Page 524 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 524

Samantha Sever in Joca Zurc


                  Preglednica 4 Vpliv gibalne aktivnosti na učno uspešnost učencev drugega
                              vzgojno-izobraževalnega obdobja v času epidemije
                  Gibalna aktivnost                               B       β       p
                  Sprehodi                                     ,   ,   ,
                  Tek, hitra hoja, planinarjenje              –,  –,   ,
                  Spol                                        –,  –,   ,
                  Starost                                     –,  –,   ,
                                  2
                  Opombe  R =0,417, R (prilagojen) = 0,112, F-test = 9,865, p < 0,001.

                  vzorca, ki so pokazale statistično pomembne povezave z učno uspešnostjo
                  učencev v obdobju epidemije covida-19. Pred analizo smo preverili tudi po-
                  goje za izvedbo multiple regresijske analize. Pri preverjanju linearnosti zveze
                  smo ugotovili, da nobena od izbranih neodvisnih spremenljivk ni linearna
                  kombinacija ene ali več preostalih. Vrednosti odvisne spremenljivke pa so
                  bile linearno odvisne od več kot ene neodvisne spremenljivke. Preverjanje
                  predpostavke o homoskedastičnosti je bilo narejeno z razsevnim grafiko-
                  nom, ki je pokazal naključno razpršenost točk, s čimer smo lahko predpo-
                  stavko o homoskedastičnosti potrdili.
                    Vrednost regresijskega koeficienta je 0,417 in kaže na močno povezanost
                  med učnim uspehom in vključenimi neodvisnimi spremenljivkami gibalne
                  aktivnosti ter demografskih značilnosti vzorca. Multipla regresijska analiza
                  nam kaže, da na učni uspeh učencev drugega vzgojno-izobraževalnega ob-
                  dobja osnovnih šol v prekmurski regiji vplivajo gibalna aktivnost v obliki
                  sprehodov, teka ali hoje ter spol in starost. Najmočnejši vpliv na učno uspeš-
                  nost se kaže pri gibalni aktivnosti v obliki sprehodov (β =0,259, p = 0,002).
                  Povezava je pozitivna in srednje močna, kar pomeni, da z naraščanjem po-
                  gostnosti sprehajanja narašča tudi učna uspešnost. Slednja statistično zna-
                  čilno narašča tudi s pojavnostjo ženskega spola (β = –0,142, p = 0,044). Učni
                  uspeh pa se je v naši raziskavi pokazal kot statistično značilno negativno po-
                  vezan z naraščanjemstarosti oz.spovečevanjemrazredovšolanja(β=–0,178,
                  p = 0,010) ter pogostnostjo teka v prostem času (β = –0,172, p =0,037). V
                  obeh primerih gre po jakosti za šibke povezanosti. Regresijski model kaže,
                  da z vključenimi spremenljivkami gibalne aktivnosti, spola in starosti poja-
                  snimo 11,2 variance učne uspešnosti učenk ter učencev v drugem vzgojno-
                                                      2
                  izobraževalnem obdobju osnovne šole (R = 0,112). Model je statistično zna-
                  čilen na stopnji p < 0,001.

                  Razprava
                  V empirični raziskavi, ki je bila izvedena v tretjem valu epidemije covida-19 z
                  uporabo anketne metodologije in osebnega pristopa pri zbiranju podatkov,
                  524
   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529