Page 13 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 13

1



                  Argumentacija


                  Argumentacija je ključna veščina, ki omogoča razumevanje, sprejemanje
                  in komuniciranje o različnih stališčih ter idejah. Zmožnost jasnega izra-
                  žanja svojih misli, analize nasprotnih argumentov ter prepričljivega za-
                  govarjanja lastnega stališča prispevajo k bogatenju dialoga in napredku
                  družbe. Razvoj veščin argumentacije je tako pomemben korak k bolj razu-
                  mevajočemu, strpnejšemu in konstruktivnejšemu svetu. Argumentacija
                  učencem pomaga, da poglobijo znanje iz nekega predmeta, da spreje-
                  majo različne ideje, da se učijo izmenjavanja v pogovoru, aktivnega po-
                  slušanja in sistematičnega izražanja mnenj. Metodo argumentacije lahko
                  izvedemo s pomočjo Toulminovega modela, ki je v prilagojeni obliki pri-
                  meren za osnovnošolce/-ke, srednješolce/-ke in študente/-ke. Toulminov
                  argument je tako sestavljen iz šestih komponent, ki so trditev, razlog, na-
                  log, kvalifikator, izpodbijanje in podpora. Za najmlajše so dovolj le tri te-
                  meljne komponente, ki so trditev, razlog in nalog, sčasoma pa lahko do-
                  dajamo še druge komponente in tako oblikujemo zahtevnejšo strukturo
                  argumenta.


             Argumentacija in disputacija sta del zgodovine vsake civilizacije. Vsaka kul-
             tura ima lastno tradicijo argumentacije, ki zajema določena pravila in reto-
             rično izražanje(Widigdo,2018).Vsvetu,polnemrazličnih idejin stališč,jespo-
             sobnostargumentacijeključnazaučinkovitokomuniciranjeinprepričevanje.
             Argumentacija nas spodbuja k razmišljanju, analizi in izražanju svojih pogle-
             dovnasvet.Vnjeni osnovi grezaveščino zagovarjanjadoločenegastališčaali
             ideje z uporabo logičnih razlogov in prepričljivih dokazov. Skozi zgodovino
             je argumentacija igrala ključno vlogo pri oblikovanju miselnosti posamezni-
             kov in družbe ter pri napredku človeštva. Pri učencih lahko z njeno pomočjo
             razvijamo komunikacijske veščine, poglabljamo njihovo znanje o neki temi
             in jih posredno tudi učimo reševati konflikte.
               Zanimanje za argumentacijo je ponovno oživelo leta 1958 z objavo dela
             La nouvelle rhétorique avtorjev Chaïma Perelmana in Lucie Olbrechts-Tyteca.
             Avtorja v delu ponovno odkrijeta pozabljen del Aristotelove logike, ki je si-
             cer opisana v njegovih delih. Novo zanimanje za argumentacijo je pripeljalo
             do večjega poudarka na spoštovanju občinstva, lastnostih govorcev in po-
             slušalcev, pravilih razprave in komunikacije ter pravnem modelu argumen-
             tiranja, ki temelji na mnenju kot izhodišču argumentacije (Cummings, 2010).
             Formalna logika preučuje dokaze s kalkulacijo, kar je torej formalno pravilno


                                                                             13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18