Page 17 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 17

Učenje z argumentacijo


             otroke že prej naučili, kako sestaviti argument. Ko bi prišlo do konflikta med
             učenci, bi jih prosili, če lahko svoja čustva, vedenje, misli izrazijo na tak način,
             kot smo se učili. Otrok bi tako povedal npr., kaj je naredil narobe, kaj je razlog
             za to vedenje in kako se razlog ter vedenje povezujeta. Konkreten primer bi
             bil:

                • Trditev: Tima sem porinil.
                • Razlog: Bilsem jezen, kerminiposodil igrače.
                • Nalog: Ko sem jezen, se zgodi, da koga porinem.

               Tako učence naučimo, kako jasno in sistematično izraziti svoje vedenje, ču-
             stva, misli ipd. S tem se tudi učijo, kako prepoznavati razlog za svoja vedenja
             in čustva.
               V srednji šoli lahko že uporabljamo celoten Toulminov model argumenta-
             cije, ki je primeren za večino učnih predmetov, ko želimo znanje dijakov še
             poglobiti. Poleg tega lahko dijakom podamo neko trditev in jih nato razde-
             limo v dve skupini, tako da ena skupina trditev zagovarja, druga pa jo skuša
             ovreči. Ena skupina tako predstavi pro- druga pa kontraargumente. Z upo-
             rabo Toulminovega modela argumentacije dijake naučimo, kako komunici-
             rati, aktivno poslušati, sistematično izražati mnenja in sprejemati nasprotne
             poglede.
               Na fakulteti lahko z argumentacijo pri študentih razvijamo sposobnost ar-
             gumentiranja lastnih znanstvenih stališč in tudi uporabo znanstvenega je-
             zika. Tako je trditev specifičnejša in bolj znanstveno usmerjena, pri iskanju
             argumentov pa študenti lahko iščejo znanstveno literaturo, ki njihove argu-
             mente podpre ali zavrže. Toulminov model lahko uporabljajo tudi med pisa-
             njem seminarskih nalog, poročil in esejev, saj na sistematičen način prikažejo
             nek argument in je le-ta tako kredibilnejši.

                  Vaje
                   1. Udeležence razdelimo v dve skupini. Ena skupina oblikuje proargumente,
                     druga pa kontraargumente za trditev: »Izobraževanje na daljavo študen-
                     tom olajšuje študijski proces.«
                     Vsaka skupina ima na voljo 15 minut za oblikovanje argumentov. Argu-
                     menti morajo biti oblikovani na podlagi Toulminovega modela. Vsaka sku-
                     pina določi predstavnika, ki bo argumente predstavil.
                  2. Na podlagi Toulminovega modela v skupini opravite argumentacijo na
                     temo goljufanja na pisnem izpitu.
                   3. Oblikujte primer argumentacije, ki bi bil primeren za izvedbo v petem ra-
                     zredu osnovne šole.



                                                                             17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22