Page 542 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 542

Katarina Dolinar in Sanela Hudovernik


                  s točkovnikom, s katerim smo točkovali pravilne in napačne odgovore, kjer
                  so le-ti bili.

                  Rezultati
                  Prvi sklop testa znanja je vključeval vprašanja o poznavanju in razumevanju
                  osnovnih pojmov v okviru finančnega znanja, pri čemer so učenci odgovorili
                  na šest vprašanj izbirnega tipa. Vsako vprašanje je imelo en pravilen odgovor.
                  Vprašanja so bila sestavljena na podlagi vsebin in ciljev, ki so zastavljeni v uč-
                  nem načrtu za gospodinjstvo za 5. razred pod modulom ekonomika gospo-
                  dinjstva ter na podlagi predlaganih vsebin za drugo vzgojno-izobraževalno
                  obdobje v sklopu projekta NA-MA POTI. Uspešnost reševanja nalog prvega
                  sklopa je prikazana v preglednici 2.
                    Z nalogo 1 smo preverili poznavanje in razumevanje naslednjih vsebin: raz-
                  likovanje med prihodki (prejemki) in odhodki (izdatki), pri čemer se je izka-
                  zalo, da 81,3 sodelujočih pozna razliko med omenjenimi pojmi, ob upošte-
                  vanju, da eden izmed učencev odgovora ni podal. Z naslednjima nalogama
                  smo preverili poznavanje in razumevanje pojma obresti (naloga 2), pri čemer
                  je več kot polovica učencev (51,6) nalogo uspešno rešilo, ter poznavanje
                  načinov plačila (naloga 3), kjer je delež pravilnih odgovorov znašal 61,3. Pri
                  poznavanju in razumevanju pojma valuta (naloga 4) na vprašanje niso od-
                  govorili vsi učenci (en učenec ni odgovoril), delež pravilnih odgovorov pa je
                  znašal 45,2. V nadaljevanju so sodelujoči izkazovali razumevanje in inter-
                  pretacijo funkcije denarja v dani situaciji (naloga 5), pri čemer je na vprašanje
                  pravilno odgovorilo manj kot polovica učencev (45,8). Zadnje vprašanje se
                  je nanašalo na varčevanje, pri čemer kar 12,9 učencev nanj ni odgovorilo.
                  Uspešnost reševanja zadnje naloge je bila tako le 36,1.
                    Učence smo nadalje razporedili v skupine glede na število pravilnih od-
                  govorov v prvem sklopu testa znanja (preglednica 3). Vsako pravilno rešeno
                  nalogo smo ocenili z eno točko, nepravilno pa z nič točkami. Tako je bilo v
                  prvem sklopu testa znanja mogoče pridobiti največ šest točk.
                    Učenci so v povprečju dosegli 3,21 točke (SD = 1,284). Minimum, torej nič


            Preglednica 2 Uspešnost reševanja nalog prvega sklopa testa znanja
             Postavka               Naloga   Naloga   Naloga   Naloga   Naloga   Naloga 
             Pravilno rešena naloga                                   
             Napačno rešena naloga                                     
             Brez odgovora                                                  
             Uspešnost reševanja naloge ()  ,  ,  ,   ,    ,    ,



                  542
   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547