Page 523 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 523

Vpliv šolanja na daljavo na gibalno aktivnost in učno uspešnost pri osnovnošolcih v Prekmurju


             Preglednica 3  Intenzivnost gibalne aktivnosti učenk in učencev drugega
                         vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole v obdobju epidemije
                         covida-19 glede na način izvedbe pouka (šolanje na daljavo/v učilnici)
             Intenzivnost              Na daljavo              V učilnici
                                 Skupaj  Učenke  Učenci  Skupaj  Učenke  Učenci
             Nizka         (a)                                      
                           (b)    ,    ,    ,   ,    ,    ,
                           (c)     ,    ,,         ,     ,     ,
             Srednja       (a)                                  
                           (b)    ,    ,    ,   ,           
                           (c)     ,    ,    ,    ,,        ,
             Visoka        (a)                                    
                           (b)    ,    ,    ,   ,    ,    ,
                           (c)     ,    ,    ,    ,    ,    ,
             Skupaj        (a)                                
                           (b)    ,    ,    ,   ,    .    ,
                           (c)    ,   ,   ,   ,   ,   ,
             Opombe  Naslovi vrstic: (a) – število, (b) – delež glede na gibalno aktivnost, (c) – delež glede
                             2
                                                   2
             na starost. Na daljavo: χ =2,848, p =0,241. V učilnici: χ =13,908, p <0,001.

             gibalni aktivnosti (51,9). Delež nizkointenzivno gibalno aktivnih je s 16,2
             v obdobju šolanja na daljavo padel na 8,7, ko je izvedba pouka potekala
             v učilnici. V obeh skupinah je nizkointenzivno aktivnih več učenk kot učen-
             cev. Preizkus hi-kvadrat je med ocenami učenk in učencev glede intenzivno-
             sti gibalne aktivnosti v obdobju epidemije, ko je potekalo šolanje v šolskih
             prostorih, pokazal statistično značilne razlike (p < 0,001) (preglednica 3).
               Največučencevjeodgovorilo,dasodoseglipravdoberučniuspeh(46,9),
             sledijo učenci, ki so bili odlični (44,9), najmanj učencev pa je doseglo dober
             učni uspeh (8,2). Nobeden izmed anketiranih učencev ni odgovoril, da je
             bil zadosten ali nezadosten. Z naraščanjem gibalne aktivnosti narašča tudi
             delež učencev, ki so dosegli odličen učni uspeh. 71 anketirancev z odlič-
             nimučnim uspehomje bilovprostemčasu gibalnoaktivnih zelopogosto
             oz. vsaj petkrat na teden; teh je bilo med učenci s prav dobim uspehom 63
             in med učenci, ki so dosegli dober šolski uspeh, samo 11. Med učenci, ki
             so se opredelili za gibalno neaktivne ali neredno aktivne, je bilo največ takih,
             ki so dosegli prav dober učni uspeh. Vendar je bilo med vsemi prav dobrimi
             učenci teh samo 15 ter samo 7 med učenci z odličnim uspehom.
               V regresijski model, ki ga prikazuje preglednica 4, smo vključili samo tiste
             spremenljivke oz. značilnosti gibalne aktivnosti ter demografske značilnosti


                                                                            523
   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528