Page 543 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 543
Pomen finančnega izobraževanja v osnovni šoli: pregled finančnega znanja petošolcev
Preglednica 3 Doseženo število točk v prvem sklopu testa znanja
Število pravilnih odgovorov Skupaj
Frekvenca (f)
Delež (f ) , , , , , , , ,
Visoka ,
Srednja ,
Nizka ,
Slika 1 Stopnja znanja osnovnih finančnih pojmov
točk, sta dosegla dva učenca (1,3 učencev), medtem ko je maksimum (šest
točk) doseglo osem učencev (5,2 učencev). Kot lahko razberemo iz pregle-
dnice 3, je največ učencev pravilno odgovorilo na tri vprašanja (31,6), kar je
polovico zastavljenih vprašanj. Manj kot tri pravilne odgovore je imelo sku-
pno 29 učencev, več kot tri pravilne odgovore pa kar 39,4 učencev.
V nadaljevanju smo preverili stopnjo znanja osnovnih finančnih pojmov
učencev5.razreda.Učenčevostopnjo finančnega znanja v prvem sklopu te-
sta znanja smo razvrstili kot visoko, če je uspešno odgovoril na vsaj pet vpra-
šanj od šestih, kot nizko pa, če je pravilno odgovoril na manj kot dve vpra-
šanji. Če je učenec pravilno odgovoril na dve, tri ali štiri vprašanja, smo mu
pripisali srednjo stopnjo znanja osnovnih finančnih pojmov.
Na sliki 1 vidimo, da večina učencev dosega srednjo stopnjo znanja osnov-
nih finančnih pojmov (77,4 učencev). Nizko stopnjo dosega 7,8 učencev,
visoko pa 14,9. Niti četrtina petošolcev, ki so sodelovali v raziskavi, ni iz-
kazalo visoke stopnje razumevanja osnovnih finančnih pojmov, čeprav so
učenci vse te pojme obravnavali v istem šolskem letu, kot je potekala razis-
kava.
Predvidevali smo, da je razumevanje osnovnih pojmov učencev s področja
financ visoko (hipoteza H1), vendar se je izkazalo, da večina petošolcev do-
sega srednjo stopnjo razumevanja teh pojmov, zato hipotezo H1 zavrnemo.
Drugi sklop testa znanja je zajemal pet besedilnih nalog s finančno vse-
bino. Vprašanja so v večini izbirnega tipa (osem vprašanj) ter tri vprašanja s
kratkimi odgovori. Naloge so bile sestavljene v namen izvedbe te raziskave,
pri čemersmo pri sestavljanjusledili ciljemin vsebinamnalogiz mednarodne
raziskave o finančni pismenosti (PISA).
Prva naloga je preverjala, ali učenci ločijo med potrebami in željami. Na
primeru, kjer je bila podana življenjska situacija, je potrebo ustrezno določilo
89 učencev, željo pa 92,9. Z isto nalogo smo preverili odnos učencev do
543