Page 544 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 544

Katarina Dolinar in Sanela Hudovernik


                  potreb in želja – učenec je moral podati nasvet glede nakupa predmeta, ki
                  je bil opredeljen kot potreba ali kot želja. Pri tem se je 87,7 učencev sveto-
                  valo za nakup predmeta, ki je bil opredeljen kot potreba, le 11 pa za nakup
                  predmeta, ki je bil opredeljen kot želja. Dva učenca (1,3) nista odgovorila
                  na to vprašanje.
                    Z drugo nalogo smo preverili poznavanje dokumenta (bančne kartice)
                  in razumevanje odgovornosti ter vzdrževanja zasebnosti pri njeni uporabi.
                  Učenci so morali najprej prepoznati bančno kartico na fotografiji in odgovor
                  podati v kratkem odgovoru. Na vprašanje jih je odgovorilo 147 (94,8). Nji-
                  hove odgovore so razvrstili v 11 kategorij, pri čemer je bilo sedem smiselnih
                  oz. pravilnih (npr. bančna kartica, kreditna kartica, kartica NLB, plačilna kar-
                  tica ...), štirje pa so bili nepravilni (kartica, PIN-koda, denarna kartica, osebni
                  dokument). Večina učencev, ki so na to vprašanje odgovorili, je podalo pra-
                  vilenodgovor (75,5). Vdrugem delute nalogesejepreverjaloznanje o
                  PIN-kodi ter ravnanju z njo. Naloga je bila izbirnega tipa. Na vprašanje je od-
                  govorilo 99,4 učencev, med njimi je bilo nekaj več kot polovica (51,9)
                  takih, ki so podali pravilen odgovor.
                    Tretja naloga je preverjala razumevanje koncepta ugodnega nakupa. Na
                  vprašanje je pravilno odgovorilo 42,6 učencev, nepravilno 56,1, 1,3
                  pa jih ni podalo odgovora. Med učenci, ki so pravilno odgovorili na zasta-
                  vljeno vprašanje, je bilo 43,9 takih, ki so k pravilnemu odgovoru podali
                  tudi ustrezno utemeljitev. Med vsemi učenci, ki so sodelovali v raziskavi, je
                  torej le 18,7 petošolcev, ki so popolnoma izkazali razumevanje koncepta
                  ugodnega nakupa.
                    Včetrtinaloginibilovključenihspecifičnihpojmov s finančnegapodročja,
                  ki bi bistveno oteževali razumevanje. Gre za problemsko nalogo s finančno
                  vsebino, kjer je treba uporabiti ustrezne aritmetične operacije. Rezultati ka-
                  žejo, da je 52,9 učencev uporabilo ustrezno strategijo in pravilno rešilo ma-
                  tematično nalogo.
                    S peto nalogo smo preverili sposobnost prepoznavanja finančnih podat-
                  kov, pri čemer gre za branje podatkov z (izmišljenega) računa. Učenci so od-
                  govorili na tri vprašanja izbirnega tipa, ki so se navezovala na plačilo za na-
                  kup, prihranek pri nakupu in na popuste pri artiklih. Z računa je podatke o
                  plačilu pravilno razbralo 63,9 učencev, prihranek ob nakupu pa 74,2. Za-
                  dnje vprašanje pete naloge je zahtevalo višjo stopnjo razumevanja finančnih
                  podatkov in natančnejši pregled računa, kar lahko potrdimo z nižjo stopnjo
                  uspešnosti reševanja. Popuste pri artiklih na danem računu je namreč prepo-
                  znalo le 9,7 petošolcev.
                    Ob koncu pregleda vseh petih nalog v drugem delu vprašalnika smo us-


                  544
   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549