Page 19 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 19

2



                  Problemsko delo


                  Izvedba problemskega dela zajema tri splošne korake: razvoj problema,
                  začetno poizvedovanje in raziskovanje ter rešitev problema. Čeprav je
                  model prilagodljiv in so učitelji razvili več različic metode, njegovo jedro
                  sestavljajo naslednje značilnosti: učenje je vedno osredotočeno na učeče
                  se skupnosti, tovrstno učenje je primerno za manjše skupine, učitelji pre-
                  vzamejo vlogo vodnikov ali moderatorjev, težavo lahko predstavlja orga-
                  nizacijski fokus, spodbuda za učenje in nove informacije se pridobivajo s
                  pomočjo samostojnega učenja. Problemsko delo spodbuja timsko delo,
                  medpredmetno povezovanje ter uporabo različnih metodologij in virov
                  za reševanje problemov.



             Problemsko delo je pristop k učenju in reševanju izzivov, ki se osredotoča
             na prepoznavanje, analizo in iskanje rešitev kompleksnih problemov ali si-
             tuacij. V ospredju tega pristopa je razvoj kritičnega mišljenja, ustvarjalnosti
             ter sposobnosti identifikacije in uporabe ustrezne metodologije za reševanje
             težav. Sodobna družba se srečuje z nenehnimi spremembami in izzivi, zato
             je sposobnost učinkovitega reševanja problemov postala ključna veščina za
             uspeh tako v šolskem kot tudi v delovnem okolju. Učne metode in tehnike
             namreč vplivajo na to, kako dobro bo učenec snov procesiral in skladiščil v
             svojem spominu. Dokazano je, da je najproduktivnejše tisto učno okolje, v
             katerem ima učenec možnost izkustvenega učenja. Ena od teh metod je tudi
             problemsko delo. S tovrstno učno metodo ima učenec možnost svoje teore-
             tično znanje prenesti v prakso, kar pa mu pomaga pri boljšem pomnjenju in
             nadaljnji uporabi znanja.

             Problemsko delo in njegov potek
             Problemsko delo oz. reševanje problemov (angl. problem-based learning, v
             nadaljevanju PBL) lahko opredelimo kot obliko izkustvenega učenja. Zanj je
             značilno, da se učenci/dijaki/študenti srečajo s podobnimi problemi, kot se
             strokovnjaki srečujejo v praksi. Gre torej za aktivno učenje in poučevanje, pri
             katerem se učenec najprej delno seznani s teorijo, nato rešuje probleme, ki
             bi se lahko pojavili tudi v realnosti, in tako gradi na svojem znanju. S tovrstno
             učno metodo razvija spretnosti in pridobiva znanja, potrebne za rešitev pro-
             blema(npr.uporabapodatkovnih baz,kritično branjepodatkovin informacij,
             delo v skupini, komunikacija med člani ipd.). Kako uspešna bo metoda reše-
             vanjaproblemov, jevveliki meri odvisnood motivacijeučečihsezaakadem-


                                                                             19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24