Page 527 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 527

Vpliv šolanja na daljavo na gibalno aktivnost in učno uspešnost pri osnovnošolcih v Prekmurju


             sprejeli, saj so rezultati pokazali statistično značilne razlike v intenzivnosti
             gibalne aktivnosti pri učencih drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja
             osnovne šole, ne pa tudi v njeni pogostnosti. Drugo hipotezo, kjer smo pred-
             postavljali, da med učno uspešnostjo in gibalno aktivnostjo učencev dru-
             gega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole v obdobju epidemije
             covida-19 obstajajo statistično značilne povezave, smo sprejeli.
               Glavna prednost naše raziskave je, da se je anketiranje izvajalo v živo na
             osnovnih šolah v Prekmurju, kar je zagotovo prispevalo k verodostojnejšim
             odgovorom. Učencem smo lahko pomagali in svetovali, če so imeli težave pri
             reševanju vprašalnikov, in tako so bolje razumeli, kaj zahteva katero vpraša-
             nje. Vprašalniki za samoocenjevanje so najpogostejša metoda ocenjevanja
             gibalne aktivnosti in se nanašajo na sposobnost priklica izkušenj s strani an-
             ketirancev. Potencialne pomanjkljivosti takšnega anketiranja so omejenosti
             zaradi pisnega jezika in zunanjih dejavnikov, kot sta družbena zaželenost in
             starost (Sylviaidr.2014).Izpostaviti veljatudi pomanjkljivost našeraziskave,in
             sicer velikost vzorca, ki je bil nekoliko pod mejo 200 enot, ki je priporočljiva za
             izvedbo regresijske analize. Prav tako je moč predvideti, da je bilo vprašanje
             o oceni teka, hitre hoje in planinarjenja sestavljeno iz različnih oblik gibanja
             ter je tako prispevalo k manjši jasnosti v regresijskem modelu.

             Sklep
             V raziskavi smo preučevali gibalno aktivnost in učno uspešnost učencev dru-
             gega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovnih šol v prekmurski regiji v
             obdobju epidemije covida-19. Na podlagi dobljenih ugotovitev zaključu-
             jemo, da so se učenke in učenci z gibalno aktivnostjo ukvarjali skoraj vsak
             dan, in to kljub ukrepom za zajezitev širjenja virusa SARS-CoV-2 in omeji-
             tvam, s katerimi so se soočali. Raziskava je pokazala, da obstaja povezava
             med gibalno aktivnostjo učencev in njihovo učno uspešnostjo. Učenci, ki
             so gibalni aktivnosti posvetili več časa, so dosegali tudi boljši učni uspeh.
             Največ učencev z odličnim učnim uspehom je bilo v prostem času gibalno
             aktivnih najmanj petkrat na teden. Pri tem so imele na učni uspeh največji
             vpliv naravne oblike gibanja, kot so hoja in sprehodi.
               Na osnovi rezultatov naše raziskave predlagamo, da se učencem v osnovni
             šoli v postpandemičnem obdobju omogoči dovolj pogosto in intenzivno gi-
             banje, saj redna gibalna aktivnost pozitivno vpliva na učenčevo funkcioni-
             ranje v osnovni šoli v smislu kognitivnega, moralnega, čustvenega in soci-
             alnega razvoja ter pripomore tudi k boljši učni uspešnosti. V življenje otrok
             je v prihodnje treba vpeljati vsakodnevno gibalno aktivnost, jih motivirati in
             gibalno vzgojiti, da bodo do redne gibalne aktivnosti imeli pozitiven odnos.


                                                                            527
   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532