Page 16 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 16
Argumentacija
• navede pogoje zavrnitve, ki so primeri, v katerih trditev ne velja,
• utemeljitev podpre z oporo, ki je izražena v kategoričnih dejstvenih iz-
javah.
Prav tako Toulmin sam argument razdeli v šest komponent, ki so trditev,
razlog, nalog, kvalifikator, izpodbijanje in podpora. Vsak argument se začne s
tremi temeljnimi deli, ki so trditev, razlog in nalog. Trditev je glavni argument,
ki bi ga radi dokazali. Razlogi so dejstva, ki prvotno trditev podpirajo oz. do-
kazujejo. Nalog je lahko impliciten ali pa direktno naveden. Z njim povežemo
razloge s trditvijo. Podpora so tiste trditve, s katerimi podpremo nalog. Kva-
lifikator namiguje, da trditev ni nujno resnična v vseh primerih. Z izpodbija-
njem potrdimo, da obstaja drugačen veljaven pogled na situacijo (Toulmin
Argument, b.l.).
Učenje z argumentacijo
Učenci lahko znanje iz matematike in drugih znanosti poglobijo s pomočjo
argumentacije. Slednja učencem pomaga upoštevati kontrastne ideje. Učite-
lji lahko s pomočjo argumentacije pri učencih sprožijo pomembne razprave
tako,dajihpripostavljanjuodprtihvprašanjspodbujajo,dapreoblikujejopri-
pombe tako, da so bolj znanstvene, in da uporabljajo modele za razlage. Ko
učenci argumentirajo, se s tem učijo, kako se izmenjavati v pogovoru, kako
aktivno poslušati in kako se konstruktivno odzivati (Vijayalakshmi, 2019).
Argumentiranje je v prilagojeni obliki lahko uporabna učna metoda v
osnovni šoli, srednji šoli in na fakulteti. Učitelji jo lahko uporabijo pri vseh
predmetih, je pa vezana bolj na teorijo kot pa na praktično delo. Lahko se
uporablja za usvajanje nove snovi, ponavljanje snovi ali pa kot način reševa-
nja konfliktov med učenci in krepitev komunikacijskih veščin pri učencih.
V prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju lahko argumentacijo upora-
bimo v prilagojeni obliki. Toulminova metoda je za mlajše otroke prezaple-
tena, zato jo lahko prilagodimo tako, da uporabljamo le tri temeljne dele ar-
gumenta, trditev, razlog in nalog (ToulminArgument, b.l.), in učencem na pre-
prost način razložimo, kako sestavimo argument. Tak primer bi bil:
•Trditev: Sova je nočna žival.
• Razlog: Sova lovi ponoči.
• Nalog: Če je žival ponoči budna in takrat lovi svoj plen, potem ji rečemo
nočna žival.
Poleg tega lahko argumentiranje uporabimo takrat, ko pride do konflikta
med učenci ali pa celo med učiteljem in učenci. To bi naredili tako, da bi
16