Page 21 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 21

Izbira problema pri problemskem delu


                  da bodo problem uspešno rešili. Faza, ko študentje naštevajo, kaj že
                  vedo, kaj morajo vedeti in kaj morajo storiti, je pomemben sestavni del
                  postopka, saj z njim ugotavljajo svoje predznanje in pomanjkljivosti.
                  Na njih odgovorijo med skupinskimi diskusijami. V to fazo sodi tudi iz-
                  biranje strategij za reševanje problemov.
               3. Rešitev problema. Študentje ustvarijo možne rešitve in izberejo naj-
                  ustreznejšo. Končna evalvacija in poročanje o problemu jim pomagata
                  pri gradnji razumevanja konceptov ter pridobivanju spretnosti.

             Izbira problema pri problemskem delu
             Če uporabimo problemsko delo, moramo biti pozorni na to, kako bomo pro-
             blem zastavili. Problemi so lahko zaprte ali odprte narave, kar pomeni, da
             so zelo specifično usmerjeni ali da dopuščajo več svobode med delom. Za
             zaprte probleme se določi tudi natančen cilj in le eno pravilno rešitev, prav
             tako se določi pripomočke za uporabo med delom. Pri odprtih problemih
             cilj ni tako jasno opredeljen, učenci lahko pridejo do različnih rešitev, saj na
             poti do cilja obstaja več poti. Učencu je prepuščena izbira pripomočkov za
             delo (Marentič Požarnik, 2012, v Ažman idr., 2014). Primerne probleme za to
             metodo težko najdemo, velikokrat so tudi dvoumni, se spreminjajo in imajo
             veliko rešitev (Edens, 2000).

             Ovire pri izvajanju problemskega dela
             Problemsko delo ima številne prednosti, kot so: razvijanje analitičnega in
             kritičnega mišljenja, učenje komunikacije in dela v skupini, učenje učenja,
             povečevanje motivacije za študij, izboljševanje odnosa med udeleženci ipd.
             Ker pa je problemsko učenje zahtevno, lahko naletimo na nekatere ovire,
             ki jih je treba pri tem premagati. Prve težave se lahko pojavijo, če se učen-
             cev/dijakov/študentov ne pripravi ustrezno na zahteve problemskega dela.
             Zato je pripravi treba posvetiti zadostno mero pozornosti, da bo učečim se ja-
             sno, kaj se od njih pričakuje in kako bo tovrstno učenje potekalo. Pomembno
             je tudi, da znajo sprejeti odgovornost za svoje znanje in delo, ki so ga prispe-
             vali k reševanju problema. V nasprotnem primeru lahko problemsko delo,
             ki je namenjeno učenju v skupini, pade na ramena določenega posame-
             znika. Učitelj pa mora razmisliti, na kakšen način bo ocenjeval delo učencev,
             saj se priporoča tako skupinsko kot individualno ocenjevanje. Lahko se od-
             loči tudi za kolegialno ocenjevanje, vendar sta lahko poštenost in objektiv-
             nost pri ocenjevanju kolegov pod vprašajem. Težave se lahko pojavijo, če
             učenci/dijaki/študenti pri urah pogosto manjkajo in neradi sodelujejo, tudi
             to je pomembno odpraviti že na začetku. Dodobra pa je treba razmisliti tudi


                                                                             21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26