Page 49 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 49

Bralne učne strategije kot primer izboljšanja (bralne) motivacije


                     vnaprej pripravi besedilo z manjkajočimi podatki (manjkajo določene be-
                     sede, besedne zveze). Naloga učencev je, da besedilo smiselno dopolnijo.
                     Zahtevnost se stopnjuje tako, da učitelj najprej začne z lažjimi razlagalnimi
                     besedili in nadaljuje z zahtevnejšimi. Zahtevnost stopnjuje tako, da izpusti
                     vsako sedmo besedo, nato vsako peto, tretjo.
                   3. Strategija po branju – Paukova strategija. Uporaba strategije je še posebej
                     primerna za učence višje stopnje osnovne šole in kasneje. Uspešno je upo-
                     rabljena tudi pri srednješolcih, ker omogoča različne modifikacije. Njena
                     uporaba je preprosta in učinkovita. Uporabna je predvsem pri predmetih,
                     kjer se dela z besedili, ki vsebujejo podrobnosti (npr. biologija, zgodovina,
                     geografija). Večji poudarek je na dejavnostih po branju, predvsem pri po-
                     navljanju s pomočjo ključnih besed.
                     Vodnik za učence pri uporabi Paukove strategije:
                      • Vzamemo list papirja in ga prepognemo navpično po sredini.
                      • Pozorno preberemo besedilo.
                      • Besedilo preberemo še enkrat in podčrtamo pomembne informacije.
                      • Podčrtane dele besedila zapišimo s svojimi besedami na levo stran lista.
                      • Na desno stran lista zapišemo najpomembnejše ključne besede.
                      • List prepognemo in prekrijemo levo kolono. Snov ponovimo s pomočjo
                       ključnih besed. Dokler nam ponavljanje dela težave, si pomagamo z za-
                       piskinalevistrani lista.
                                                  Povzeto po Pečjak in Gradišar (2002).
                  Vaja
                  Napišite možne omejitve bralnih strategij, s katerimi se lahko srečamo pred,
                  med in po branju.




























                                                                            49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54