Page 543 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 543

Pomen finančnega izobraževanja v osnovni šoli: pregled finančnega znanja petošolcev


             Preglednica 3  Doseženo število točk v prvem sklopu testa znanja
             Število pravilnih odgovorov                                Skupaj
             Frekvenca (f)                                           
             Delež (f )                        ,  , , , ,  ,  ,  ,

              Visoka          ,
             Srednja                                                      ,
              Nizka      ,
             Slika 1 Stopnja znanja osnovnih finančnih pojmov


             točk, sta dosegla dva učenca (1,3 učencev), medtem ko je maksimum (šest
             točk) doseglo osem učencev (5,2 učencev). Kot lahko razberemo iz pregle-
             dnice 3, je največ učencev pravilno odgovorilo na tri vprašanja (31,6), kar je
             polovico zastavljenih vprašanj. Manj kot tri pravilne odgovore je imelo sku-
             pno 29 učencev, več kot tri pravilne odgovore pa kar 39,4 učencev.
               V nadaljevanju smo preverili stopnjo znanja osnovnih finančnih pojmov
             učencev5.razreda.Učenčevostopnjo finančnega znanja v prvem sklopu te-
             sta znanja smo razvrstili kot visoko, če je uspešno odgovoril na vsaj pet vpra-
             šanj od šestih, kot nizko pa, če je pravilno odgovoril na manj kot dve vpra-
             šanji. Če je učenec pravilno odgovoril na dve, tri ali štiri vprašanja, smo mu
             pripisali srednjo stopnjo znanja osnovnih finančnih pojmov.
               Na sliki 1 vidimo, da večina učencev dosega srednjo stopnjo znanja osnov-
             nih finančnih pojmov (77,4 učencev). Nizko stopnjo dosega 7,8 učencev,
             visoko pa 14,9. Niti četrtina petošolcev, ki so sodelovali v raziskavi, ni iz-
             kazalo visoke stopnje razumevanja osnovnih finančnih pojmov, čeprav so
             učenci vse te pojme obravnavali v istem šolskem letu, kot je potekala razis-
             kava.
               Predvidevali smo, da je razumevanje osnovnih pojmov učencev s področja
             financ visoko (hipoteza H1), vendar se je izkazalo, da večina petošolcev do-
             sega srednjo stopnjo razumevanja teh pojmov, zato hipotezo H1 zavrnemo.
               Drugi sklop testa znanja je zajemal pet besedilnih nalog s finančno vse-
             bino. Vprašanja so v večini izbirnega tipa (osem vprašanj) ter tri vprašanja s
             kratkimi odgovori. Naloge so bile sestavljene v namen izvedbe te raziskave,
             pri čemersmo pri sestavljanjusledili ciljemin vsebinamnalogiz mednarodne
             raziskave o finančni pismenosti (PISA).
               Prva naloga je preverjala, ali učenci ločijo med potrebami in željami. Na
             primeru, kjer je bila podana življenjska situacija, je potrebo ustrezno določilo
             89 učencev, željo pa 92,9. Z isto nalogo smo preverili odnos učencev do


                                                                            543
   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548