Page 49 - Z vseživljenjskim učenjemdo družbe prihodnosti
P. 49
Bralne učne strategije kot primer izboljšanja (bralne) motivacije
vnaprej pripravi besedilo z manjkajočimi podatki (manjkajo določene be-
sede, besedne zveze). Naloga učencev je, da besedilo smiselno dopolnijo.
Zahtevnost se stopnjuje tako, da učitelj najprej začne z lažjimi razlagalnimi
besedili in nadaljuje z zahtevnejšimi. Zahtevnost stopnjuje tako, da izpusti
vsako sedmo besedo, nato vsako peto, tretjo.
3. Strategija po branju – Paukova strategija. Uporaba strategije je še posebej
primerna za učence višje stopnje osnovne šole in kasneje. Uspešno je upo-
rabljena tudi pri srednješolcih, ker omogoča različne modifikacije. Njena
uporaba je preprosta in učinkovita. Uporabna je predvsem pri predmetih,
kjer se dela z besedili, ki vsebujejo podrobnosti (npr. biologija, zgodovina,
geografija). Večji poudarek je na dejavnostih po branju, predvsem pri po-
navljanju s pomočjo ključnih besed.
Vodnik za učence pri uporabi Paukove strategije:
• Vzamemo list papirja in ga prepognemo navpično po sredini.
• Pozorno preberemo besedilo.
• Besedilo preberemo še enkrat in podčrtamo pomembne informacije.
• Podčrtane dele besedila zapišimo s svojimi besedami na levo stran lista.
• Na desno stran lista zapišemo najpomembnejše ključne besede.
• List prepognemo in prekrijemo levo kolono. Snov ponovimo s pomočjo
ključnih besed. Dokler nam ponavljanje dela težave, si pomagamo z za-
piskinalevistrani lista.
Povzeto po Pečjak in Gradišar (2002).
Vaja
Napišite možne omejitve bralnih strategij, s katerimi se lahko srečamo pred,
med in po branju.
49