Page 448 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 448

Giuliana Jelovčan, Miran Muhič in Jera Gregorc


            Preglednica 4 Ocena fine in grobe motorike otrok ter čas, preživet pred zaslonom, glede na starost
             Postavka                                      Starost
                                                                             
             Število otrok                                           
             Zaslon (minut/dan)            ,    ,   ,    ,   ,,
             Fina motorika  Ocena FM       ,     ,    ,     ,    ,     ,
                          r               ,**  ,  –,  –,  –,** –,**
                          p              <,  ,   ,  ,  <,  ,
             Groba motorika  Ocena GM      ,     ,    ,     ,    ,     ,
                          r               ,  –,  –,  –,*  –,** –,**
                          p               ,  ,   ,  ,  ,  <,
            Opombe  *Korelacija je statistično značilna na ravni 0,05. **Korelacija je statistično značilna na ravni
            0,01. Zaslon – risanke, igrice in pravljice na telefonu/tablici/televiziji. Ocena FM – povprečna ocena fine
            motorike (1–5). Ocena GM – povprečna ocena grobe motorike (1–5). r – Pearsonov koeficient korelacije.
            p – statistična značilnost.


                  vzeli pet ocen spretnosti za vsakega otroka, in sicer tri iz sklopa fine motorike
                  in dve iz sklopa grobe motorike. Novi spremenljivki smo poimenovali groba
                  motorika oz. fina motorika. Obe spremenljivki sta kompozitni, kar pomeni, da
                  smo sešteli ocenjevane spretnosti ter nato delili s številom spretnosti. Tako
                  smo dobili novi spremenljivki, ki teoretično zajemata vrednosti med 1 in 5.
                    Zaradirazvojnopogojenihrazlikvizbranihspretnostihnismoželeliprimer-
                  jati otrok po letih, pač pa po času, ki ga preživijo pred ekrani. Glede na zgoraj
                  pridobljene podatke, da se čas gibanja otrok zunaj negativno povezuje s ča-
                  som pred zasloni, je pričakovano, da bodo imeli otroci, ki so dlje časa pred
                  ekrani, slabše razvite predvsem grobe motorične spretnosti.
                    Iz preglednice 4 je razvidno, da je ocena fine motorike otrok od tretjega
                  leta naprej negativna, pri pet- in šestletnikih pa tudi statistično značilna (pet-
                  letniki: r = –0,344, p < 0,05; šestletniki: r =–0,493, p <0,05).To pomeni, da sta
                  čas pred zasloni in ocena fine motorike obratno sorazmerna. Več časa kot je
                  otrok pred zasloni, slabše so ga starši ocenili pri finomotoričnih spretnostih.
                    Iz preglednice 4 je razvidno tudi, da je ocena grobe motorika obratno so-
                  razmerna s časom, preživetim zunaj. Samo pri eno leto starih otrocih je pove-
                  zanost pozitivna, nato pa negativna in od četrtega leta naprej tudi statistično
                  značilna (p <0,05).
                    Rezultati nakazujejo, da bi bili morda v primeru zmanjšanja časa, ki ga
                  otroci preživljajo pred zaslonom, lahko deležni več gibanja zunaj. Več gibanja
                  zunaj pa nakazuje boljše grobe in fine motorične spretnosti. Rezultati nepo-
                  sredno pokažejo tudi vzročno povezanost med časom staršev in otrok pred


                  448
   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453