Page 547 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 547

Pomen finančnega izobraževanja v osnovni šoli: pregled finančnega znanja petošolcev


               Med dejavniki, ki vplivajo na učinkovitost učenja finančnih vsebin, je treba
             izpostaviti učitelja, saj imajo ključno vlogo pri spodbujanju razumevanja fi-
             nančnih konceptov med učenci. Vendar je treba opozoriti, da številni učitelji
             nimajo dovolj vsebinskega znanja s področja osebnih financ, kar poudarja
             potrebo po kakovostnih programih profesionalnega razvoja (O’Neill in Hen-
             sley 2016). Usposabljanje učiteljev za poučevanje finančne pismenosti izbolj-
             šuje tako njihovo sposobnost učinkovitega posredovanja tega znanja učen-
             cem kot tudi njihovega lastnega finančnega vedenja (Hensley, Jurgenson in
             Ferrisc 2017).
               Pomembno vlogo pri razvoju finančnega znanja in predvsem pri obliko-
             vanju finančnega vedenja otrok imajo tudi starši (Tang 2017; Chawla, Bhatia
             in Singh 2022; Lippi 2023), zato je prav tako treba izpostaviti njihovo vlogo
             pri finančnem izobraževanju. Smiselno bi bilo, da šole sodelujejo s starši ter
             jim nudijo informacije, ki bi podprle učenje finančne pismenosti v domačem
             okolju.
               Finančna pismenost ni le enkraten dogodek, ampak proces, ki se lahko
             nadaljuje skozi celotno življenje. Poučevanje finančne pismenosti bi moralo
             vključevati trajnostne pristope, ki učencem omogočajo, da svoje finančno
             znanje razvijajo skozi celotno izobraževanje in v odraslosti.

             Sklep
             Rezultati raziskave, predstavljeni v tem prispevku, kažejo, da učenci v pe-
             tem razredu dosegajo le srednjo stopnjo finančnega znanja, čeprav so fi-
             nančne vsebine vključene v slovenske učne načrte. To nakazuje potrebo po
             nadaljnjempremislekuo optimalni integraciji finančnih vsebin vučnenačrte,
             vključnozrazvojemučinkovitihučnihstrategijinmetodologijterusposablja-
             njem učiteljev.
               Nadaljnji razvoj finančne pismenosti zahteva trajnostne pristope, ki učen-
             cem omogočajo kontinuirano razvijanje finančnega znanja skozi izobraževa-
             nje in v odraslosti. S tem bi lahko ustvarili temelje za finančno bolj osveščeno
             in stabilnejšo družbo ter prispevali k ekonomskemu razvoju. Kljub doseže-
             nim rezultatom ostaja vprašanje, kako zagotoviti, da bo finančna pismenost
             postala ključni del izobraževalnega sistema, ki bo mlade ustrezno pripravil
             na finančne izzive sodobnega sveta.
               Poleg šole imajo pri oblikovanju finančne pismenosti in finančnega vede-
             nja učencev pomembno vlogo starši. Zato je nujno, da se razišče več vidikov
             njihovega vpliva na finančno pismenost otrok ter kako lahko starši aktivno
             prispevajo k razvoju teh kompetenc pri svojih otrocih. S temi raziskavami bi
             lahko pridobili globljerazumevanjevlogestarševpri razvojufinančnepisme-


                                                                            547
   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552