Page 545 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 545
Pomen finančnega izobraževanja v osnovni šoli: pregled finančnega znanja petošolcev
Preglednica 4 Doseženo število točk na področju finančnih situacij
Točke Skupaj
Frekvenca (f)
Delež (f ) , , , , , , , , , , , ,
Visoka ,
Srednja ,
Nizka ,
Slika 2 Stopnja znanja pri reševanju finančnih problemov
pešnost sodelujočih ocenili z doseženimi točkami, in sicer smo za pravilno
rešeno nalogo dodelili dve točki, za delno pravilno rešeno nalogo eno točko
in za narobe rešeno ali nerešeno nalogo nič točk. Temu primerno je bil ma-
ksimalni izkupiček točk deset (preglednica 4).
V drugem sklopu testa znanja so petošolci v povprečju dosegli 4,89 točke
(SD = 1,94). Nič točk, prav tako deset, ni dosegel noben učenec. Kot lahko raz-
beremo iz preglednice 4, jih je največ (30,3) doseglo pet točk, kar je ravno
polovico vseh možnih točk. Manj kot pet točk je imelo 36,2 učencev, več
kot toliko pa 33,6.
Tudi v drugem sklopu testa znanja smo preverili stopnjo znanja učencev
pri reševanju problemskih situacij s področja financ. Le-to smo razvrstili kot
visoko, če je učenec dosegel osem točk v drugem sklopu testa znanja, kot
nizko pa, če je dosegel manj kot tri točke. Če je učenec dosegel od tri do se-
dem točk, smo mu pri reševanju problemskih situacij s področja financ pripi-
sali srednjo stopnjo znanja.
Slika 2 kaže, da večina učencev (77,4) pri reševanju finančnih problemov
dosega srednjo stopnjo znanja. Nizko stopnjo dosega 14,2 učencev, med-
tem ko visoko dosega le 8,4. Predpostavili smo, da je uspešnost reševanja
problemskih situacij s področja financ pri učencih nizka (hipoteza H2). Če-
pravjedelež učencev,ki dosegajo visoko stopnjo pri reševanjufinančnih pro-
blemov, zelo majhen, pa je prav tako majhen delež tistih, ki dosegajo nizko
stopnjo. Na podlagi teh rezultatov hipotezo H2 zavrnemo, saj lahko zaklju-
čimo, da je uspešnost reševanja finančnih problemov pri učencih srednja in
ne nizka.
Razprava
Raziskavedosledno kažejo,dajefinančnapismenost ključnaveščinazaposa-
meznike, zlasti učence, saj vpliva na njihova finančna stališča, odločitve in ve-
denje (Mändmaa 2019). Zato sta preverjanje in raziskovanje finančne pisme-
545