Page 72 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 72

Jovita Pogorevc Merčnik in Tina Štemberger


                  Zbiranje podatkov
                  Mladostniki, ki bivajo v strokovnem centru ter so vključeni v srednješolsko
                  izobraževanje, so izpolnjevali vprašalnik, ki je vključeval sklop trditev s pod-
                  ročja nadaljevanja izobraževanja po zaključenem bivanju v strokovnem cen-
                  tru. Za posamezne trditve, s katerimi smo preučevali njihovo pripravljenost
                  za nadaljevanje izobraževanja po zaključenem bivanju v strokovnem centru,
                  so mladostniki izrazili stopnjo strinjanja na petstopenjski Likertovi lestvici
                  stališč.

                  Obdelava podatkov
                  Trditve, na katere so mladostniki odgovarjali, smo na podlagi faktorske ana-
                  lize najprej združili v dva dejavnika pripravljenosti za nadaljevanje izobra-
                  ževanja po zaključenem bivanju v strokovnem centru, ki sta: (i) zavračanje
                  izobraževanja ter (ii) brezbrižnost.⁴ V nadaljevanju smo odgovore obdelali s
                  statističnim programom SPSS 26.0, pri čemer smo za oblikovana dejavnika
                  na ravni deskriptivne statistike izračunali aritmetično sredino (¯ x), standardni
                  odklon (s), najnižjo (min) in najvišjo (max) vrednost ter koeficient sploščeno-
                  sti (KS) in koeficient asimetrije (KA), na ravni bivariatne statistike t-preizkus
                  za neodvisne vzorce ter na ravni multivariatne statistike Cohenov (d) preiz-
                  kus za ugotavljanje velikosti učinka neodvisnih spremenljivk na posamezen
                  dejavnik.

                  Rezultati in diskusija
                  V nadaljevanju predstavljamo rezultate raziskave o pripravljenosti za nada-
                  ljevanje izobraževanja mladostnikov po zaključenem bivanju v strokovnem
                  centru, ki ga predstavljata dejavnika (i) zavračanje izobraževanja ter (ii) brez-
                  brižnost.
                    Rezultate deskriptivne statistike najprej predstavimo za posamezen dejav-
                  nik ter nato še za vsako trditev posebej, sledi še predstavitev rezultatov, ve-
                  zanih na statistično pomembne razlike v obeh dejavnikih ter glede na spol
                  in načrtovano nadaljevanje izobraževanja, če ga mladostniki v času bivanja
                  v strokovnem centru niso zaključili.

                 ⁴ Dejavnik zavračanje izobraževanja nasičujejo naslednje trditve: »Po zaključenem bivanju v stro-
                  kovnem centru šolanja ne želim nadaljevati, ker v tem ne vidim smisla«, »Po zaključenem bi-
                  vanju v strokovnem centru šolanja ne želim več nadaljevati, ker mi učenje ni šlo dobro«, »Po
                  zaključenem bivanju v strokovnem centru bom živel od denarne pomoči, zaposlitve ne potre-
                  bujem«; dejavnik brezbrižnost nasičujeta trditvi: »Vseeno mi je, katero izobrazbo imam zaklju-
                  čeno«, »Po zaključenem bivanju v strokovnem centru si denarna sredstva lahko zagotovim brez
                  redne službe«.


                  72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77