Page 526 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 526

Samantha Sever in Joca Zurc


                  menijo,dasoimeli čas(aliganisoimeli)zagibalno aktivnostmed šolanjem
                  na daljavo. Največ učencev, ki je podalo pritrdilen odgovor, je odgovorilo,
                  da so imeli več dodatnega časa. Slednji pa po večini ni izhajal iz zmanjšanja
                  šolskih obveznosti pri izvedbi učnega procesa na daljavo (npr. manj doma-
                  čih nalog, krajši čas pouka). Dodatni čas je možno pojasniti s časom, ki je
                  namenjen transportu med dnevnimi aktivnostmi, interesnim dejavnostim,
                  druženju s prijatelji in sorodniki ter potovanjem, kar je bilo v obdobju zaprtja
                  onemogočeno oz. zmanjšano.
                    Povezava med gibalno aktivnostjo in učno uspešnostjo pri učencih dru-
                  gega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole v obdobju epidemije
                  covida-19 je pokazala, da so učenci, ki so se z gibalno aktivnostjo ukvarjali
                  zelo pogosto, dosegali tudi boljši učni uspeh, saj je z naraščanjem gibalne
                  aktivnosti naraščal tudi učni uspeh. Do podobnih ugotovitev je prišla tudi
                  Joca Zurc (2008) v raziskavi na vzorcu 2.023 učencev 4. razreda osnovnih šol v
                  gorenjski regiji. Raziskovalka je ugotovila, da obstaja statistično značilna po-
                  vezanost med šolsko uspešnostjo in prostočasno gibalno aktivnostjo učen-
                  cev. Prav tako sta Joca Zurc in Planinšec (2022, 12) prišla do zaključkov, da
                  učenci drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole, ki imajo
                  nadpovprečen učni uspeh, presegajo priporočila Svetovne zdravstvene or-
                  ganizacijezarednogibalnoudejstvovanje.Starc(2019)pajenaosnovianalize
                  rezultatov športno-vzgojnega kartona učencev v povezavi z njihovimi oce-
                  nami ugotovil, da imajo tisti, ki so bili manj gibalno aktivni, tudi nižje pov-
                  prečne ocene. Naša raziskava na vzorcu učencev prekmurske regije potrjuje
                  te ugotovitve, saj kaže, da z večjo pogostostjo gibalne aktivnosti najizrazi-
                  teje raste delež tistih učencev, ki imajo odličen učni uspeh. Največ učencev z
                  odličnim šolskim uspehom je bilo tako v prostem času gibalno aktivnih vsaj
                  petkrat na teden. Multipla regresijska analiza je potrdila, da obstajajo sta-
                  tistično značilne povezanosti med učno uspešnostjo in gibalno aktivnostjo
                  učencevdrugegavzgojno-izobraževalnegaobdobjaosnovnešolevobdobju
                  epidemije covida-19. Najmočnejši vpliv se je pokazal pri izvedbi gibalne ak-
                  tivnosti v obliki sprehodov. Ugotovitve niso presenetljive, saj so bili spre-
                  hodi in igre na prostem med najpogosteje izvajanimi gibalnimi aktivnostmi
                  otrok tern mladostnikovvobdobjuepidemijecovida-19 (Dunton,Do in Wang
                  2020). Pri načrtovanju vzgojno-izobraževalnega dela v obveznem osnovno-
                  šolskem izobraževanju bi lahko v prihodnosti več pozornosti namenili tako
                  gibalni aktivnosti v šoli kot tudi prostočasni gibalni aktivnosti. Pričakovati
                  je, da bi imelo navedeno pomemben vpliv na razvoj otrok in njihovo učno
                  uspešnost.
                    Na osnovi dobljenih ugotovitev v naši raziskavi smo prvo hipotezo delno


                  526
   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531