Page 522 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 522
Samantha Sever in Joca Zurc
Preglednica 2 Pogostnost ukvarjanja z gibalno aktivnostjo pri učencih drugega
vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole v obdobju epidemije
covida-19 glede na način izvedbe pouka
Pogostost Na daljavo V učilnici
Nič, zelo majhna ali neredna gibalna aktivnost Število
Delež () ,,
Srednja gibalna aktivnost (vsaj -krat na teden) Število
Delež () , ,
Pogosta gibalna aktivnost (- do -krat na teden) Število
Delež () , ,
Skupaj Število
Delež () , ,
Iz preglednice 2 je razvidno, da se je največ učencev (74,1) drugega
vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole z gibalno aktivnostjo v ob-
dobju epidemije covida-19, in sicer tako med izvedbo šolanja na daljavo kot
tudi šolanja v učilnici, ukvarjalo redno oz. od pet- do sedemkrat na teden.
Ne glede na način izvedbe pouka (na daljavo oz. v učilnici) se je 26 učencev
opredelilo, da so bili v obdobju epidemije gibalno neaktivni. Razlik v po-
gostnosti prostočasne gibalne aktivnosti glede na način izvedbe pouka tako
nismo ugotovili. Prav tako preizkus hi-kvadrat ni pokazal statistično značilnih
2
razlik (χ =6,179, p = 0,151) med pogostostjo ukvarjanja z gibalno aktivnostjo
in starostjo učencev. Ugotovljene pa so bile statistično značilne razlike med
učenkami in učenci v pogostosti gibalne aktivnosti, ko je šolanje potekalo
2
všoli (χ =9,279, p = 0,026). V obeh skupinah je bilo največ redno gibalno
aktivnih (pet- do sedemkrat na teden), in sicer 75,3 učenk in 73,1 učencev.
Več gibalno neaktivnih je bilo med učenci (13,9) v primerjavi z učenkami
(12,4). Na osnovi dobljenih ugotovitev lahko sklepamo, da so bile učenke
med epidemijo v obdobju izvedbe pouka v šoli v primerjavi z učenci pogo-
steje gibalno aktivne.
Učenci drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole so bili v
obdobju epidemije, ko je šolanje potekalo na daljavo, v povprečju srednje
intenzivno gibalno aktivni (55,3), med temi je bilo 59,6 učenk in 51,9
učencev. Preizkus hi-kvadrat med ocenami učenk in učencev glede intenziv-
nosti gibalne aktivnosti v obdobju šolanja na daljavo ni pokazal statistično
značilnih razlik (p = 0,241). V obdobju epidemije, ko je šolanje potekalo v šoli,
je prav tako prevladovala srednje intenzivna gibalna aktivnosti (51,0), ki
je bila prevladujoča zlasti pri učenkah (64,8), medtem ko je več kot polo-
vica vseh anketiranih učencev poročalo o udejstvovanju v visokointenzivni
522