibanje zunaj (minut/dan)     ,   ,,,       ,   ,
             F(z/gz)                       ,     ,    ,,         ,    ,
             r                            ,** –,  –,  ,  ,  –,
             p                            ,   ,  ,   ,  ,   ,
             Opombe  **Korelacija je statistično značilna na ravni 0,01. Zaslon – risanke, igrice in pravljice na tele-
             fonu/tablici/televiziji. F(z/du)–faktor zaslon –otroci/družabna omrežja –starši. r – Pearsonov koeficient
             korelacije. p – statistična značilnost.
             leto                                                       ,
             leti                    ,
             leta              ,
             leta          ,
              let           ,
              let            ,
             Slika 2  Faktor razmerja med časom gibanja otrok zunaj in časom, preživetim
                    pred zaslonom, glede na starost

             otroci pa so to samo še 2,5-krat več. Do podobne ugotovitve so prišli Tala
             H. Fakhouri idr. (2013), ki so raziskovali izpolnjevanje priporočil glede telesne
             dejavnosti in časa pred zasloni med šest in 11 let starimi otroki. Ugotovili so,
             da le 40 otrok, starih od šest do 11 let, izpolnjuje priporočila smernic tako
             za telesno dejavnost kot za čas uporabe zaslona. Poleg tega so ugotovili še,
             da je višja starost povezana z nižjo telesno aktivnostjo otrok.
               Koristi, ki jih ima gibalna aktivnosti zunaj, bi morale biti po našem mne-
             nju časovna protiutež času, ki ga otroci preživijo pred ekrani. Vpliv pretirane
             uporabe zaslonov namreč vodi do različnih zdravstvenih in drugih težav, kot
             npr. motenj vida in izgube perifernega vida, pomanjkanja pozornosti, mo-
             tenj spanja, depresije, anksioznosti, akademske neuspešnosti, motenj jezi-
             kovnega razvoja ipd. (Pinar, Ünal in Kubilay Pinar 2018).

             RV3: Kako se ocena staršev o nekaterih gibalnih spretnosti otrok povezuje
             z otrokovim časom pred zasloni?
             Za odgovor na to vprašanje smo vzeli ocene staršev o fino- in grobomoto-
             ričnih spretnostih njihovih otrok. Starši so otroke ocenili na petstopenjski
             ocenjevalni lestvici (od 1 – nezadostno do 5 – odlično). Iz vprašalnika smo
                                                                            447
   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452