Page 558 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 558

Mara Cotič, Daniel Doz, Matija Jenko in Amalija Žakelj





                    Konceptualna                  Proceduralna
                      znanja                        znanja






                                   Problemska
                                     znanja
                                                                Slika 1
                                                                Razmerja med tipi znanj

                  ter zapišemo s simboli ter tudi tako, da konkretno enaktivnost takoj prene-
                  semo na simbolno raven. Nadalje lahko po sliki konkretno »operiramo« in
                  obratno, po sliki opišemo potek in ga zapišemo s simboli (Tomić 1984).

                  Gagnejeva taksonomija
                  Izhodišče o ravneh in vrstah znanja predstavljajo taksonomije oz. klasifika-
                  cije znanja, urejene v hierarhični strukturi. Gagnejeva klasifikacija (1985 v Ža-
                  kelj 2003) matematično znanje deli na: osnovna in konceptualna znanja (npr.
                  prepoznava pojmov na modelih, fleksibilno prehajanje med reprezentaci-
                  jami pojmov), proceduralna znanja (rutinska proceduralna znanja, komplek-
                  sna proceduralna znanja) in problemska znanja. S problemskim znanjem so
                  povezani raziskovanje, odkrivanje, poznavanje in izbira strategij pri reševanju
                  problemov ter aplikativna znanja.
                    Znanja so med sabo povezana. Kot navaja Anna Sfard (1991), sta osnovno
                  in konceptualno ter proceduralno znanje temeljni sestavini matematičnega
                  znanja, ki ju uporabljamo pri reševanju problemov. Bethany Rittle-Johnson
                  in Martha Wagner Alibali (1999) posebej poudarjata, da sta za reševanje pro-
                  blemov pomembni obe vrsti znanja, in izpostavljata, da samo proceduralno
                  znanje, brez konceptualnega razumevanja, in obratno, ni dovolj za reševanje
                  problemovterdasematematičnekompetencemeddrugimkažejovsposob-
                  nosti povezovanja in uporabi temeljnih matematičnih pojmov ter postopkov
                  pri reševanju problemov. Povezavo med različnimi tipi znanj nazorno prika-
                  zuje slika 1.

                  Učenje z raziskovanjem
                  Raziskovanje pri pouku je hkrati sredstvo, cilj, proces in produkt (Krnel 2007).
                  Linda Barron in Brigid Darling Hadmond (2010 v Skvarč in Bačnik 2011) učenje


                  558
   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563