Page 545 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 545

Pomen finančnega izobraževanja v osnovni šoli: pregled finančnega znanja petošolcev


             Preglednica 4 Doseženo število točk na področju finančnih situacij
             Točke                                                 Skupaj
             Frekvenca (f)                                      
             Delež (f )      ,  , ,  , , , , ,  ,  ,  ,  ,

              Visoka          ,
             Srednja                                                      ,
              Nizka      ,
             Slika 2  Stopnja znanja pri reševanju finančnih problemov

             pešnost sodelujočih ocenili z doseženimi točkami, in sicer smo za pravilno
             rešeno nalogo dodelili dve točki, za delno pravilno rešeno nalogo eno točko
             in za narobe rešeno ali nerešeno nalogo nič točk. Temu primerno je bil ma-
             ksimalni izkupiček točk deset (preglednica 4).
               V drugem sklopu testa znanja so petošolci v povprečju dosegli 4,89 točke
             (SD = 1,94). Nič točk, prav tako deset, ni dosegel noben učenec. Kot lahko raz-
             beremo iz preglednice 4, jih je največ (30,3) doseglo pet točk, kar je ravno
             polovico vseh možnih točk. Manj kot pet točk je imelo 36,2 učencev, več
             kot toliko pa 33,6.
               Tudi v drugem sklopu testa znanja smo preverili stopnjo znanja učencev
             pri reševanju problemskih situacij s področja financ. Le-to smo razvrstili kot
             visoko, če je učenec dosegel osem točk v drugem sklopu testa znanja, kot
             nizko pa, če je dosegel manj kot tri točke. Če je učenec dosegel od tri do se-
             dem točk, smo mu pri reševanju problemskih situacij s področja financ pripi-
             sali srednjo stopnjo znanja.
               Slika 2 kaže, da večina učencev (77,4) pri reševanju finančnih problemov
             dosega srednjo stopnjo znanja. Nizko stopnjo dosega 14,2 učencev, med-
             tem ko visoko dosega le 8,4. Predpostavili smo, da je uspešnost reševanja
             problemskih situacij s področja financ pri učencih nizka (hipoteza H2). Če-
             pravjedelež učencev,ki dosegajo visoko stopnjo pri reševanjufinančnih pro-
             blemov, zelo majhen, pa je prav tako majhen delež tistih, ki dosegajo nizko
             stopnjo. Na podlagi teh rezultatov hipotezo H2 zavrnemo, saj lahko zaklju-
             čimo, da je uspešnost reševanja finančnih problemov pri učencih srednja in
             ne nizka.


             Razprava
             Raziskavedosledno kažejo,dajefinančnapismenost ključnaveščinazaposa-
             meznike, zlasti učence, saj vpliva na njihova finančna stališča, odločitve in ve-
             denje (Mändmaa 2019). Zato sta preverjanje in raziskovanje finančne pisme-


                                                                            545
   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550