Page 72 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 72
Jovita Pogorevc Merčnik in Tina Štemberger
Zbiranje podatkov
Mladostniki, ki bivajo v strokovnem centru ter so vključeni v srednješolsko
izobraževanje, so izpolnjevali vprašalnik, ki je vključeval sklop trditev s pod-
ročja nadaljevanja izobraževanja po zaključenem bivanju v strokovnem cen-
tru. Za posamezne trditve, s katerimi smo preučevali njihovo pripravljenost
za nadaljevanje izobraževanja po zaključenem bivanju v strokovnem centru,
so mladostniki izrazili stopnjo strinjanja na petstopenjski Likertovi lestvici
stališč.
Obdelava podatkov
Trditve, na katere so mladostniki odgovarjali, smo na podlagi faktorske ana-
lize najprej združili v dva dejavnika pripravljenosti za nadaljevanje izobra-
ževanja po zaključenem bivanju v strokovnem centru, ki sta: (i) zavračanje
izobraževanja ter (ii) brezbrižnost.⁴ V nadaljevanju smo odgovore obdelali s
statističnim programom SPSS 26.0, pri čemer smo za oblikovana dejavnika
na ravni deskriptivne statistike izračunali aritmetično sredino (¯ x), standardni
odklon (s), najnižjo (min) in najvišjo (max) vrednost ter koeficient sploščeno-
sti (KS) in koeficient asimetrije (KA), na ravni bivariatne statistike t-preizkus
za neodvisne vzorce ter na ravni multivariatne statistike Cohenov (d) preiz-
kus za ugotavljanje velikosti učinka neodvisnih spremenljivk na posamezen
dejavnik.
Rezultati in diskusija
V nadaljevanju predstavljamo rezultate raziskave o pripravljenosti za nada-
ljevanje izobraževanja mladostnikov po zaključenem bivanju v strokovnem
centru, ki ga predstavljata dejavnika (i) zavračanje izobraževanja ter (ii) brez-
brižnost.
Rezultate deskriptivne statistike najprej predstavimo za posamezen dejav-
nik ter nato še za vsako trditev posebej, sledi še predstavitev rezultatov, ve-
zanih na statistično pomembne razlike v obeh dejavnikih ter glede na spol
in načrtovano nadaljevanje izobraževanja, če ga mladostniki v času bivanja
v strokovnem centru niso zaključili.
⁴ Dejavnik zavračanje izobraževanja nasičujejo naslednje trditve: »Po zaključenem bivanju v stro-
kovnem centru šolanja ne želim nadaljevati, ker v tem ne vidim smisla«, »Po zaključenem bi-
vanju v strokovnem centru šolanja ne želim več nadaljevati, ker mi učenje ni šlo dobro«, »Po
zaključenem bivanju v strokovnem centru bom živel od denarne pomoči, zaposlitve ne potre-
bujem«; dejavnik brezbrižnost nasičujeta trditvi: »Vseeno mi je, katero izobrazbo imam zaklju-
čeno«, »Po zaključenem bivanju v strokovnem centru si denarna sredstva lahko zagotovim brez
redne službe«.
72