Page 20 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 20

Problemsko delo


                  sko delo, saj tovrstna učna metoda zahteva višje oblike mišljenja, samoučin-
                  kovitost in pozitivno samopodobo (Janc Vidic, 2013). Kellah M. Edens (2000)
                  poudarja,daštudentjedanespokončanemšolanjunisododobrapripravljeni
                  za delo. To bi lahko izboljšali z njihovo aktivno vlogo pri oblikovanju znanja.
                  Pri problemskem delu gre za drastičen premik od tradicionalnega pogleda
                  na učenje.
                    Metode poučevanja, ki so osredotočene na učitelja (tradicionalne me-
                  tode), so se v raziskavah večkrat pokazale kot manj uspešne. Pri klasičnih
                  metodah so učenci prikrajšani za aktivno vključenost v poznavanje snovi,
                  reševanje problemov, odgovarjanje na poznana vprašanja, razprave, sodelo-
                  vanje s sošolci ipd. Udeleženci se pri problemskem delu učijo tudi kritičnega
                  mišljenja, kreativnosti, pridobivajo veščine za reševanje problemov, obliku-
                  jejo pozitiven odnos do predmeta in gradivo preko zaupanja svojim vešči-
                  nam (Eberlein idr., 2009).
                    Model problemskega dela se je razvil kot odgovor na potrebe po strokov-
                  nem usposabljanju bodočih zdravnikov. V zadnjih 30 letih so zato medicinske
                  fakultete tudi redne uporabnice slednje metode (Edens, 2000). Zgodovina pa
                  vseeno kaže,daimatakšnaoblikadelakorenineževdavni preteklosti,in sicer
                  v sokratski pogovorni metodi, za katero je značilno začetno zapletanje pogo-
                  vora, razdelitev teme na več delov, do cilja pa so prišli po korakih, z iskanjem
                  najustreznejših poti, vodil in vprašanj (Rustja, 2016).
                    Čeprav je model prilagodljiv in so učitelji razvili več različic metode PBL,
                  njegovo jedro sestavljajo naslednje značilnosti: (a) učenje je vedno osredo-
                  točeno na študente; (b) tovrstno učenje je primerno za manjše skupine; (c)
                  učitelji prevzamejo vlogo vodnikov ali moderatorjev; (č) težavo lahko pred-
                  stavljata organizacijski fokus in spodbuda za učenje; (d) nove informacije se
                  pridobivajo s pomočjo samostojnega učenja (Edens, 2000).
                    Učitelji lahko to metodo različno prilagodijo, vendar če govorimo o pro-
                  blemskemdelumedpoukom,sovključenivsajnaslednjikoraki(Edens,2000):

                     1. Razvoj problema. Začetek problemskega dela je, ko učenci spoznajo
                       problem v neki situaciji, v katero postanejo vključeni tudi sami. Do-
                       bijo prve informacije in navodila. Učitelj mora v začetni fazi razviti oce-
                       njevalno shemo problemskega dela, ki naj vključuje razumevanje pro-
                       blema,sposobnostisklepanja,ustvarjalnomišljenje,posamezneinsku-
                       pinske izdelke ter samoocenjevanje.
                    2. Začetno poizvedovanje in raziskovanje. Problemsko učenje se nato na-
                       daljuje tako, da učeči se zapišejo definicijo problema, naredijo hipotezo
                       ter navedejo, kaj že vedo, kaj še morajo izvedeti in kaj morajo narediti,


                  20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25