Page 553 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 553

Zgodovina pouka matematike od neolitika

                  do digitalne dobe


                  Mara Cotič                     Matija Jenko
                  Univerza na Primorskem         Univerza na Primorskem
                  mara.cotic@pef.upr.si          matija.jenko@pef.upr.si

                  Daniel Doz                     Amalija Žakelj
                  Univerza na Primorskem         Univerza na Primorskem
                  daniel.doz@pef.upr.si          amalija.zakelj@pef.upr.si

                  Matematika je ena najstarejših in za človeka najkoristnejših znanosti. Začela
                  se je razvijati v neolitiku in se nato pospešeno razvijala v starih civilizacijah na
                  Kitajskem, v Indiji, Babilonu, Egiptu, stari Grčiji in Rimskem imperiju vse do da-
                  nes. Vzporedno z matematiko in razvojem družbe se je skozi zgodovinorazvijal
                  tudi pouk matematike, ki ga predstavljamo v prispevku. Za matematiko je bilo
                  v začetku število, šele nato so začeli poučevati računske operacije. V 20. stole-
                  tjusosenaosnovi teoretičnih izhodišč kognitivne in konstruktivistične teorije
                  poučevanja ter učenja uvedle pomembne novosti in zelo spremenile pouk ma-
                  tematike; te so (bile) Brunerjev model usvajanja matematičnih pojmov; takso-
                  nomije matematičnih vsebin po Gagneju; sodobni načini poučevanja in učenja
                  (raziskovalni in problemski pouk, izkustveni pouk, aktivni pouk idr.) ter vpe-
                  ljava obdelave podatkov. Na prehodu iz 20. v 21. stoletje sta osrednje mesto pri
                  pouku matematike prevzeli matematična pismenost in uporaba izobraževalne
                  tehnologije.
                  Ključne besede: zgodovina, pouk matematike, računanje, matematična pisme-
                  nost, izobraževalna tehnologija




             Zgodovina pouka matematike
             Daljna preteklost
             Za matematiko je bilo v začetku število. Še danes veliko matematikov misli,
             da število ni samo zgodovinski začetek matematike, temveč – tudi širše in
             splošneje gledano – njen najgloblji temelj. Tako njene prve začetke »vidimo«
             vštetju,vnastankupojma»abstraktno naravno število«,vizoblikovanjuimen
             in znamenj za števila ter pozneje v prvih korakih k elementarnemu računanju
             s tako vpeljanimi števili (Devidé 1984).
               Spretnosti računanja so poučevali že v najstarejših časih pred našim šte-
             tjem. To nam potrjujejo prastari dokumenti, najdeni v hramu boga Baala v
             Nippuru, na katerih so vtisnjeni simboli števil in računske operacije. Ti doku-


             Krmac, N.,S.Hudovernik, M. Rodela,M.Mezgec, M. RadetićPaićinM. Kukanja Gabrijelčič, ur. 2024.
             Pedagoška vizija: premikanje izobraževanja od tradicije do inovacij – 50 let razvoja na Pedagoški fakulteti.
             Koper: Založba Univerze na Primorskem.  https://doi.org/10.26493/978-961-293-358-6.553-570
   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558