Page 544 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 544
Katarina Dolinar in Sanela Hudovernik
potreb in želja – učenec je moral podati nasvet glede nakupa predmeta, ki
je bil opredeljen kot potreba ali kot želja. Pri tem se je 87,7 učencev sveto-
valo za nakup predmeta, ki je bil opredeljen kot potreba, le 11 pa za nakup
predmeta, ki je bil opredeljen kot želja. Dva učenca (1,3) nista odgovorila
na to vprašanje.
Z drugo nalogo smo preverili poznavanje dokumenta (bančne kartice)
in razumevanje odgovornosti ter vzdrževanja zasebnosti pri njeni uporabi.
Učenci so morali najprej prepoznati bančno kartico na fotografiji in odgovor
podati v kratkem odgovoru. Na vprašanje jih je odgovorilo 147 (94,8). Nji-
hove odgovore so razvrstili v 11 kategorij, pri čemer je bilo sedem smiselnih
oz. pravilnih (npr. bančna kartica, kreditna kartica, kartica NLB, plačilna kar-
tica ...), štirje pa so bili nepravilni (kartica, PIN-koda, denarna kartica, osebni
dokument). Večina učencev, ki so na to vprašanje odgovorili, je podalo pra-
vilenodgovor (75,5). Vdrugem delute nalogesejepreverjaloznanje o
PIN-kodi ter ravnanju z njo. Naloga je bila izbirnega tipa. Na vprašanje je od-
govorilo 99,4 učencev, med njimi je bilo nekaj več kot polovica (51,9)
takih, ki so podali pravilen odgovor.
Tretja naloga je preverjala razumevanje koncepta ugodnega nakupa. Na
vprašanje je pravilno odgovorilo 42,6 učencev, nepravilno 56,1, 1,3
pa jih ni podalo odgovora. Med učenci, ki so pravilno odgovorili na zasta-
vljeno vprašanje, je bilo 43,9 takih, ki so k pravilnemu odgovoru podali
tudi ustrezno utemeljitev. Med vsemi učenci, ki so sodelovali v raziskavi, je
torej le 18,7 petošolcev, ki so popolnoma izkazali razumevanje koncepta
ugodnega nakupa.
Včetrtinaloginibilovključenihspecifičnihpojmov s finančnegapodročja,
ki bi bistveno oteževali razumevanje. Gre za problemsko nalogo s finančno
vsebino, kjer je treba uporabiti ustrezne aritmetične operacije. Rezultati ka-
žejo, da je 52,9 učencev uporabilo ustrezno strategijo in pravilno rešilo ma-
tematično nalogo.
S peto nalogo smo preverili sposobnost prepoznavanja finančnih podat-
kov, pri čemer gre za branje podatkov z (izmišljenega) računa. Učenci so od-
govorili na tri vprašanja izbirnega tipa, ki so se navezovala na plačilo za na-
kup, prihranek pri nakupu in na popuste pri artiklih. Z računa je podatke o
plačilu pravilno razbralo 63,9 učencev, prihranek ob nakupu pa 74,2. Za-
dnje vprašanje pete naloge je zahtevalo višjo stopnjo razumevanja finančnih
podatkov in natančnejši pregled računa, kar lahko potrdimo z nižjo stopnjo
uspešnosti reševanja. Popuste pri artiklih na danem računu je namreč prepo-
znalo le 9,7 petošolcev.
Ob koncu pregleda vseh petih nalog v drugem delu vprašalnika smo us-
544